• Andromeda326

Bf november

Hej! :)

Skapar en tråd för oss med bf i november.

Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

• Svar på tråden Bf november
  • Anonym (Emma)
    Maymom skrev 2023-08-03 18:07:59 följande:
    En vecka efter dig här. Magen börjar bli svår att dölja, får berätta för chefen nästa gång jag träffar honom😅
    Halsbränna och rejäl foglossning nu. Har en tid bokad för möte med sjukgymnast, får se vad de kan göra...
    Min mage har inte gått att dölja sedan v 18 och på jobbet blev det officiellt när jag inte kunde ha min uniform längre. jag Berättade för min chef rätt tidigt pga typen av jobb jag har och även för att vi var vänner innan hen blev min chef. 
    Fy för foglossning, hoppas att sjukgymnasten är behjälplig!
  • Anonym (S)
    Anonym (Emma) skrev 2023-08-04 01:18:29 följande:
    Min mage har inte gått att dölja sedan v 18 och på jobbet blev det officiellt när jag inte kunde ha min uniform längre. jag Berättade för min chef rätt tidigt pga typen av jobb jag har och även för att vi var vänner innan hen blev min chef. 
    Fy för foglossning, hoppas att sjukgymnasten är behjälplig!
    Samma för mig, berättade kring v 18-19 för min chef. Magen upplevde jag svår att dölja ganska tidigt då jag snabbt fick en mage som var tydlig för de som känner mig. 
  • Maymom

Idag lyssnade jag på hjärtslag, alltid lika mysigt❤️

Magmåttet var normalt, hjärtat slog bra och jag hade precis som jag trodde och hoppades inte gått upp så mycket, ligger på samma vikt som vid första barnet i den här veckan.(vägde mer än jag brukar när jag gick in i denna graviditeten.)

• pinkv0dka

Vecka 27 här (26+4)
    Den lilla börjar sparka ordentligt, ibland kan man se en kontur av en fot haha. Har en väldigt aktiv bebis där inne, tycker jag känner honom hela tiden nästan. 

Mår fortfarande bra, halsbränna och en känsla av otymplighet/trötthet börjar märkas. Får se hur det känns när man ska tillbaks till jobb på måndag. 

Allt har sett bra ut hos barnmorska med bebis, mäter lite under kurvan men BM sa att nästa gång kan jag växt på mig igen så får se vid nästa besök. Lågt blodtryck och lite lägre hb men jag har svårt för järntabletterna, min mage blir helt knasig. 

94 dagar kvar till förlossning, vi har precis varit på föräldrarkurs också det var lärorikt. Hoppas ni har det bra ❤️

• Maymom
    pinkv0dka skrev 2023-08-16 16:45:53 följande:

Vecka 27 här (26+4)
    Den lilla börjar sparka ordentligt, ibland kan man se en kontur av en fot haha. Har en väldigt aktiv bebis där inne, tycker jag känner honom hela tiden nästan. 

Mår fortfarande bra, halsbränna och en känsla av otymplighet/trötthet börjar märkas. Får se hur det känns när man ska tillbaks till jobb på måndag. 

Allt har sett bra ut hos barnmorska med bebis, mäter lite under kurvan men BM sa att nästa gång kan jag växt på mig igen så får se vid nästa besök. Lågt blodtryck och lite lägre hb men jag har svårt för järntabletterna, min mage blir helt knasig. 

94 dagar kvar till förlossning, vi har precis varit på föräldrarkurs också det var lärorikt. Hoppas ni har det bra ❤️

92 dagar kvar här.😊
    härligt att allt ser bra ut och känns bra. 

Har du testat blutsaft? Annars får du vräka i dig spenat, broccoli mm. Jag försöker ta tablett varannan dag nu, hade hb på 120 så det var riktigt bra för att vara mig.
    Dadlar är väl bra också, det ska ju vara bra och ge enklare förlossning enligt vissa..

Jag har fruktansvärd foglossning nu. Jobbigt att gå, ligga, klä på mig, kliva in i bilen mm... önskar det gick att bli sjukskriven.

• Blåbärsris123
    pinkv0dka skrev 2023-08-16 16:45:53 följande:

Vecka 27 här (26+4)

26+2 här så vi har BF väldigt nära varandra😊
    Full fart här också, svårt att sova ibland för att lilleman håller låda😅

Jag blir fruktansvärt andfådd väldigt lätt, så jobbigt. Tycker om att träna och vara i god form annars men har endast blivit promenader det senaste här. Och nu börjar det också bli svårt pga foglossning? 

Jag låg också lågt i blodtryck sist, 99/60. Men brukar iofs ligga lågt i vanliga fall, blir ju mer yr nu dock. Ja järntabletterna är ju ingen höjdare, tar typ var tredje dag och försöker äta järnrikt i övrigt.

Skönt att det ?bara? är tvåsiffrigt kvar till BF nu😍
  • pinkv0dka
    Maymom skrev 2023-08-16 17:00:02 följande:

92 dagar kvar här.😊
    härligt att allt ser bra ut och känns bra. 

Har du testat blutsaft? Annars får du vräka i dig spenat, broccoli mm. Jag försöker ta tablett varannan dag nu, hade hb på 120 så det var riktigt bra för att vara mig.
    Dadlar är väl bra också, det ska ju vara bra och ge enklare förlossning enligt vissa..

