• Meddelande borttaget
  • Svar på tråden Klarar inte av att se kända människor
  • FredrikLiksom

Ja jag har egentligen inget att tillägga. Jag tror som du.

Alla berättelser har ett visst mot av förändring eller krydda eller vad vi ska kalla det. Det ligger i vår mänsklighet att berätta på det sättet. Vilket är bra så slipper det bli tråkigt ☺️.

• Fröken Allvar

En stor del i att jag uppskattar och har fastnat på Familjeliv är att repetitionen av ämnen och reaktioner gör det lättare att förstå människans väsen på ett allmän plan, men visst finns det användare som beter sig på ett sådant sätt att jag slutar lyssna, precis som det är med kändisarna.

Den stora förändringen i mig sedan HHs text är att jag inte längre dras till alltför stark karisma. Istället stöter det bort mig. 

• Fröken Allvar
    Vi har förbisett dokusåpakändisarna, föregångare till Jocke och Jonna i tråden. Men mitt liv är lite roligare med tillgång till Avesta tidning. Hittade en inspirerande intervju av Godzilla! 

Ålder: 47 år

Bor: I ett radhus i centrala Avesta

Familj: Fru och tre barn

Jobbar som: Resurslärare på Domarhagsskolan. Är även delägare i bryggeriet The Beer Factory i Leksand.

Tv-program: Har medverkat i dokusåpor som Villa Medusa, Baren och Big Brother samt underhållningsprogrammet Fångarna på fortet.

Hur skulle du beskriva dig själv?

?Jag säger ja till nästan allt, om det inte är uppenbart livsfarligt. Finns det ett gott uppsåt som inte är menat för att skada andra så säger jag ja?, säger Werewolf-Hunter Godzilla Lennström.

? Under pandemin jobbade jag ideellt på Krylbo skola för att de behövde folk. Jag var själv permitterad från mitt jobb och hade fullt betalt. Så istället för att vara hemma gjorde jag något av tiden istället.

• Fröken Allvar

Av någon anledning råkade jag klippa bort det viktigaste. Godzilla säger att hans inställning i livet är att göra goda saker. Otroligt spännande uttalande. Alla kan skriva under på det, men vem gör egentligen gott? 

• Fröken Allvar
    Här är ännu ett kulturtips från Avesta tidning

"Richard Galloway är uppväxt i England, men har gift sig med Moa Elvemark från Avesta, och bor nu i Rog utanför Bjursås sedan 2015. Där har han gjort ett konstprojekt med epa-traktortema. Precis som tidigare ville han gå på djupet och hitta storyn bakom alla karaktärer och platser.

? Jag ville lyfta de här ungdomarna, de är fast i landet mellan att vara barn och vuxna. Däckspåren på gatan fick symbolisera den flyktiga kärleken och oljefläckarna fick vara deras avtryck på sin omgivning."

• FredrikLiksom

Men shit Fröken Allvar det är ju precis den här typen av levnadshistoria jag älskar. Avesta tidning levererar!

Godzilla! Han verkar inte vara den jag föreställde mig. Precis som alltid när man får människors levnadshistoria. Jag kanske får fixa det där Allt+ snart. Men då blir jag väl beroende och slutar städa och motionera.

• FredrikLiksom

Han sitter alltså i en Deicidetröja och nån slags hawaiiskjorta. Bara en sån sak. Jag har svårt sätta ord på det.

• Fröken Allvar
    Om du vet vad du ska göra för att behålla essensiella förmågor som att städa och motionera, och detta är att avstå från Avesta tidning, så är valet i mitt tycke enkelt. 
  • Fröken Allvar

Förstår dig inte riktigt, men en stor fördel med att inte använda sociala medier är att man slipper irritera och bli irriterad på folk man känner och egentligen tycker om. Nu har jag även lärt mig att skilja på Godzilla och till exempel mina släktingar. Vad Godzilla gör behöver jag inte kommentera om vi möter varandra på gatan och vad släkten gör behöver jag inte kommentera i sociala medier. 

Svar på tråden Klarar inte av att se kända människor