• Laura90

BIM mars 2023

Det gick inte i februari heller så startar en ny tråd....... :( 

4/3, Laura90, 8e försöket, 1a barnet

• Svar på tråden BIM mars 2023
  • Laura90
    Foodie92 skrev 2023-02-24 23:50:52 följande:

Laura90: åh skönt att höra ! Är väldigt nervös för spolningen då jag hört att de gör väldigt ont 😫 men de hjälper verkligen när du säger att de inte gjorde ont ska försöka att inte oroa mig i onödan. Så skönt att spolningen gick bra för dig ! Ska du eller har du gjort något mer ?

Det kommer gå galant! Fokusera på att andas djupa andetag från magen, så du inte spänner dig. Det går väldigt fort dessutom. Du får tänka att det är en förberedelse inför framtida förlossning haha! Att sätta i och ta ut en spiral tycker jag var värre än spolning. Likaså cellprov som sagt. 

Vi är klara med utredningen. Hade ett AMH-värde på 5,2 och har inte PCO så barnmorskan var väldigt glad haha. Min sambos prover såg också ?bättre än normalt? ut så det är väl bara timingen som inte klaffat än för oss. Hur långt har ni kommit? 

• Nellygirl93

Uppdaterar bim datum pga positivt ÄL test idag! 

1/3 Jordgubbsfelle, försökt i 1år 5mån, 1a barnet

1/3 Mathilda88, 16:e försöket, 1a barnet

1/3 Sockerkakan, 1.a försöket, 1a barnet

2/3 Alleb, 3:e försöket, 2:a barnet
    3/3 Elisabeth83, 4:e försöket, 4:e barnet

4/3 Laura90, 8:e försöket, 1:a barnet
    4/3 Hannis1983, 7:e förösket, 4:e barnet
    5/3 Bär, 2:a försöket, 3:e barnet
    5/3 Ajn1993, första barnet, 6:e försöket efter ma
    6/3 Cykelhjul. Första barnet
    6/3 Amaaanda00 första barnet, 10:e försöker, Tempar med NC
    8/3 Lina95, 1a barnet, 7e försöket.
    9/3 87Snart5 5e försöket, 3:e barnet
    10/3 Etaj, 3:e försöket efter ma, 6:e barnet
    10/3 Pappersdocka: 6 försöket, 2 barnet
    13/3 NellyGirl93, 1:a barnet
    14/3 GuldKvinnan, 7e försöket, 1 barnet 
    16/3 Agnesmamma01 2:a försöker 3: barnet
    18/3 Anile, 7:e försöket, andra barnet
    18/3 garderobsblomma, 8:e försöket, första barnet
    18/3 Potatisbulle, 4:e försöket, första barnet
    18/3 Gosis82, 4:e försöket, 3:e barnet
    20/3 Anonymcola andra barnet
    24/3 Embarazada - tredje barnet, 8:e försöket
    24/3 Lulu 1987, första barnet.
    25/3 trefaldigmästareikärlek, andra barnet 8:e (?) försöket 
    26/3 Foodie92, första barnet
  • Foodie92

Vad skönt ändå att allt visade bra ! Som du säger bara timingen som de gäller 😊

Vi har lämnat en hel del prover och fått mina resultat. Alla prover såg fina ut men de bekräftade min PCO, att jag har mycket ägg så de är väl så att jag inte ägglossar varje månad. Mannen ska lämna sina prover nästa månad så får se hur det resultatet visar.

Jag ska nu göra en spolning och om de inte tar sig denna cykel blir det letrozol

• Cykelhjul

Känns som denna månad är körd. Jag hade ÄL 18-20e (fick positivt ÄL test 18e) fick rosa flytning/blödning 23e och nu idag 25e så pass att jag behöver skydd.
    Plus jag har väldigt mycket molvärk i magen sedan ÄL.

Det gör liksom för ont och är för svullen. Jag tror mer att det är cystor som spökar och att kroppen inte ägglossade trots allt. För det känns verkligen som en rejäl spark i magen mensvärk ont i blygdläpparna och BIM är 6/3 så för många dagar bort för att vara riktigt mensvärk. Eller så är riktiga mensen på G dock mycket tidigare ☹️

• jordgubbsfelle
    Cykelhjul skrev 2023-02-25 10:11:45 följande:

Känns som denna månad är körd. Jag hade ÄL 18-20e (fick positivt ÄL test 18e) fick rosa flytning/blödning 23e och nu idag 25e så pass att jag behöver skydd.
    Plus jag har väldigt mycket molvärk i magen sedan ÄL.

Det gör liksom för ont och är för svullen. Jag tror mer att det är cystor som spökar och att kroppen inte ägglossade trots allt. För det känns verkligen som en rejäl spark i magen mensvärk ont i blygdläpparna och BIM är 6/3 så för många dagar bort för att vara riktigt mensvärk. Eller så är riktiga mensen på G dock mycket tidigare ☹️

Åh? men mens på g redan känns ju konstigt? 😳 hur lång lutealfas brukar du ha?
  • Cykelhjul
    jordgubbsfelle skrev 2023-02-25 10:52:33 följande:
    Åh? men mens på g redan känns ju konstigt? 😳 hur lång lutealfas brukar du ha?
    Jaa känna jätte konstigt! Jag är osäker på lutefasen, har psoc och ägglossar inte varje månad så väldigt osäker faktiskt då jag inte tempar heller 😅 men från förra mensen till ÄL så var det väldigt kort, bara 6-7 dagar. Vette tusan vad som sker med kroppen 😅
  • jordgubbsfelle
    Negativt på testa tidigt idag. Är på BIM minus 3-5, lite osäkert. Känns hopplöst nu men jag testar varje dag fram till mens  ????
  • jordgubbsfelle
    jordgubbsfelle skrev 2023-02-26 10:54:36 följande:
    //

Nu blev jag osäker när jag såg bilden 😅 BIM minus 3-5, ser ni nåt eller ser jag i syne?

Känns som de streck jag anar isf sitter på fel ställe ????😂
  • Lulu1987

Ni som tempar, hur gör man sen när man får positivt på äl test (använder CB's). 

Tempar man en gång på morgonen och en gång på kvällen från och med då eller hur gör man?? Tänker så att inte dippen sker inom de 24 timmarna/halva dygnet när man ligger och sover. 😅

Och hur sjutton ska man se i t ex fertility friend när ens troliga äl blir, första månaden man loggar i just den appen? 

Läste att basaltemp stiger mellan 0,2 och 0,42 efter äl, men om den bara skulle stiga 0,2 kommer man ju i princip inte märka skillnad på det och dagarna innan, mer än att man fått en glad gubbe på CB testet och äggviteflytningar. 

Svar på tråden BIM mars 2023