• Andromeda326

Bf november

Hej! :)

Skapar en tråd för oss med bf i november.

Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

• Svar på tråden Bf november
  • jippi1234

har era bebisar hicka ofta? Här hickas det flera gånger varje dag haha.. vet inte om det beror på att jag äter en del sötsaker 😂
    men hörni nu är det inte jätte länge kvar tills vi får träffa våra nya familjemedlemmar!! Längtar sååå mycket 

• Anonym (Elsy)
    jippi1234 skrev 2023-08-31 16:23:47 följande:

har era bebisar hicka ofta? Här hickas det flera gånger varje dag haha.. vet inte om det beror på att jag äter en del sötsaker 😂
    men hörni nu är det inte jätte länge kvar tills vi får träffa våra nya familjemedlemmar!! Längtar sååå mycket 

Ja! Min hickar så mycket! Flera gånger om dagen och ibland länge. Äter inte så mycket sötsaker då det triggar illamåendet så tror inte det hänger ihop med det. 
  • Anonym (Elsy)
    jippi1234 skrev 2023-08-31 16:23:47 följande:

Hur många gånger hickar din om dagen?
  • Anonym (Emma)

Jag känner inte av så mycket hicka. Men däremot röjer han runt i magen flera timmar i sträck på kvällar, nätter och morgon. Har märkt att han håller sig lugn när jag inte gör det och tvärtom! 

nu har jag börjat få kramp i vader och fötter återkommande varje natt, hela vaden och foten vrider sig ett halvt varv. Gör ont som bars den! Inatt kom det vid sex tillfällen, nästan grät sista gången flr att jag var så trött. 

• jippi1234
    Anonym (Elsy) skrev 2023-09-02 12:46:27 följande:
    Hur många gånger hickar din om dagen?

Han hickar minst 2 gånger/dag skulle jag säga, ibland kort ibland länge. Inatt bestämde han sig för att hicka en längre stund och hålla mig vaken 😅 

Det är rätt jobbigt med sömnen här, jag bara vänder mig hela nätterna känns det som. Jag får ont i axeln på höger sida och höften på vänster.. sen sparkas det väldigt mycket nattetid, vilket väcker mig. Min sambo vill inte sova med mig längre för jag väcker han med allt mitt vändande 😂

• jippi1234

Och jaaaa kramp känner jag igen!! jag har vaknat av det också, men försöker få i mig mer magnesium och då brukar det bli bättre några dagar

• pinkv0dka

Vecka 29+5 här

Hemma med covid och feber, är väl inte det lättaste nu när man börjar bli tung och redan har krämpor.
    Någon som har erfarenhet av covid såhär i tredje trimestern?
    Är inte speciellt orolig så utan mer att jag inte ska bli av med hosta och nästäppa till förlossningen. Behöver man meddela sin barnmorska?
    Lillen sparkar på för fullt där inne och tar Alvedon när febern stiger över 38,5. Nu får man nog bara vila.
    Hur mår ni andra?

• Maymom
    pinkv0dka skrev 2023-09-07 19:24:51 följande:

Vecka 29+5 här

Hemma med covid och feber, är väl inte det lättaste nu när man börjar bli tung och redan har krämpor.
    Någon som har erfarenhet av covid såhär i tredje trimestern?
    Är inte speciellt orolig så utan mer att jag inte ska bli av med hosta och nästäppa till förlossningen. Behöver man meddela sin barnmorska?
    Lillen sparkar på för fullt där inne och tar Alvedon när febern stiger över 38,5. Nu får man nog bara vila.
    Hur mår ni andra?

Ja det borde ju gått över tills dess, men vad segt att få det nu, hoppas det går över fort. 

ja meddela bm, jag har ingen aning om vad de har för rutiner kring det, om de ställer in besök då eller om de vill kolla dig lite extra.

Jag gjorde glukosbelastning häromdagen, och allt såg bra ut. 

ja oj vad det är full fart nu. Sparkar och knuffar och far runt. Mysigt och ibland lite överraskande när det sparkas på nåt konstigt ställe.

Är sjukskriven nu för foglossningen och hoppas bara FK godkänner så jag får sjukpenning. Så haltar runt, gör lite övningar, och kör med TENS varje kväll. 

• pinkv0dka
    Maymom skrev 2023-09-07 19:51:40 följande:

Ja det borde ju gått över tills dess, men vad segt att få det nu, hoppas det går över fort. 

ja meddela bm, jag har ingen aning om vad de har för rutiner kring det, om de ställer in besök då eller om de vill kolla dig lite extra.

Jag gjorde glukosbelastning häromdagen, och allt såg bra ut. 

ja oj vad det är full fart nu. Sparkar och knuffar och far runt. Mysigt och ibland lite överraskande när det sparkas på nåt konstigt ställe.

Är sjukskriven nu för foglossningen och hoppas bara FK godkänner så jag får sjukpenning. Så haltar runt, gör lite övningar, och kör med TENS varje kväll. 

Ja jag tänkte ringa till bm imorgon och kolla ifall att.
    Skönt att glukosbelastningen såg bra ut, hur kommer det sig att du får göra den? Är det rutin? 

Ja FK kan vara struliga, jag fick graviditetspenning beviljat så jobbar bara en vecka till om jag nu är frisk till dess. Skönt att du fick sjukskrivning!

• Maymom
    pinkv0dka skrev 2023-09-07 20:09:09 följande:

Ja jag tänkte ringa till bm imorgon och kolla ifall att.
    Skönt att glukosbelastningen såg bra ut, hur kommer det sig att du får göra den? Är det rutin? 

Ja FK kan vara struliga, jag fick graviditetspenning beviljat så jobbar bara en vecka till om jag nu är frisk till dess. Skönt att du fick sjukskrivning!

Ja det var skönt, bara FK godkänner, annars blir det tungt.

Den är inte rutin i vår region än, utan det var för att första barnet var stort så ville de kolla lite extra denna gång. Men allt verkar normalt, jag ligger på nästan samma vikt som med första barnet, och även magmåttet verkar följa kurvan bra. Blir väl en till stor grabb😅
Svar på tråden Bf november