• Andromeda326

Bf november

Hej! :)

Skapar en tråd för oss med bf i november.

Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

• Svar på tråden Bf november
  • barnlängtan2021
    Maymom skrev 2023-11-07 20:59:11 följande:
    Min gravidhjärna tänkte att: torsdag, det är ju imorn!.😅

Själv har jag en vecka kvar men nu känns det ju nästan som att nåt hänger ut när han rör sig därnere😅

Men fortsatt inga förvärkar här, mycket sammandragningar och jobbigt att sova men inga tecken på att det är på g.
    Maymom skrev 2023-11-07 21:07:46 följande:

Vilken position tänker ni att ni vill föda i?

Har ibland också världens tryck nedåt så det känns som att trycker jag nu så åker huvudet ut typ 😂 Men har inte känt någonting alls idag. 

Sonen födde jag liggandes på sidan och tyckte det kändes bra så vill nog göra liknande denna gång! 

• Maymom
    barnlängtan2021 skrev 2023-11-07 21:40:29 följande:

Har ibland också världens tryck nedåt så det känns som att trycker jag nu så åker huvudet ut typ 😂 Men har inte känt någonting alls idag. 

Sonen födde jag liggandes på sidan och tyckte det kändes bra så vill nog göra liknande denna gång! 

Jag föredrog också sida framför ryggläge och vill nog köra på det eller om jag får för mig att testa nåt annat eller de rekommenderar nåt.
  • Anonym (Emma)

Jag har fått föda mina barn i gynläge med tryck på magen, de har behövt en ordentlig knuff för att komma ner sista biten. Men inte jätteskönt när flera hänger över en så att man typ tappar andan. 
  • garderobsblomma

Jag har en bebis i sätesbjudning som inte vill vända sig, och igår fick jag veta att jag kommer få ett datum för kejsarsnitt nästa vecka! Alltså att jag denna vecka får veta vilket datum bebis kommer till världen, och att det blir någon gång nästa vecka. Jag har inte älskat att vara gravid, men såklart varit väldigt tacksam för att jag kunde bli det, så det känns jätteskönt att veta att det någon gång nästa vecka är över? Får hoppas det inte drar igång innan dess, för föredrar planerat före oplanerat snitt även om man väldigt gärna vill träffa sin bebis nu!!

Blivit lite stressad av att läsa om tecken på och önskemål om att det drar igång eftersom jag inte haft en plan förutom önskemål om att inte föda i sätesbjudning men nu när det börjar finnas en plan kan jag vara med och tagga till!

• Maymom
    garderobsblomma skrev 2023-11-08 03:30:12 följande:

Jag har en bebis i sätesbjudning som inte vill vända sig, och igår fick jag veta att jag kommer få ett datum för kejsarsnitt nästa vecka! Alltså att jag denna vecka får veta vilket datum bebis kommer till världen, och att det blir någon gång nästa vecka. Jag har inte älskat att vara gravid, men såklart varit väldigt tacksam för att jag kunde bli det, så det känns jätteskönt att veta att det någon gång nästa vecka är över? Får hoppas det inte drar igång innan dess, för föredrar planerat före oplanerat snitt även om man väldigt gärna vill träffa sin bebis nu!!

Blivit lite stressad av att läsa om tecken på och önskemål om att det drar igång eftersom jag inte haft en plan förutom önskemål om att inte föda i sätesbjudning men nu när det börjar finnas en plan kan jag vara med och tagga till!

Vad skönt att det styrs upp och du får en plan. Tänk så olika det kan vara, min låg ju i säte för någon vecka sedan och jag fick tid för vändningsförsök. jag fick panik av att ev behöva kejsarsnitt och började googla om att föda i säte istället. Dock hade jag nog inte fått det pga deras storleksgränser. Han hade ju vänt sig, vilket blev en lättnad.

Jag har några vänner jag tänkte skulle fått peppa mig om det hade blivit snitt för de hade väldigt bra upplevelser av det och kunde inte förstå att jag inte ville det. Som sagt, väldigt olika vad man föredrar och skönt att olika möjligheter finns.😊

Förstår att det blir härligt att ha ett datum och veta att den kommer då. Själv går man ju verkligen bara och gissar nu...

• Anonym (Emma)

Bf imorgon då, skulle vara kul om man lyckades pricka ett barn på bf. Men sannolikheten för det är 5% enligt statistik. Fördelen med att passera bf är iofs att jag vet att han kommer inom två veckor, försöker behålla ett positivt tänkande?

• Anonym (Emma)

Blir ingen bebis på bf här heller! 

Var så säker på att han skulle komma lite tidigare och speciellt efter att bm sa att det var öppet två cm vid hinnsvepningen. Har bara en massa onda sammandragningar till och från, min kropp kanske inte fattar vad den ska göra längre.  Får träna på lite mera tålamod?.

• Maymom
    Anonym (Emma) skrev 2023-11-09 19:49:40 följande:

Blir ingen bebis på bf här heller! 

Var så säker på att han skulle komma lite tidigare och speciellt efter att bm sa att det var öppet två cm vid hinnsvepningen. Har bara en massa onda sammandragningar till och från, min kropp kanske inte fattar vad den ska göra längre.  Får träna på lite mera tålamod?.

Nej som du säger är det ju rätt ovanligt att pricka rätt.
    Här händer ingenting, ingen slempropp, nada. Men det är bra, behöver jobba imorgon.😁 och sen hade det ju varit skönt med några dagar ledigt innan bebis kommer😅
  • pinkv0dka

Här händer inte mycket, önskar det gjorde det dock😅
    38+6 idag, kanske blir det en farsdagbebis i helgen? Man kan ju hoppas. Har lyckats behandla min svampinfektion innan Förlossning iaf så det är ju positivt. 
    Sista veckan har jag börjat få problem med svullna händer/fötter det är väl det enda nya symtomen och klåda på kroppen, men känns som magen ska spricka.

Även fast det känns otåligt så vet jag att nu är det nära oavsett

• Anonym (Emma)
    pinkv0dka skrev 2023-11-10 10:03:47 följande:

Här händer inte mycket, önskar det gjorde det dock😅
    38+6 idag, kanske blir det en farsdagbebis i helgen? Man kan ju hoppas. Har lyckats behandla min svampinfektion innan Förlossning iaf så det är ju positivt. 
    Sista veckan har jag börjat få problem med svullna händer/fötter det är väl det enda nya symtomen och klåda på kroppen, men känns som magen ska spricka.

Även fast det känns otåligt så vet jag att nu är det nära oavsett

Vad skönt ändå att du hann behandla svampinfektionen. 

Jag har haft svullna händer och fötter en längre tid, men nu är det så ill att fötterna värker redan när jag vaknar och händerna domnar bort helt. 

Jag läste statistik på att det föds minst bebisar på söndagar, men visst vore det kul med en fsrsdagbebis. 

Jag är trött och less på detta idag. 

Svar på tråden Bf november