• Andromeda326

Bf november

Hej! :)

Skapar en tråd för oss med bf i november.

Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

• Svar på tråden Bf november
  • Anonym (Emma)
    pinkv0dka skrev 2023-10-10 12:45:39 följande:

Vecka 34+3

Mensvärken och magknipen har lättat, skönt för lilleman får gärna vänta några veckor till. Kroppen kommer nog göra några såna här spratt nu innan det är dags på riktigt. 
    Ilar fruktansvärt där nere när jag ska sätta mig, vända mig osv ibland, bebis verkar borra sig ner ordentligt, någon mer som känner samma? Hur mår ni andra? Är så nyfiken nu hur alla känner sista veckorna och om det är bebis på gång nånstans😃

Jag är i vecka 36 (35+5). 

Får ordentliga sammandragningar till och från och det ilar mest när jag gått längre promenad eller ansträngt mig på annat sätt fysiskt. 

Kräkningar har kommit tillbaka, kommer från ingenstans och att gå i trappor låter som att jag har sprungit ett maraton. En fördel är att magen fungerar bättre, inte hård längre alls  

Jag kollade på preglife vilket datum som är troligast att föda på utifrån ultraljud, ålder, vikt och längd. Fick då den 14/11:e, så jag är inställd på att gå några dagar över bf. Har hört att deras uträkningar har stämt rätt så bra. 

Min bebis där inne rör sig mer än vad han är lug, känns som att han ska spräcka hela livmodern emellanåt och att han tar spjärnar för att ta sig ut. Det gör ont!

• Maymom
    Anonym (Emma) skrev 2023-10-11 08:41:29 följande:

Får ordentliga sammandragningar till och från och det ilar mest när jag gått längre promenad eller ansträngt mig på annat sätt fysiskt. 

Kräkningar har kommit tillbaka, kommer från ingenstans och att gå i trappor låter som att jag har sprungit ett maraton. En fördel är att magen fungerar bättre, inte hård längre alls  

Jag kollade på preglife vilket datum som är troligast att föda på utifrån ultraljud, ålder, vikt och längd. Fick då den 14/11:e, så jag är inställd på att gå några dagar över bf. Har hört att deras uträkningar har stämt rätt så bra. 

Min bebis där inne rör sig mer än vad han är lug, känns som att han ska spräcka hela livmodern emellanåt och att han tar spjärnar för att ta sig ut. Det gör ont!

Har du betalversion av Preglife eller var hittar man den funktionen?

Segt med kräkningar igen. Funkar det bättre om du äter mindre portioner ofta? 
    Här är det halsbränna hela tiden med lite sura uppstötningar, så äter omeprazol som funkar bra.
  • pinkv0dka
    Anonym (Emma) skrev 2023-10-11 08:41:29 följande:

Hur gör man det på Preglife? har bara hittat en sannolikhet och där står det bara i procent.

Det är samma med min mage, helt plötsligt efter magknipen så funkar den typ bra igen? inte gjort en enda gång under graviditeten pga förstoppning.

Jag äter omeprazol dagligen för jag får sån halsbränna annars, dock tror jag hallonbladsteet jag dricker ger mig mer halsbränna..

Trångt i magen nu, jag känner och ser haha sparkar på sidan av magen långt ut, fötter som sticker ut haha, ser helt sjukt ut 
  • Anonym (Emma)
    Maymom skrev 2023-10-11 09:14:18 följande:
    Har du betalversion av Preglife eller var hittar man den funktionen?

Segt med kräkningar igen. Funkar det bättre om du äter mindre portioner ofta? 
    Här är det halsbränna hela tiden med lite sura uppstötningar, så äter omeprazol som funkar bra.
    Pregspect heter det, men jag fick rabattkod från preglife så det var halva priset på deras beräkning. Kostade 79kr, så det var mest bara för skoj skull. 

Får inte i mig så mycket, tar stopp fort och förmodligen kräks jag när jag ätit någon tugga för mycket. Det är trångt i magen. 
  • Anonym (Emma)
    pinkv0dka skrev 2023-10-11 09:29:47 följande:
    Hur gör man det på Preglife? har bara hittat en sannolikhet och där står det bara i procent.

Det är samma med min mage, helt plötsligt efter magknipen så funkar den typ bra igen? inte gjort en enda gång under graviditeten pga förstoppning.

Jag äter omeprazol dagligen för jag får sån halsbränna annars, dock tror jag hallonbladsteet jag dricker ger mig mer halsbränna..

Trångt i magen nu, jag känner och ser haha sparkar på sidan av magen långt ut, fötter som sticker ut haha, ser helt sjukt ut 

På pregspect är det som sagt med rabattkod ?PREGLIFE?. 

