• Andromeda326

Bf november

Hej! :)

Skapar en tråd för oss med bf i november.

Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

• Svar på tråden Bf november
  • jippi1234

Inatt har jag kunnat klocka värkar, dock inte så smärtsamma, utan mer mensvärksliknande, som jag lyckades somna ifrån vid 04-tiden. Nu när jag vaknade är jag öm i livmodern och en bit till av slemmisen gick precis i trosorna (mums haha) med lite blod i, så jag tror det närmar sig nu för min del. Hoppas bara inte att detta blir utdraget! Måste packa klart allt! 

Hur mår ni? 

• pinkv0dka
    jippi1234 skrev 2023-10-31 06:51:35 följande:

Inatt har jag kunnat klocka värkar, dock inte så smärtsamma, utan mer mensvärksliknande, som jag lyckades somna ifrån vid 04-tiden. Nu när jag vaknade är jag öm i livmodern och en bit till av slemmisen gick precis i trosorna (mums haha) med lite blod i, så jag tror det närmar sig nu för min del. Hoppas bara inte att detta blir utdraget! Måste packa klart allt! 

Hur mår ni? 

Åh vad spännande, verkar närma sig ju! Du får hålla oss uppdaterade, hoppas det händer mer under dagen.
    Är i 37+3 idag, här händer ingenting mer än sammandragningar då och då, som inte gör ont. Ska baka lussebullar idag, det kanske får det att sätta igång, man kan ju hoppas haha! Håller tummarna för dig
  • Maymom
    jippi1234 skrev 2023-10-31 06:51:35 följande:

Hur mår ni? 

37+4 här. Många sammandragningar per dag och mycket ilningar och trångt i magen, tror inte jag kommer gå över tiden med denna som med första.

oj då, ja låter ju som att nåt är på g.😊
    Ja packa bb-väskan, det var en bra påminnelse till oss andra också att det kan sätta igång när som helst nu...

Du får ta Alvedon om du behöver sova under dagen eller om det blir samma inatt, så du inte får flera sömnlösa nätter innan det är dags.

Hur långt emellan var de?
  • Anonym (Emma)

Vad spännande, låter som att det är väldigt nära! Håller tummarna för att det sätter igång och går bra .

jag hade mycket sammandragningar igår, ont i ryggslutet och kände mig lite konstig i kroppen. Tog en liten bastu och därefter färdknäppen, fortsatte kännas som mensvärk efteråt  Men det verkar inte vara på G, min dotter tycker att idag är enda dagen hon inte vill att han ska komma så att det blir en Halloweenbebis  Vecka 39 (38+4) här, försöker ha tålamod med att det närmar sig oavsett?

• jippi1234

Jaa, tack allihopa och desamma till er, hoppas vi alla får träffa våra bebisar snart! {#emotions_dlg.flower}

Maymom: Värkarna varade ca 1 minut och kom med ca 4-7 min mellanrum, så lite oregelbundna men ändå rätt täta. 

Jag känner mig rätt pigg idag och taggad just nu. Har blivit några toalettbesök så kroppen tömmer sig, precis som förra gången. ?Mensvärken? finns kvar men är inget regelbundet nu, så vi får se om det händer nått mer ikväll/inatt. Jag ska försöka vila idag, men är så mycket jag vill hinna göra klart så får se hur mycket jag hinner vila haha. 

• Anonym (Elsy)
    jippi1234 skrev 2023-10-31 10:14:34 följande:

Jaa, tack allihopa och desamma till er, hoppas vi alla får träffa våra bebisar snart! {#emotions_dlg.flower}

Maymom: Värkarna varade ca 1 minut och kom med ca 4-7 min mellanrum, så lite oregelbundna men ändå rätt täta. 

Jag känner mig rätt pigg idag och taggad just nu. Har blivit några toalettbesök så kroppen tömmer sig, precis som förra gången. ?Mensvärken? finns kvar men är inget regelbundet nu, så vi får se om det händer nått mer ikväll/inatt. Jag ska försöka vila idag, men är så mycket jag vill hinna göra klart så får se hur mycket jag hinner vila haha. 

Lite samma för mig. Slemproppen har gått, ibland regelbundna värkar men sen släpper det och lugnar sig. 
  • Maymom
    jippi1234 skrev 2023-10-31 10:14:34 följande:

Oj, väldigt täta, men inte så kraftiga som riktiga värkar låter det som, men du kanske är en sån lyckost som inte känner av värkarna lika mycket.😉
  • jippi1234
    Anonym (Elsy) skrev 2023-10-31 10:21:51 följande:
    Lite samma för mig. Slemproppen har gått, ibland regelbundna värkar men sen släpper det och lugnar sig. 
    Åååh spännande!! Har du också haft lite blod i din slempropp? Min går i omgångar nu under dagen haha.. 

Jag tänkte sitta lite på pilatesbollen idag för att hjälpa han med lite ytterligare 😀
  • Anonym (Elsy)
    jippi1234 skrev 2023-10-31 10:48:31 följande:
    Åååh spännande!! Har du också haft lite blod i din slempropp? Min går i omgångar nu under dagen haha.. 

Jag tänkte sitta lite på pilatesbollen idag för att hjälpa han med lite ytterligare 😀
    En dag var det svagt rosa men annars mer år det gulvita hållet. Tror det var mer blod med första barnet.  Håller tummarna att pilatesbollen ska hjälpa!
Svar på tråden Bf november