• Andromeda326

Bf november

Hej! :)

Skapar en tråd för oss med bf i november.

Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

• Svar på tråden Bf november
  • Anonym (Emma)
    Loviisa92 skrev 2023-11-06 13:51:01 följande:

Ingen bebis här heller tyvärr, har fått fruktansvärt ont av foglossningen kan knappt sova, sitta eller lyfta benen utan att det känns som blygdbenet ska delas i tusen bitar. 

Hur funkar det med hinnsvepning? Jag ska till BM nästa vecka och är då i v.40 (39+2) kan man be om en när man är där? Eller ska man boka in ett separat besök för det?

Känner igen den känslan. 

Bm gör det på mig under de vanliga inbokade besöken. Jag behövde inte be om det själv, hon som tog upp det som förslag efter kontrollen och allt såg bra ut. 

• Anonym (Emma)
    barnlängtan2021 skrev 2023-11-06 15:56:47 följande:

Vecka 37+1 här och var hos BM idag och fick veta att bebis var fixerad och långt ner. Fått för mig att det är ovanligt att bebis blir fixerad när man är omföderska? 

Har en hel del sammandragningar och mensvärk. Sonen föddes i v 37+4 så hoppas att bebis vill något liknande 

Jag har också hört att det är ovanligt. 

Denna bebisen är min första som fixerar sig, de andra har inte gjort det. 

• Maymom
    Anonym (Emma) skrev 2023-11-06 16:27:28 följande:

Känner igen den känslan. 

Bm gör det på mig under de vanliga inbokade besöken. Jag behövde inte be om det själv, hon som tog upp det som förslag efter kontrollen och allt såg bra ut. 

De tog alltså upp det innan bf?

Med min första pratade vi inte om det förrän vid bf. var dock helt omöjligt då att komma åt, bakåtriktad tapp tydligen.

Nån som känt på sig själv? Jag försökte häromdagen men dels är ju magen i vägen och jag tyckte inte ens jag hittade tappen eller nånting därinne😅
  • barnlängtan2021
    Maymom skrev 2023-11-06 16:11:16 följande:

Ja det har jag också hört, att de ofta fixerar sig i sista sekund.
    min bm var förvånad och sa att min hade fixerat sig förra veckan, dvs 2 veckor innan bf. 

Mensvärk låter ju lovande, som att nåt är på g.😊

Jag hoppas på det. Vill gärna att den kommer senast nästa vecka om jag får bestämma haha. Vi ska försöka med färdknäppen ikväll och se om det hjälper oss denna gång också 😅
  • Maymom
    barnlängtan2021 skrev 2023-11-06 16:49:29 följande:
    Jag hoppas på det. Vill gärna att den kommer senast nästa vecka om jag får bestämma haha. Vi ska försöka med färdknäppen ikväll och se om det hjälper oss denna gång också 😅
    Kör på!!! 😅
    håll oss uppdaterade om det funkar.😊
  • pinkv0dka
    Maymom skrev 2023-11-06 16:34:43 följande:

Med min första pratade vi inte om det förrän vid bf. var dock helt omöjligt då att komma åt, bakåtriktad tapp tydligen.

Nån som känt på sig själv? Jag försökte häromdagen men dels är ju magen i vägen och jag tyckte inte ens jag hittade tappen eller nånting därinne😅
    Jag har försökt känna, känner ingenting😅 Jag har känt tidigare när jag inte varit gravid, då är den lätt att känna och kan säga att nu när jag är gravid hittar jag den inte, vet inte om det är för att den är så mjuk så jag inte uppfattar vad det är eller om den fortfarande är så pass bakåtriktad. 
  • barnlängtan2021
    Maymom skrev 2023-11-06 16:53:55 följande:
    Kör på!!! 😅
    håll oss uppdaterade om det funkar.😊
    Haha absolut! Med sonen gick vattnet på morgonen dagen efter och han är född sen på kvällen så vi får se 😂
  • Anonym (Emma)
    Maymom skrev 2023-11-06 16:34:43 följande:

Det gjorde hon innan bf, men först efter att hon kontrollerat att allt såg bra ut för att göra det. 

Det är svårt att komma åt tappen själv, jag har känt på min men vill inte pilla för mycket. 

• Anonym (Emma)
    barnlängtan2021 skrev 2023-11-06 16:49:29 följande:

Jag har provat färdknäppen ett par ggr, men för mig fungerar det inte. 

önskar bättre lycka till dig 🙂

• barnlängtan2021
    Anonym (Emma) skrev 2023-11-06 19:28:05 följande:

Jag har provat färdknäppen ett par ggr, men för mig fungerar det inte. 

önskar bättre lycka till dig 🙂

Ja har inga större förväntningar egentligen, känner att man kan inte ha sån tur två gånger haha 
Svar på tråden Bf november