• Laura90

BIM mars 2023

Det gick inte i februari heller så startar en ny tråd....... :( 

4/3, Laura90, 8e försöket, 1a barnet

• Svar på tråden BIM mars 2023
  • Mathilda88
    Laura90 skrev 2023-02-17 07:44:47 följande:

Jag och sambon hälsar på en gammal vän till mig i helgen och det första hon gör är att överraska med ultraljudsbilder. Blir och är såklart jätteglad men fyfan vad svårt sånt här blir när man själv har försökt ett tag?. Jag funderar på att berätta för henne hur det ligger till samtidigt som jag inte vill att så många ska veta om att vi försöker, vet inte riktigt varför egentligen. Har väl också alltid sett fram emot att kunna överraska med ultraljudsbilder :( Blä? Högre temp idag iaf så antagligen har ägglossning skett. Ska försöka ligga när min kompis tar sin gravid-nap. Less på att behöva timea och önskar jag också kunde säga ?det gick snabbare än vad vi trott?

Ush ja den är så tuff! Man är så glad för deras skull samtidigt som det sliter inombords med ens egna längtan! 😢 Själva sa vi inte mkt alls första året mer än typ mamma. Men efter fertilitetsutredningen så har jag varit öppen med det till de flesta. 
  • Ajn1993

Ja men då fick man en fast glad gubbe igår kväll på ägglossningstestet. Spännande, då var man här igen. Denna gång med ett lugn i kroppen, det känns skönt. Det har varit stressigt med att bli med barn igen efter ma, men nu känner jag att jag har landat och det är mer roligt igen 😊

1/3 Raindear860, försök 13 tror jag,1a barnet

1/3 Jordgubbsfelle, försökt i 1år 5mån, 1a barnet
    1/3 Mathilda88, 16:e försöket, 1a barnet
    3/3 Elisabeth83, 4:e försöket, 4:e barnet
    4/3 Laura90, 8:e försöket, 1:a barnet
    4/3 Hannis1983, 7:e förösket, 4:e barnet
    5/3 Bär, 2:a försöket, 3:e barnet
    5/3 Ajn1993, första barnet, 6:e försöket efter ma
    7/3 NellyGirl93, 1:a barnet
    10/3 Etaj, 3:e försöket efter ma, 6:e barnet
    10/3 Pappersdocka: 6 försöket, 2 barnet
    14/3 GuldKvinnan, 7e försöket, 1 barnet 
    16/3 Agnesmamma01 2:a försöker 3: barnet
    18/3 Anile, 7:e försöket, andra barnet
    18/3 garderobsblomma, 8:e försöket, första barnet 
    20/3 Anonymcola andra barnet
    26/3 Foodie92, första barnet
  • Bär

Äl är över för denna månad, så nu är det vänta som gäller, vilket mitt tålamod inte klarar av, haha.
    Dock hann vi bara med sex en gång efter starkt positivt på äl-testet, men jag hoppas att den gången räckte.. 

• Mathilda88
    Bär skrev 2023-02-19 14:26:19 följande:

Äl är över för denna månad, så nu är det vänta som gäller, vilket mitt tålamod inte klarar av, haha.
    Dock hann vi bara med sex en gång efter starkt positivt på äl-testet, men jag hoppas att den gången räckte.. 

Nej den där väntan är jobbig var månad! Hunnit med 15 sådana hittills, 16e nu.. Hade min ÄL i onsdags så väntar liksom du nu! Jag låg dock i en smärtsam livmoderinfektion efter en cellförändrings-skrapning då, hade mys i fredags och söndagsnatt, men har tvingats knapra NSAID vilket försämrar fertiliteten, utöver infektionen i sig, så har redan gett upp om denna cykeln :( 
  • Laura90

Såhär ser min kurva ut. Som ni ser fick jag positivt ägglossningstest i torsdags men tempen har inte gått upp så mycket så är lite osäker på om ägget verkligen släppt? Varit bortresta under helgen så inte lyckats ligga sen i torsdags heller. Nu får vi vänta och se antar jag
  • Snorkfrökenhär

Hej allihopa! Jag får joina mars-gruppen då jag mest troligt har ÄL idag eller imorgon. Fick superpositivt ÄL-test igår, tempar och hade hög temp imorse men litar inte på den tempen då jag precis haft magsjuka och feber 😬 Får se vad tempen visar imorgon. Så BIM för mig blir troligen kring 4/3. 

