• Andromeda326

Bf november

Hej! :)

Skapar en tråd för oss med bf i november.

Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

• Svar på tråden Bf november
  • Anonym (Elsy)
    Maymom skrev 2023-07-10 19:48:07 följande:
    mycket klänningar! Har snart inga byxor som passar😅
    måste nog köpa några gravidbyxor eller tajts.
    Men då har du inte köpt gravidkläder än? Jag har köpt lite på rea men idag när jag hade en vanlig t-shirt till gravidbyxor satt den väldigt tajt och inte så snyggt.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Elsy) skrev 2023-07-10 19:35:05 följande:

Förresten, hur klär ni er? Hade inte tänkt köpa så mycket mammakläder eftersom det är en sån begränsad period men har svårt att hitta kläder som funkar. Mina vanliga tröjor glider upp. Tyvärr har jag inga kvar från tidigare graviditeter. 

Jag har köpt Mammakläder på hm?s rea, bra priser på klänningar och t-shirts. Har även köpt paket på tradera till bra pris. Tänker att jag paketerar och säljer vidare sen efter graviditeten. 
  • Maymom
    Anonym (Elsy) skrev 2023-07-10 19:50:15 följande:
    Men då har du inte köpt gravidkläder än? Jag har köpt lite på rea men idag när jag hade en vanlig t-shirt till gravidbyxor satt den väldigt tajt och inte så snyggt.

Nej, jag har ett par byxor men det är vit färg på dem och två blusar, men har inte använt dem än. 

Bra tips där med att passa på nu på rean!

• Blåbärsris123

Jag använder mycket klänningar nu. En är mammaklänning övriga är ?vanliga? men med plats för magen. Har köpt någon mammabyxa och mammaleggings och ett par shorts, men överdelar har jag köpt på vanlig avdelning i vidare modeller så de passar med magen. Tänker att de kan jag använda även ett tag efter sen innan kroppen återgått till sin (någorlunda) gamla form😅 Kan typ inte använda något av mina gamla plagg längre.

• Maymom

Nu sparkar det mer regelbundet här. Mysigt men svårt att sova😅 och mycket halsbränna och täppt i näsan. 
    snart v23. Har inte berättat för chefen än...😅
    Tar det efter semestern.

Hur mår ni alla?

• pinkv0dka
    Maymom skrev 2023-07-12 12:22:01 följande:

Nu sparkar det mer regelbundet här. Mysigt men svårt att sova😅 och mycket halsbränna och täppt i näsan. 
    snart v23. Har inte berättat för chefen än...😅
    Tar det efter semestern.

Hur mår ni alla?

Det är mysigt med sparkarna, känner dom mest när jag ligger stilla. Sömnen har än så länge inte påverkats av dom.

Måste faktiskt säga att det här med att vara gravid är nog inte riktigt min grej, visst det är mysigt och roligt att köpa alla grejer men jag känner mig lite ensam och begränsad i min egna kropp. 

Har världens finaste människor omkring mig men ändå gnager den där ensamhetskänslan ibland och jag längtar tills vår son är här. 

Fysiska symtom som jag har är att jag lätt blir andfådd, halsbränna, sammandragningar om jag tar en snabb promenad osv. 

Jag går på semester om en vecka och det ska bli så skönt känner jag, för min kropp och allt. Vi ska även börja gå på föräldrarkurs då, någon annan som varit på det nu/tidigare?

• Maymom
    pinkv0dka skrev 2023-07-13 16:34:49 följande:

Det är mysigt med sparkarna, känner dom mest när jag ligger stilla. Sömnen har än så länge inte påverkats av dom.

Måste faktiskt säga att det här med att vara gravid är nog inte riktigt min grej, visst det är mysigt och roligt att köpa alla grejer men jag känner mig lite ensam och begränsad i min egna kropp. 

Har världens finaste människor omkring mig men ändå gnager den där ensamhetskänslan ibland och jag längtar tills vår son är här. 

Fysiska symtom som jag har är att jag lätt blir andfådd, halsbränna, sammandragningar om jag tar en snabb promenad osv. 

Jag går på semester om en vecka och det ska bli så skönt känner jag, för min kropp och allt. Vi ska även börja gå på föräldrarkurs då, någon annan som varit på det nu/tidigare?

