Bf november
Hej! :)
Skapar en tråd för oss med bf i november.
Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.
Ser fram emot att få dela denna tid med er! 
Hej! :)
Skapar en tråd för oss med bf i november.
Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.
Ser fram emot att få dela denna tid med er! 
Det gick inte att göra hinnsvepning för mig förra graviditeten. Tappen var för stängd och långt bak.
Testade ballongkateter som inte hjälpte, sen tabletter 12 timmar. Så det var rätt smidigt. När det drog igång var det regelbundet direkt så slapp pinvärkar.så det var ju en fördel med igångsättning.
Jag var rätt taggad på förlossning då. Har varit det denna gången också, fram till nu, behöver nog bara tagga till lite igen. 😅
Är ju en häftig upplevelse, kvinnokroppen är ju fantastisk som klarar det och man får försöka lita på kroppen. Jag blev lite förvånad när huvudet kom ut och inte resten av kroppen följde med direkt utan jag fick vänta på nästa krystvärk för att få ut axlarna. Tydligen kan de komma på en eller två krystvärkar, jag trodde det bara skulle gå av farten när huvudet väl kom ut men för mig tog det 2 värkar😅
Jag läste på rätt mycket förra gången, ville ha koll på lite allt möjligt som kan hända. Hur är du, vill du veta olika scenarion eller inte läsa/höra så mycket innan?
Ja när kroppen väl förstod att det var dags att få värkar, efter tabletterna, så var det som vilken förlossning som helst. Jag gick in mycket i min egen bubbla, minns knappt hur rummet jag födde i såg ut. 😅
Det tror jag är bra, inte ha för tydlig bild över hur det ska bli, ta det som det kommer, vara förberedd på det mesta och öppen för det mesta. Låser man in sig för mycket på hur det ska gå till blir man nog lättare orolig.
Jag hade två olika ställningar som kändes naturliga för mig, får se om det blir samma nu. Tyckte bad var skönt och hoppas det går nu också, men kanske hinner man inte lika mycket andra gången.🤷🏼?♀️
Vet att jag tänkte: nu förstår jag att det kallas ring of fire. 🙈😅
Det var väldigt tydligt men en liten del av det hela. Krystvärkarna gav en annan kraft än de tidigare värkarna, mäktigt att känna skillnaden, hur kroppen jobbade mer av sig själv.
Jag är på bf+5 idag, börjar tappa hoppet helt om att min kropp får igång det här på egen hand.. Ska till bm under dagen för ny hinnsvepning, hoppas även att jag får ett datum för igångsättning. Mitt psyke behöver nog det datumet? Har börjat få lite katastroftankar, att denna förlossningen inte alls kommer att bli som jag tänkt mig? handlar nog mest om besvikelsen över min egna kropp som just nu inte bara fattar.
Jag är på bf+5 idag, börjar tappa hoppet helt om att min kropp får igång det här på egen hand.. Ska till bm under dagen för ny hinnsvepning, hoppas även att jag får ett datum för igångsättning. Mitt psyke behöver nog det datumet? Har börjat få lite katastroftankar, att denna förlossningen inte alls kommer att bli som jag tänkt mig? handlar nog mest om besvikelsen över min egna kropp som just nu inte bara fattar.
Ja när kroppen väl förstod att det var dags att få värkar, efter tabletterna, så var det som vilken förlossning som helst. Jag gick in mycket i min egen bubbla, minns knappt hur rummet jag födde i såg ut. 😅
Det tror jag är bra, inte ha för tydlig bild över hur det ska bli, ta det som det kommer, vara förberedd på det mesta och öppen för det mesta. Låser man in sig för mycket på hur det ska gå till blir man nog lättare orolig.
Jag hade två olika ställningar som kändes naturliga för mig, får se om det blir samma nu. Tyckte bad var skönt och hoppas det går nu också, men kanske hinner man inte lika mycket andra gången.🤷🏼?♀️
Vet att jag tänkte: nu förstår jag att det kallas ring of fire. 🙈😅
Det var väldigt tydligt men en liten del av det hela. Krystvärkarna gav en annan kraft än de tidigare värkarna, mäktigt att känna skillnaden, hur kroppen jobbade mer av sig själv.
Det gör jätteont med hinnsvepning Och obehagligt.
idag var jag öppen 4cm, har fått tid för ytterligare en hinnsvepning och om det inte fungerar igångsättning på tisdag.
idag var jag öppen 4cm, har fått tid för ytterligare en hinnsvepning och om det inte fungerar igångsättning på tisdag.
Ja det är nog bra att testa olika. Vet inte om jag vill testa pall men stå på knä i sängen känns värt att testa och sist gillade jag att ligga på sidan. Har skrivit i förlossningbrevet att de får komma med tips.
Eventuellt vill jag ta emot honom själv, ångrar lite att jag inte gjorde det sist. Kände en gång på huvudet när det började komma ut, väldigt speciellt.😅😁
Ja i efterhand tänker jag på det som en väldigt kort stund iallafall, tiden var svår att hålla koll på när krystvärkarna började, innan dess hade jag stenkoll.😅
Hade räknat ut när han skulle komma utifrån att jag läst att man öppnar sig ca 1 cm/timme som förstföderska.😊
mitt sf-mått hade inte hänt så mycket med heller denna veckan men blir nog en till kille över 4,5 kg här.🙈
Det känns skönt att ha fått ett datum och även att det ändå har hänt något där nere. Har ju haft på känn att det har varit förvärkar som inte kickar igång ordentligt.
Om det blir igångsättning så kommer det först att göras En läkarkontroll innan de bestämmer hur.
Nu har jag jättemycket molvärk, hoppas så att det går över till ordentliga värkar!