Jag har fruktansvärd foglossning nu. Jobbigt att gå, ligga, klä på mig, kliva in i bilen mm... önskar det gick att bli sjukskriven.

Har inte testat blutsaft, är lite rädd för smaken?? Men kanske inte är så farligt. Hade hb på 117 sist nu hade 130 vid början. 

Vad jobbigt med foglossning, jag trodde dock att det var rätt enkelt att bli sjukskriven såhär i slutet på graviditeten. Foglossning borde väl vara en vettig anledning? 
    Har ansökt om graviditetspenning men ej fått svar ännu. Har tänkt i tanken att får jag ej den så får jag väl försöka bli sjukskriven men kanske inte är så lätt. 

• pinkv0dka
    Blåbärsris123 skrev 2023-08-16 17:49:16 följande:
    26+2 här så vi har BF väldigt nära varandra😊
    Full fart här också, svårt att sova ibland för att lilleman håller låda😅

Jag blir fruktansvärt andfådd väldigt lätt, så jobbigt. Tycker om att träna och vara i god form annars men har endast blivit promenader det senaste här. Och nu börjar det också bli svårt pga foglossning? 

Jag låg också lågt i blodtryck sist, 99/60. Men brukar iofs ligga lågt i vanliga fall, blir ju mer yr nu dock. Ja järntabletterna är ju ingen höjdare, tar typ var tredje dag och försöker äta järnrikt i övrigt.

Skönt att det ?bara? är tvåsiffrigt kvar till BF nu😍
    Vad roligt! Har också börjat få svårt att sova, vill ju helst ligga på sidan och då blir sparkarna väldigt tydliga😂 trycker på urinblåsan gör det också kan jag säga..

Har samma, att jag blir väldigt andfådd, brukar också hålla igång med träning men nu blir det promenader i skogen för det mesta. Sysselsätter mig med svampplockning haha. Har ingen foglossning än men det börjar bli tungt i kroppen ändå. Märks att man fått en annan hållning och det känns i ryggen: 

Jag hade 95/55 i blodtryck sist men är också lågtryckare i vanliga fall, är opåverkad. Längtar till hösten vi är ju snart där😍
  • Maymom
    pinkv0dka skrev 2023-08-16 18:09:36 följande:

Har inte testat blutsaft, är lite rädd för smaken?? Men kanske inte är så farligt. Hade hb på 117 sist nu hade 130 vid början. 

Vad jobbigt med foglossning, jag trodde dock att det var rätt enkelt att bli sjukskriven såhär i slutet på graviditeten. Foglossning borde väl vara en vettig anledning? 
    Har ansökt om graviditetspenning men ej fått svar ännu. Har tänkt i tanken att får jag ej den så får jag väl försöka bli sjukskriven men kanske inte är så lätt. 

Ska tydligen vara typ omöjligt, graviditet är ju ingen sjukdom...😐

Det finns nytt förslag att det ska bli enklare, men det kommer isåfall börja gälla från 2025, och ev försvinner flerbarnstillägget i samband med det... så ingen bra deal för oss som får barn nr 2 eller mer nu...😏

Jag ska söka om graviditetspenning också men fick inte det sist så räknar inte med det... sjukt stressigt att gå utan lön sista månaderna...
  • Blåbärsris123
    pinkv0dka skrev 2023-08-16 18:12:49 följande:
    Vad roligt! Har också börjat få svårt att sova, vill ju helst ligga på sidan och då blir sparkarna väldigt tydliga😂 trycker på urinblåsan gör det också kan jag säga..

Har samma, att jag blir väldigt andfådd, brukar också hålla igång med träning men nu blir det promenader i skogen för det mesta. Sysselsätter mig med svampplockning haha. Har ingen foglossning än men det börjar bli tungt i kroppen ändå. Märks att man fått en annan hållning och det känns i ryggen: 

Jag hade 95/55 i blodtryck sist men är också lågtryckare i vanliga fall, är opåverkad. Längtar till hösten vi är ju snart där😍
    Samma här, kan nästan bara ligga på sidan nu och då jäklar buffas det😅 Men precis, kissar innan jag lägger mig och så kommer en kick rakt på blåsan så är det bara att gå upp igen🙈

Svampplockning blir det här också, senast idag. Lite oländigt för ryggen och gå i terräng men mår bra av att gå i skogen så det får vara värt det. Sambon är gullig och erbjuder massage när jag har ont iaf. Hoppas du slipper foglossning!

Skönt att du inte känner av det låga trycket. Jag gör det oftast inte heller förutom när jag reser mig för snabbt. Men det börjar ju  gå allt mer trögt ändå att resa sig nu så det är snart ingen risk längre😂

Ja tänk att vi snart är där, med våra små😍 Har ni shoppat mycket till bebis än? Vi var på Gekås häromdagen och gick all in på babyavdelningen😅 Så nu har vi handlat en hel del av det vi behöver. Vi flyttar sex veckor innan BF så vi försöker få klart alla inköp innan, kommer ha fullt upp att få ordning i huset och till bebis ändå efter flytten🙈
Svar på tråden Bf november