• Andromeda326

Bf november

Hej! :)

Skapar en tråd för oss med bf i november.

Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

• Svar på tråden Bf november
  • Anonym (Emma)
    Maymom skrev 2023-10-20 23:15:55 följande:

Sonen låg åt fel håll idag hos bm. Eventuellt blir det vändningsförsök nästa vecka, kan ju hoppas han vänt sig innan dess... 

Nån som gjort vändningsförsök tidigare?

Jag har en kollega som gjorde det nyligen, men de lyckades inte. Hon tänkte först föda i säte ändå, men när de mätte bäcken så gick inte det. Vad jag har förstått så är det 50/50 att man lyckas med vändning b
  • Andromeda326

16 dagar till bf för min del, jobbar sista dagen på fredag. Bebis är fixerad och ej ruckbar sedan ett par veckor tillbaka.

Har haft väldigt ont till och från idag, det gör liksom ont när bebis rör sig och hugger som blixtar i underlivet. Blir fundersam kring om något är på g eller om jag bara kört på för hårt idag, har byggt möbler och haft mig hela dagen Tungan ute

• Maymom
    Anonym (Emma) skrev 2023-10-21 09:55:27 följande:
    Jag har en kollega som gjorde det nyligen, men de lyckades inte. Hon tänkte först föda i säte ändå, men när de mätte bäcken så gick inte det. Vad jag har förstått så är det 50/50 att man lyckas med vändning b
    Åh, hoppas han hinner vända sig innan då... testar lite olika övningar, spinning babies, men har sån foglossning så det är svårt att göra dem. Finns en risk att det är en till stor kille här så misstänker det blir svårt om han inte vänder sig...
  • pinkv0dka

Vecka 36+2

Jag blir galen på kroppen, ena dagen känns det som något är på gång med magknip/mensvärk/ryggvärk andra dagen ingenting😂

Idag har jag varit ute på power walk och kört intervaller i trapp och nu har jag magknip igen och kaos mage. Kroppen är underlig, speciellt när man aldrig upplevt detta innan. Är iallafall glad att jag kan promenera och träna trots att jag är såpass gravid, känns ändå skönt i kroppen efteråt. 
    Vill verkligen träffa bebis nu och känns som att något är på gång nu sista tiden, sover allt sämre pga av allt kissande sen vaknar jag också och är hur pigg som helst mitt i natten? Känner någon igen sig? 

Dock ingen slempropp eller andra syntom, bara ökade flytningar typ.. 

• Anonym (Elsy)
    pinkv0dka skrev 2023-10-23 13:35:21 följande:

Vecka 36+2

Jag blir galen på kroppen, ena dagen känns det som något är på gång med magknip/mensvärk/ryggvärk andra dagen ingenting😂

Idag har jag varit ute på power walk och kört intervaller i trapp och nu har jag magknip igen och kaos mage. Kroppen är underlig, speciellt när man aldrig upplevt detta innan. Är iallafall glad att jag kan promenera och träna trots att jag är såpass gravid, känns ändå skönt i kroppen efteråt. 
    Vill verkligen träffa bebis nu och känns som att något är på gång nu sista tiden, sover allt sämre pga av allt kissande sen vaknar jag också och är hur pigg som helst mitt i natten? Känner någon igen sig? 

Dock ingen slempropp eller andra syntom, bara ökade flytningar typ.. 

