-
Meddelande borttaget
-
Svar på tråden Klarar inte av att se kända människor
-
Hon är en skönhet. Det kan hjälpa. Men inte på alla restauranger och inte i alla butiker. Nu är jag hungrig. Detta var en transformativ förmiddag.FredrikLiksom skrev 2023-03-04 11:53:42 följande:
Man undrar hur Admira Thunderpussy hade blivit behandlad av din servitris eller min expedit?
-
Tack för de fina orden. Ha en bra dag.
-
"Har inte den svenska kvinnan himla tråkiga hobbys? Svenska kvinnor är väl de enda som helt oironiskt listar ?fika med vänner? som ett fritidsintresse.Resten av det ni håller på med är inte heller något vidare. Skriva kulturartiklar, gå på inte särskilt långa eller utmanande promenader, ofta i tråkiga stadsmiljöer, eller slöläsa franska på folkuniversitetet."www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/onwqdR/unge-svenska-kvinnor-har-gatt-pa-myten-om-sig-sjalvaKänns inte som om Jonatan Unge känner så många kvinnor? Det är de där 300 histrioniska igen. En av dem vill gärna bli dominerad av DominantPoly.Kom igen Jonatan, flytta utomlands. Vart är vi på väg? Portugal kan nog passa. Ta med dig din flickvän. Hur skulle du annars klara dig.
-
FredrikLiksom, du vill kanske göra en killgissning till. Jag ser att det är vissa saker som får mig att gå igång mer än annat. Varför?Att slå ner på tanter och tragik (som en Håkan Hellström man får förlåta för sin unga ålder då han skrev den raden) är inte attraktivt. Att låtsas som om man själv är något annat än en tant, som Hanna Hellquist när hon tar avstånd från andra tanter eller som Linda Skugge när hon gör en Kerstin Thorwallsk "Jag minns alla mina älskare och hur de tog på mig" i artikel efter artikel om sitt minutiöst organiserade sexliv, det väcker min däremot min förfäran. Linda Skugge tar nog inte avstånd från sin tantighet när jag tänker efter. Hon är numera mera intresserad/anlitas för att skriva om sitt eget sex än att göra kändisintervjuer, och det är kanske sundare? Jag har läst några gånger men det är inget för mig. Jag kan nog inte förklara varför utan att det blir för taskigt. I grund och botten uppskattar jag dessutom att Linda Skugge skriver.Sedan har vi Jonatan och hans förvirrande smädesartikel om svenska kvinnor, deras stadspromenader och dåliga hållning. När jag går promenader i statsmiljö är de andra kvinnorna rappa i steget och raka i ryggen, och vad jag vet är det inte många som i hobbysyfte skriver kulturartiklar. Jag känner DJs! Kände mig däremot därför träffad och självcentrerad nog att fundera över om Jonatan på telepatisk väg nått in i min värld och förväxlat den med andra svenska kvinnors värld?För att göra ett rimligt utsnitt i den stora variation som svenska kvinnors liv utgör, vanliga svenska kvinnor i Jonatans ålder kring de 40, så har de flesta 2-3 barn 10-15 år gamla. De har inte mycket tid över för hobbies. Om han även menar etniskt svenska kvinnor, men då han skriver om de som rör sig i statsmiljö och bor i Malmö så känns det som lite av en anomali att tänka sig det, så har väldigt många svenska kvinnor tränade ryggar och god hållning även när de fikar. Så vad drev honom till att skriva kulturartikeln? Var det att han ville visa hur det är att dra alla över en kam genom att häckla Nora, ett för övrigt passande Ibsennamn, men hon står som en stämgaffel på sin bildbyline som kulturkvinnor i Jonatans ålder brukar, och har inte dålig hållning? Nora har däremot skrivit en spridd kulturartikel med en tillika Kerstin Thorwallsk inställning till sex och romantik.Jag undrar för övrigt hur Hanna Hellquist hade reagerat på om Kerstin Thorwall approacherat henne. Hade hon begått krönika om tanter och tragik?
-
Jag skrev ett jättelångt inlägg här nu men det försvann 😔.
Ska gör mitt bästa för att återskapa det. -
Å nej!FredrikLiksom skrev 2023-03-05 10:09:39 följande:
Jag skrev ett jättelångt inlägg här nu men det försvann 😔.
Ska gör mitt bästa för att återskapa det.
