BIM mars 2023
Det gick inte i februari heller så startar en ny tråd....... :(
4/3, Laura90, 8e försöket, 1a barnet
Det gick inte i februari heller så startar en ny tråd....... :(
4/3, Laura90, 8e försöket, 1a barnet
Laura90: åh skönt att höra ! Är väldigt nervös för spolningen då jag hört att de gör väldigt ont 😫 men de hjälper verkligen när du säger att de inte gjorde ont ska försöka att inte oroa mig i onödan. Så skönt att spolningen gick bra för dig ! Ska du eller har du gjort något mer ?
Det kommer gå galant! Fokusera på att andas djupa andetag från magen, så du inte spänner dig. Det går väldigt fort dessutom. Du får tänka att det är en förberedelse inför framtida förlossning haha! Att sätta i och ta ut en spiral tycker jag var värre än spolning. Likaså cellprov som sagt.
Vi är klara med utredningen. Hade ett AMH-värde på 5,2 och har inte PCO så barnmorskan var väldigt glad haha. Min sambos prover såg också ?bättre än normalt? ut så det är väl bara timingen som inte klaffat än för oss. Hur långt har ni kommit?
Uppdaterar bim datum pga positivt ÄL test idag!
1/3 Jordgubbsfelle, försökt i 1år 5mån, 1a barnet
1/3 Mathilda88, 16:e försöket, 1a barnet
1/3 Sockerkakan, 1.a försöket, 1a barnet
2/3 Alleb, 3:e försöket, 2:a barnet
3/3 Elisabeth83, 4:e försöket, 4:e barnet
Vad skönt ändå att allt visade bra ! Som du säger bara timingen som de gäller 😊
Vi har lämnat en hel del prover och fått mina resultat. Alla prover såg fina ut men de bekräftade min PCO, att jag har mycket ägg så de är väl så att jag inte ägglossar varje månad. Mannen ska lämna sina prover nästa månad så får se hur det resultatet visar.
Jag ska nu göra en spolning och om de inte tar sig denna cykel blir det letrozol
Känns som denna månad är körd. Jag hade ÄL 18-20e (fick positivt ÄL test 18e) fick rosa flytning/blödning 23e och nu idag 25e så pass att jag behöver skydd.
Plus jag har väldigt mycket molvärk i magen sedan ÄL.
Det gör liksom för ont och är för svullen. Jag tror mer att det är cystor som spökar och att kroppen inte ägglossade trots allt. För det känns verkligen som en rejäl spark i magen mensvärk ont i blygdläpparna och BIM är 6/3 så för många dagar bort för att vara riktigt mensvärk. Eller så är riktiga mensen på G dock mycket tidigare ☹️
Känns som denna månad är körd. Jag hade ÄL 18-20e (fick positivt ÄL test 18e) fick rosa flytning/blödning 23e och nu idag 25e så pass att jag behöver skydd.
Plus jag har väldigt mycket molvärk i magen sedan ÄL.
Det gör liksom för ont och är för svullen. Jag tror mer att det är cystor som spökar och att kroppen inte ägglossade trots allt. För det känns verkligen som en rejäl spark i magen mensvärk ont i blygdläpparna och BIM är 6/3 så för många dagar bort för att vara riktigt mensvärk. Eller så är riktiga mensen på G dock mycket tidigare ☹️
Ni som tempar, hur gör man sen när man får positivt på äl test (använder CB's).
Tempar man en gång på morgonen och en gång på kvällen från och med då eller hur gör man?? Tänker så att inte dippen sker inom de 24 timmarna/halva dygnet när man ligger och sover. 😅
Och hur sjutton ska man se i t ex fertility friend när ens troliga äl blir, första månaden man loggar i just den appen?
Läste att basaltemp stiger mellan 0,2 och 0,42 efter äl, men om den bara skulle stiga 0,2 kommer man ju i princip inte märka skillnad på det och dagarna innan, mer än att man fått en glad gubbe på CB testet och äggviteflytningar.