Bf november
Hej! :)
Skapar en tråd för oss med bf i november.
Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.
Ser fram emot att få dela denna tid med er!
Hej! :)
Skapar en tråd för oss med bf i november.
Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.
Ser fram emot att få dela denna tid med er!
Jag älskar att gå i skogen, men det är lite svårt att böja sig ner/sitta på huk och plocka svamparna, det får sambon göra snart😂
Vi har köpt nästan alla kläder i strl 50-56 nu, mycket begagnat faktiskt från vänner osv. Spjälsäng, skötbord, babyskydd och barnvagn är införskaffat. Ny bil till mig som det går in en barnvagn i är också fixat. Vi ska måla i barnrummet och förbereda för jag tycker det är mysigt att ha något att pyssla med, även om bebisen kommer sova i vårt sovrum i början. Vi har en del kvar på listan men det ?dyraste? iinköpen är gjorda.
Förstår att du vill ha allt klar om du ska flytta sen, men tänk vad mysigt det kommer bli med en liten bebis i ert nya hem sen. Viktigast är att ta allt som det kommer😊
Jag har också börjat få en del foglossning, har svårt att röra på mig kvällar och nätter. Har också börjat få återkommande kramp i vaderna, känns som att de vrider sig 180 grader. Halsbrännan är också otrevlig.
Jag har haft som mål att jobba fram till slutet av oktober, har lagt in semester från den 23:e fram till bf den 9:e november. Jag vill helst inte bara gå hemma och vänta, känner också att det inte är någon skillnad på om jag tar det lugnt eller inte.
Mitt senaste besök hos bm var på videolänk några Minuter, så jag har inte kollat några värden eller något sedan kub-testet. Jag har ett fysiskt besök i vecka 29, får se om de kollar sånt då.
Lillebror är helgalen i magen för det mesta, har sett ett mönster att han håller på i 3-4dgr hela dygnet och sedan verkar sova en hel dag. Påminner om mitt första barn som nästan aldrig sov, han levde på powernaps.
Jag älskar att gå i skogen, men det är lite svårt att böja sig ner/sitta på huk och plocka svamparna, det får sambon göra snart😂
Vi har köpt nästan alla kläder i strl 50-56 nu, mycket begagnat faktiskt från vänner osv. Spjälsäng, skötbord, babyskydd och barnvagn är införskaffat. Ny bil till mig som det går in en barnvagn i är också fixat. Vi ska måla i barnrummet och förbereda för jag tycker det är mysigt att ha något att pyssla med, även om bebisen kommer sova i vårt sovrum i början. Vi har en del kvar på listan men det ?dyraste? iinköpen är gjorda.
Förstår att du vill ha allt klar om du ska flytta sen, men tänk vad mysigt det kommer bli med en liten bebis i ert nya hem sen. Viktigast är att ta allt som det kommer😊
Vi har också mycket newbie-kläder jättefina samt många pyjamaser från Lindex😊 något som fattas är en teddyoverall hem från BB sen, inte lyckats hitta någon fin ännu. Smidigt att åka till Gekås, skulle så gärna vilja åka dit, aldrig varit där Vi har köpt allt till spjälsäng och skötbord osv på Ikea.
Vi har tänkt oss en blå-grön färg i bebis rum, vi tänkte först tapetsera också men är nog roligare att göra det när han blir lite större och får välja tapet själv😄 Vi bor också i hus och har inte bott här jättelänge, det är fortfarande tomt med möbler på vissa ställen men det kommer mer för varje år.
Jag har köpt Livly kaninoverall i blå färg, finns lite rabatt på dem just nu. Supermjuk både invändigt och utanpå, är jättenöjd med den. Har också köpt två åkpåsar till vagnen, en Bugaboo babyinlägg och en varmare med fårskinn när det blir kallt. Tänker att han inte behöver ha någon jättevarm overall med åkpåsen.
Jag tror att jag har handlat lite för mycket kläder, har hittat mycket både nytt och begagnat och en kollega har några kassar jag ska få. Vagn och sång är också fixat, babyskydd får vi låna ett nytt av släkting.
Appropå säng, jag är så sugen på spjälskydd och sängkläder från garbo&friends, har hittat ett med jättefint mönster, men det känns lite dyrt? får se om jag kan hålla mig.
jag vaknade nyss med fruktansvärd halsbränna, tredje gången på en vecka som jag kräks av det. Måste nog bullra upp med fler kuddar och sova mer sittandes. Har googlat som bara den efter lite tips och testat det mesta, får se om bm har något bra tips nästa vecka som jag inte har provat.
Hur pass påverkad blir du av foglossningen? tänker lite på hur ont/påverkad man behöver vara för att få en sjukskrivning.
Jag vill helst jobba, men har svårt för att röra mig kvällar och nätter pga smärtan. Jobbar 3-skift. Har också börjar känna av bilkörningen när jag pendlar. Så min fråga till dig är mest för att ha koll och vara lite förberedd på vart gränsen går om jag rätt som det är ger upp och känner att min kropp sätter stopp.