Man fyller i alla uppgifter och får sedan en länk som ser ut såhär: 

• jippi1234

Jag ska till BM idag, spännande om han blivit fixerad nu eller om han fortfarande är ruckbar 
    Går in i v36 imorgon 😀 har hittills gått upp 17 kg!! Vill gärna inte sluta på 23kg som sist men jag har blivit sååå hungrig senaste veckorna, någon som känner igen sig? 

Funderar på att börja dricka hallonbladste imorgon , hoppas jag inte får mer sura uppstöt än vad jag redan har.. hemskt ju 

• pinkv0dka
    jippi1234 skrev 2023-10-11 11:02:16 följande:

Jag ska till BM idag, spännande om han blivit fixerad nu eller om han fortfarande är ruckbar 
    Går in i v36 imorgon 😀 har hittills gått upp 17 kg!! Vill gärna inte sluta på 23kg som sist men jag har blivit sååå hungrig senaste veckorna, någon som känner igen sig? 

Funderar på att börja dricka hallonbladste imorgon , hoppas jag inte får mer sura uppstöt än vad jag redan har.. hemskt ju 

Jag tycker typ det blivit tvärtom😂 har inte samma aptit som innan och känner av lätt illamående. Inbillar mig att det är för att det är trångt i magen, har din mage sjunkit lite? Säg att det ska lätta lite då även med sura uppstötningar. Jag inbillar mig att min sjunkit men inte jättemycket än.

Hallonbladste smakar verkligen hö, men har druckit 1 kopp dagligen i över 2 veckor, tänkte börja med 2 koppar per dag nästa vecka. 
  • Anonym (Emma)
    pinkv0dka skrev 2023-10-11 12:09:26 följande:
    Jag tycker typ det blivit tvärtom😂 har inte samma aptit som innan och känner av lätt illamående. Inbillar mig att det är för att det är trångt i magen, har din mage sjunkit lite? Säg att det ska lätta lite då även med sura uppstötningar. Jag inbillar mig att min sjunkit men inte jättemycket än.

Hallonbladste smakar verkligen hö, men har druckit 1 kopp dagligen i över 2 veckor, tänkte börja med 2 koppar per dag nästa vecka. 
    Min aptit är också sämre. 

Jag trodde att min mage hade sjunkit, men vid senaste besöket hade bm svårt att mäta för att rumpan låg så tätt med revbenen. Hoppas att det blir lite mer mellanrum om magen sjunker. 
  • jippi1234
    pinkv0dka skrev 2023-10-11 12:09:26 följande:

Jag har haft en låg mage hela graviditeten så lite svårt att se om den sjunkit ytterligare hehe, men iaf så märkte vi idag att han är fixerad! vilket jag uppfattat som lite ovanligt för omföderskor, men skönt att veta så jag inte behöver oroa mig för att han lägger rumpan ned istället 😅 

huvva jobbigt med illamående! hoppas det försvinner snart för dig. 

oj smakar det så äckligt? haha, men då får man lägga lite honung i så kanske det blir liiite godare? eller ska man helst dricka det naturligt? 

• pinkv0dka
    jippi1234 skrev 2023-10-11 23:33:26 följande:

Jag har haft en låg mage hela graviditeten så lite svårt att se om den sjunkit ytterligare hehe, men iaf så märkte vi idag att han är fixerad! vilket jag uppfattat som lite ovanligt för omföderskor, men skönt att veta så jag inte behöver oroa mig för att han lägger rumpan ned istället 😅 

huvva jobbigt med illamående! hoppas det försvinner snart för dig. 

oj smakar det så äckligt? haha, men då får man lägga lite honung i så kanske det blir liiite godare? eller ska man helst dricka det naturligt? 

Vad skönt, jag låg själv i säte och fick födas med kejsarsnitt men sist jag var hos barnmorskan förstod jag det som att han låg så pass långt ner att han inte skulle vända sig, dock inte helt fixerad så vi får se på måndag när jag ska dit igen. 

Det smakar inte frukt direkt, utan mer hö/gräsliknande. Jag kokar upp vatten och lägger bladen i en tesil och så får det dra 10 min. Har inte mer än 2,5-3 dl vatten och ish 1 msk krossade blad. Har läst olika direktiv på olika sidor. Absolut skulle du kunna blanda i något tror jag, eller blanda det med ett annat te om man gillar det. Vet inte hur mycket jag tror på sånt här men nu dricker jag det iaf. Dadlar och nattljusolja har jag inte gett mig in på än och kommer nog inte göra.

Svar på tråden Bf november