Kom igen äggisar, nu vill vi få massa plus här framöver 😍🤞🏻

• Foodie92
    Laura90 skrev 2023-02-19 17:27:47 följande:
    Såhär ser min kurva ut. Som ni ser fick jag positivt ägglossningstest i torsdags men tempen har inte gått upp så mycket så är lite osäker på om ägget verkligen släppt? Varit bortresta under helgen så inte lyckats ligga sen i torsdags heller. Nu får vi vänta och se antar jag
    Ser ut som ÄL va cd 13 😊 behöver inte höjas jättemycket bara de e över medellinjen så är det ÄL. Så skulle tolka de som att du haft det
  • Bär
    Mathilda88 skrev 2023-02-19 15:41:00 följande:
    Nej den där väntan är jobbig var månad! Hunnit med 15 sådana hittills, 16e nu.. Hade min ÄL i onsdags så väntar liksom du nu! Jag låg dock i en smärtsam livmoderinfektion efter en cellförändrings-skrapning då, hade mys i fredags och söndagsnatt, men har tvingats knapra NSAID vilket försämrar fertiliteten, utöver infektionen i sig, så har redan gett upp om denna cykeln :( 
    Åh, beklagar verkligen att du varit med om det så många gånger..
    Och fy, vilken otur :( hur mår du nu?
  • Cykelhjul
    Laura90 skrev 2023-02-17 07:44:47 följande:

Jag och sambon hälsar på en gammal vän till mig i helgen och det första hon gör är att överraska med ultraljudsbilder. Blir och är såklart jätteglad men fyfan vad svårt sånt här blir när man själv har försökt ett tag?. Jag funderar på att berätta för henne hur det ligger till samtidigt som jag inte vill att så många ska veta om att vi försöker, vet inte riktigt varför egentligen. Har väl också alltid sett fram emot att kunna överraska med ultraljudsbilder :( Blä? Högre temp idag iaf så antagligen har ägglossning skett. Ska försöka ligga när min kompis tar sin gravid-nap. Less på att behöva timea och önskar jag också kunde säga ?det gick snabbare än vad vi trott?

Åh jag förstår dig! Jag ska annordna en babyshower för min bästa vän. Den svider lide samtidigt som man ändå är glad för hennes skull.. Jobbig känsla oavsett
  • Cykelhjul
    1/3 Jordgubbsfelle, försökt i 1år 5mån, 1a barnet
    1/3 Mathilda88, 16:e försöket, 1a barnet
    3/3 Elisabeth83, 4:e försöket, 4:e barnet
    4/3 Laura90, 8:e försöket, 1:a barnet
    4/3 Hannis1983, 7:e förösket, 4:e barnet
    5/3 Bär, 2:a försöket, 3:e barnet
    5/3 Ajn1993, första barnet, 6:e försöket efter ma
    6/3 Cykelhjul. Första barnet
    7/3 NellyGirl93, 1:a barnet
    10/3 Etaj, 3:e försöket efter ma, 6:e barnet
    10/3 Pappersdocka: 6 försöket, 2 barnet
    14/3 GuldKvinnan, 7e försöket, 1 barnet 
    16/3 Agnesmamma01 2:a försöker 3: barnet
    18/3 Anile, 7:e försöket, andra barnet
    18/3 garderobsblomma, 8:e försöket, första barnet 
    20/3 Anonymcola andra barnet
    26/3 Foodie92, första barnet

Jag hoppar in i tråden. 
    Påbörjad fertilitetsutredning och skulle spolas idag men den blev inställd då jag på CD 7 fick glad gubbe på ägglossningstestet! Skrattande
    Är på CD10 idag.

Detta är andra gången på ett år som jag fått positivt och första gången jag får äggviteflytningar! Så mitt hopp är verkligen högt denna månad (mer än vanligt haha) Jag har PCOS så ÄL sker inte allt för ofta. 
Svar på tråden BIM mars 2023