Bf november
Hej! :)
Skapar en tråd för oss med bf i november.
Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.
Ser fram emot att få dela denna tid med er!
Hej! :)
Skapar en tråd för oss med bf i november.
Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.
Ser fram emot att få dela denna tid med er!
Låter ju som att det hänger ihop med dem.
jag har också varit lös i magen i helgen plus att bebis varit väldigt aktiv. Så mina tankar har också gått dit. Tror även att bebisens sparkar på tarmarna kan påverka, kändes så när han fick in en bra träff medan jag satt på toa😅
35+4 här nu, nästa besök hos bm på fredag, får se hur han ligger då. Igår kändes det som att han låg på tvären, och rörde sig väldigt mycket, eller så kändes det bara mer när han ligger åt det hållet.
Jag läste någonstans att bm ibland kan ge influensavaccin, jag ska på kontroll på fredag igen och kan fråga.
Två dagar kvar att jobba! På fredag går jag redan in i vecka 38, helt galet. Har bokat in gravidmassage, får se om det är något att ha. Är också bokad på spahotell i helgen, så efter sista arbetspasset ska jag ha det gott och njuta. Nästa vecka ska jag börja ?bona? lite för bebis, fixa vagnen och sängen mm. Bb-väska för bebis har jag fixat, men packning till mig själv är klar. Min tanke är att köra bb-hemma om allt går bra, i så fall behövs inte så mycket packning.
Jag har inte packat bb-väskan, men ska göra det i veckan tänker jag, och om allt går bra på förlossningen så går vi gärna hem tidigt och myser hemma istället.
jag har fortfarande mycket ilningar nedåt, speciellt när jag sitter men nu klarar jag av att gå promenader i raskare tempo, sjukt nog.. foglossningen är borta.. vilket jag inte klagar på 😀 dock har det kommit en sjuk nästäppa istället hahah
27 dagar kvar!
Väskan är packad och klar här, och varit det i snart en vecka.
Vi har något som heter BB-påväg så även fast det är första barnet så åker man hem samma dag oftast om det inte finns några komplikationer med i bilden. Först kändes det väldigt jobbigt men nu tycker jag det känns skönt och BB-påväg gör hembesök dagen/dagarna efter man kommit hem.
Känner av mycket hur kroppen känns men man har ju ingen aning när det ska starta och dra igång, känner mig rätt rastlös och instängd här hemma. Någon som har tips på vad man kan hitta på? Allt är klart till bebis.
30 dagar till BF idag
När jag får mensvärk ibland så känner jag mig samtidigt lite bajsnödig typ. Tecken på att förlossningen är på gång eller att bebis fixerar sig? Är i mitten av vecka 35 nu och sist jag var hos barnmorska så var bebis rörlig, är dock mitt andra barn så har hört att bebis inte fixera sig heller.
När jag får mensvärk ibland så känner jag mig samtidigt lite bajsnödig typ. Tecken på att förlossningen är på gång eller att bebis fixerar sig? Är i mitten av vecka 35 nu och sist jag var hos barnmorska så var bebis rörlig, är dock mitt andra barn så har hört att bebis inte fixera sig heller.
Jag har haft mycket väldigt Mycket sammandragningar och varit dålig i magen tre dagar nu. Kollegorna tyckte igår att magen sjunkit ner och sa att det måste vara dags när som helst nu. Får se, är helt inställd på att han kommer på höstlovet och det är inte heller så långt bort. Jag känner ett större tryck nedtill i ryggslutet, har varit skonad från ryggont i denna grav tills nu. Samtidigt är magen verkligen stor och jag är inte så stor i kroppen i övrigt, så det är klart att tyngden gör sitt.
Väskan är packad och klar här, och varit det i snart en vecka.
Vi har något som heter BB-påväg så även fast det är första barnet så åker man hem samma dag oftast om det inte finns några komplikationer med i bilden. Först kändes det väldigt jobbigt men nu tycker jag det känns skönt och BB-påväg gör hembesök dagen/dagarna efter man kommit hem.
Känner av mycket hur kroppen känns men man har ju ingen aning när det ska starta och dra igång, känner mig rätt rastlös och instängd här hemma. Någon som har tips på vad man kan hitta på? Allt är klart till bebis.
30 dagar till BF idag
Sonen låg åt fel håll idag hos bm. Eventuellt blir det vändningsförsök nästa vecka, kan ju hoppas han vänt sig innan dess...
Nån som gjort vändningsförsök tidigare?