Har du barn sen tidigare och när har de i så fall kommit? Min mage är också i olag men gissar att det ändå kan ta ett tag. Har vaknat av en del onda sammandragningar men de är inte regelbundna. 
  • pinkv0dka
    Anonym (Elsy) skrev 2023-10-23 13:38:33 följande:
    Har du barn sen tidigare och när har de i så fall kommit? Min mage är också i olag men gissar att det ändå kan ta ett tag. Har vaknat av en del onda sammandragningar men de är inte regelbundna. 
    Nej första barnet här, min mamma har fått alla sina barn tidigare än bf men jag vill inte ställa in mig på något utan kan lika gärna gå över tiden. Tror inte sånt där är ärftligt. 
    Har också mycket sammandragningar, speciellt när jag är ute och går men inte så de känns jättemycket.. Magen är kaos ena dagen magknip/diarré och ena dagen ingenting men märker att har jag mer sammandragningar så har jag också magknip/diarré. Så borde hänga ihop
    Har du barn sen innan? Hur har det startat isåfall?
  • Anonym (Elsy)
    pinkv0dka skrev 2023-10-23 13:58:38 följande:
    Nej första barnet här, min mamma har fått alla sina barn tidigare än bf men jag vill inte ställa in mig på något utan kan lika gärna gå över tiden. Tror inte sånt där är ärftligt. 
    Har också mycket sammandragningar, speciellt när jag är ute och går men inte så de känns jättemycket.. Magen är kaos ena dagen magknip/diarré och ena dagen ingenting men märker att har jag mer sammandragningar så har jag också magknip/diarré. Så borde hänga ihop
    Har du barn sen innan? Hur har det startat isåfall?
    Till viss del kanske det är ärftligt. Min mamma födde mig och min bror tidigare men det var med kejsarsnitt så oklart när vi egentligen skulle ha kommit. 
    Mitt första kom vecka 37+3 och började med vattenavgång. Hade haft mycket sammandragningar men inget som specifikt tydde på att det var på gång just då. Andra 38+2 men igångsättning. Dock var jag öppen och man behövde bara ta hål på hinnorna och dessutom fick jag fler och fler värkar när jag väntade på igångsättningen. 
    Nu har jag varit hård i magen hela graviditeten fram till i lördags. Sen dess har jag varit lös I magen. Undrar om det tyder på något. Så var det inte under mina andra graviditeter. 
  • pinkv0dka
    Anonym (Elsy) skrev 2023-10-23 14:07:59 följande:
    Till viss del kanske det är ärftligt. Min mamma födde mig och min bror tidigare men det var med kejsarsnitt så oklart när vi egentligen skulle ha kommit. 
    Mitt första kom vecka 37+3 och började med vattenavgång. Hade haft mycket sammandragningar men inget som specifikt tydde på att det var på gång just då. Andra 38+2 men igångsättning. Dock var jag öppen och man behövde bara ta hål på hinnorna och dessutom fick jag fler och fler värkar när jag väntade på igångsättningen. 
    Nu har jag varit hård i magen hela graviditeten fram till i lördags. Sen dess har jag varit lös I magen. Undrar om det tyder på något. Så var det inte under mina andra graviditeter. 

Spännande att det kan vara så olika. Det här med att magen blir ur balans verkar gälla många vad jag hört, dock verkar det ju kunna hålla på i veckor.
  • Anonym (Elsy)
    pinkv0dka skrev 2023-10-23 17:43:48 följande:

Spännande att det kan vara så olika. Det här med att magen blir ur balans verkar gälla många vad jag hört, dock verkar det ju kunna hålla på i veckor.
    Ja, jag har också hört att det kan vara så ett par veckor. Tyvärr, vill att det sla sätta igång nu. 
  • jippi1234

Att vara pigg nitt i natten kan jag skriva under på haha, detta är något som pågått under hela min graviditet, men i perioder.. nu är en sån period. kissar 2 gr/natt och har svårt att somna om. nu har jag varit vaken sen kl 03.30...

på tal om något annat, igår fick jag synrubbningar, lite flimmer eller mer en blixt i synfältet som varade ca 20-30 minuter. de var lite läskigt. jag har inte haft högt blodtryck eller äggvita I urinen men blev värt skraj för att nått var fel. efter lite googlande så tror jag att det var ögonmigrän då huvudet kändes tungt efteråt. men sjukt vad saker man ska vara med om, som man inte haft tidigare. Har ni andra upplevt liknande? 

Svar på tråden Bf november