Stort tack för att du engagerar dig. Jag är väldigt tacksam. Du är klok!
Jag har haft mina egna tankar. Somligt är inte direkt självsmicker. Jag kan tillägga att min (folkliga?) kärlek till dragqueens säkert har att göra med det egna behovet av att slippa osynliggörande kommentarer från Grums egen Marilyn. Men det har nog många andra redan fattat. -
Jag är smickrad av att du vill höra mina killgissningar. Jag är egentligen inte riktigt bekväm med att skriva om verkliga människor så här synligt på internet men om dem snubblar över dessa texter så hoppas jag att de inser att det är gissningar baserade på ens egna erfarenheter och är så klart inte satta för att värdera dessa individer utan snarare ett sätt att tolka och förstå världen för egen räkning. Dessa människor blir bara gnistan som tänder diskussionen.
När det gäller tanter och tragik så drar jag samma slutsats som dig, att det är förståeligt utifrån en ung människas perspektiv. Håkan var väl strax över 20 när han gjorde den tror jag och då kan man förstå det hur han såg sin hemstad, regntungt med snålblåsten från havet som kyler ner ett vintergrått betonglandskap och tanterna med sina dramatenvagnar i grå kappor. En längtan efter upplevelser och överraskningar som de här gråklädda tanterna med sin moderliga trygghet och igenkännande siluett var motsatsen till. I nästa rad nämner han att "pulver hjälpte mig verkligen" vilket många unga nu för tiden verkar anamma nu när allt är digitalt.
Det kanske är ett sätt att fly sin omvärld när man inte kan ta till sig texter och litteratur, som du och jag gör Fröken Allvar.
Jag postar och fortsätter i nästa inlägg för jag är rädd att det försvinner igen. -
Absolut. Det är bättre att fokusera på sig själv snarare än andra. Jag försöker men faller tillbaka i att jag blir irriterad på det ena och det andra som jag läser. Det är där jag vill förändras och förnyas, så att livet mitt i större utsträckning börjar handla om bättre saker än kulturelitistiska perspektiv på denna min tillvaro. Det är dags för något nytt.
-
Jag kunde tyvärr inte läsa varken Lindas eller Noras texter eftersom dom låg bakom betalvägg. Eftersom jag undviker nyheter har jag valt att inte betala för sådana tjänster trots att jag gärna läser krönikor. Jag tror inte det är snålhet. Snarare en oro över att jag inte kan låta bli att läsa om allt elände i världen om jag har full tillgång.
Det hade varit intressant att läsa vad som triggade J att skriva texten så det blir lite gissningarnas gissning nu.
Jag snubblade över J's krönika igår på Flashback där den diskuterades (läs hyllades). Jag läste krönikan och sedan skummade jag kommentarer som överlag var positiva. Det kom inte som någon överraskning eftersom kvinnoförakt är väldigt vanligt på Flashback. Jag tror de är fast i något slags inceltänk som kommit som en direkt effekt av vårt digitala samhälle. De unga generationerna saknar förmåga att tolka kroppsspråk vilket leder till missuppfattningen att ingen av motsatta könet har något intresse av dem vilket leder till en bitterhet. (Här killgissar jag att det kan finnas beröringspunkter med Noras ämne efter att ha läst ingressen).
Tillbaka till ämnet och till J.
Jag kom först i kontakt med J under hans tid på Tankesmedjan i P3 och bländades ganska direkt av hans intellekt. Konstigt nog har han inte ramlat av piedestalen än men det kanske kan ha att göra med den låga frekvens av material som jag snubblar över där han är upphovsman. Alternativ en förståelse för hans person då han är ganska öppen med sin psykiska ohälsa eller vad vi ska kalla den.
Jag fortsätter i nästa.... -
Jag tror inte att "J", alltså Jonatan Unge, egentligen vill ha en Flashbackbaserad fanbase av incels med psykisk ohälsa. Jag tror inte heller att han blir glad över att bli älskad av kvinnor som jag, vilka vet lite för mycket om honom eftersom han berättar allt på ett sätt som fastnar. Lite därför jag rekommenderade att flytta till Portugal med familjen. Det skulle bli lugnare. När han var med i SVT och sa från en säng att han aldrig vill vara med i På Spåret trodde jag honom. Men det kan vara svårt att lämna rampljuset. Bättre gnälla lite. Nu blev det kändisanalys igen. Fan.