Det är ju mycket tankar och känslor inblandade i en graviditet. Jag vet att jag satt och grät när första sonen var född för jag var så rädd att han kommer bli knivhuggen på krogen när han blir stor😅 insåg att det var så min baby blues visade sig.
    Kan förstå att det känns begränsande med kroppen, det är ju inte för evigt får man minnas när det är som tuffast.
    Jag har haft ont igår och idag typ runt magen, kan det vara nåt ligament kanske och magen har känts tung, vill hjälpa till att hålla upp den. Tror det kommer bli tyngre denna gång än förra.

Mitt första barn kom under Corona, så allt sånt var inställt, tror vi fick en hastigt inspelad föreläsning, sen följde jag instamorskan och lyssnade på vattnet går podden. 

Att föda-Gudrun abascal, var en bra bok att läsa. Hon är även bra att lyssna på.
    Jag gillade inte föda utan rädsla, tyckte den oroade mer, men övningarna i slutet kan vara värda att kika på.

• pinkv0dka
    Maymom skrev 2023-07-13 23:57:57 följande:

Det är ju mycket tankar och känslor inblandade i en graviditet. Jag vet att jag satt och grät när första sonen var född för jag var så rädd att han kommer bli knivhuggen på krogen när han blir stor😅 insåg att det var så min baby blues visade sig.
    Kan förstå att det känns begränsande med kroppen, det är ju inte för evigt får man minnas när det är som tuffast.
    Jag har haft ont igår och idag typ runt magen, kan det vara nåt ligament kanske och magen har känts tung, vill hjälpa till att hålla upp den. Tror det kommer bli tyngre denna gång än förra.

Mitt första barn kom under Corona, så allt sånt var inställt, tror vi fick en hastigt inspelad föreläsning, sen följde jag instamorskan och lyssnade på vattnet går podden. 

Att föda-Gudrun abascal, var en bra bok att läsa. Hon är även bra att lyssna på.
    Jag gillade inte föda utan rädsla, tyckte den oroade mer, men övningarna i slutet kan vara värda att kika på.

Jag kan tänka mig, för mig än så länge handlar det mer om att jag saknar min gamla kropp och att alla dessa hormoner gör mig lite personlighetsförändrad haha.

Jag upplever att jag har ont i magen när jag är ute och promenerar, det blir sån spänning i nedre magen så jag antar att det är sammandragningar.

Tack för tips, ska absolut kolla nu under semestern. 
    Jag ska ansöka om gravpenning nu innan jag går om en vecka, känns skönt om det är gjort då det är långa handläggningstider och vill börja fokusera på att planera föräldarledighet. Har någon fått beviljat ännu? Har börjat smått fylla i ansökan och sen ska jag fylla i något med min arbetsgivare.
    En sak som jag undrar är, om man ansöker och får beviljat kan jag då sen välja när jag vill gå hem? Även om jag väljer att jobba en månad längre. tex jag kan gå tidigast 20 sept men kan jag välja att gå senare som typ i okt fast jag ansökt från 20:e sept?

• Anonym (Emma)

Hur går det för Er? 

Min mage har ploppat ut ordentligt är i vecka 26 (25+6) och lillebror rör sig flera ggr om dagen så att det syns tydligt på utsidan. Tiden går så väldigt for! förutom halsbränna och uppstötningar samt lite plötsliga kräkningar då och då, så mår jag ändå väldigt bra nu!

• Maymom
    Anonym (Emma) skrev 2023-08-03 10:07:09 följande:

Hur går det för Er? 

Min mage har ploppat ut ordentligt är i vecka 26 (25+6) och lillebror rör sig flera ggr om dagen så att det syns tydligt på utsidan. Tiden går så väldigt for! förutom halsbränna och uppstötningar samt lite plötsliga kräkningar då och då, så mår jag ändå väldigt bra nu!

En vecka efter dig här. Magen börjar bli svår att dölja, får berätta för chefen nästa gång jag träffar honom😅
    Halsbränna och rejäl foglossning nu. Har en tid bokad för möte med sjukgymnast, får se vad de kan göra...
Svar på tråden Bf november