BIM mars 2023
Det gick inte i februari heller så startar en ny tråd....... :(
4/3, Laura90, 8e försöket, 1a barnet
Det gick inte i februari heller så startar en ny tråd....... :(
4/3, Laura90, 8e försöket, 1a barnet
Lägger till mig i listan efter att ha lurkat i februari-BIM-tråden och sen fått mens idag. Första inlägget här så kanske blir fel. Blev gravid i november men började blöda efter en vecka så vet inte riktigt hur man räknar med försök osv? Vet någon hur det räknas vid fertilitetsutredning? Dvs om man blivit gravid under året man försökt men inte lyckats behålla eller om man inte lyckats plussa någon gång under första året av försök
Jag har förstått det som att har man blivit gravid inom ett år och får missfall så räknas det som att man lyckats bli gravid Och man får försöka ytterligare ett år innan man kan få hjälp om man inte lyckas bli gravid.
1. Tack för svar! 2. Dags att börja mäta med ägglossningstest och ha lite bättre koll på liggdagar då antar jag? Perfekt att hänga i såna här trådar och känna nån slags gemenskap med ett mysigt gang då
Jag har förstått det som att har man blivit gravid inom ett år och får missfall så räknas det som att man lyckats bli gravid Och man får försöka ytterligare ett år innan man kan få hjälp om man inte lyckas bli gravid.
Jag och sambon hälsar på en gammal vän till mig i helgen och det första hon gör är att överraska med ultraljudsbilder. Blir och är såklart jätteglad men fyfan vad svårt sånt här blir när man själv har försökt ett tag?. Jag funderar på att berätta för henne hur det ligger till samtidigt som jag inte vill att så många ska veta om att vi försöker, vet inte riktigt varför egentligen. Har väl också alltid sett fram emot att kunna överraska med ultraljudsbilder :( Blä? Högre temp idag iaf så antagligen har ägglossning skett. Ska försöka ligga när min kompis tar sin gravid-nap. Less på att behöva timea och önskar jag också kunde säga ?det gick snabbare än vad vi trott?
Hoppar in här från februari tråden, tempen störtdök så vet att mensen dyker upp idag eller imorgon.
Denna månad blir det spolning för mig, så hoppas allt ser OK ut och att de då blir denna månad som gäller 😊 lycka till allihop 💕
BIM-lista
1/3 Mathilda88, 16:e försöket, 1a barnet
3/3 Elisabeth83, 4:e försöket, 4:e barnet
4/3 Laura90, 8:e försöket, 1:a barnet
4/3 Hannis1983, 7:e förösket, 4:e barnet
5/3 Bär, 2:a försöket, 3:e barnet
7/3 NellyGirl93, 1:a barnet
10/3 Etaj, 3:e försöket efter ma, 6:e barnet
18/3 Anile, 7:e försöket, andra barnet
26/3 Foodie92, första barnet
Laura90: förstår dig, man försöker så länge och kämpar och även om man blir superglad för andra så finns önskan hos en själv och då blir man lite besviken att man själv inte är en sån som "testade en gång och blev gravida direkt". Så sitter man här och ÄL testar, tempar och gör allt varje cykel 😅
Hoppar in här från februari tråden, tempen störtdök så vet att mensen dyker upp idag eller imorgon.
Denna månad blir det spolning för mig, så hoppas allt ser OK ut och att de då blir denna månad som gäller 😊 lycka till allihop 💕
BIM-lista
1/3 Mathilda88, 16:e försöket, 1a barnet
3/3 Elisabeth83, 4:e försöket, 4:e barnet
4/3 Laura90, 8:e försöket, 1:a barnet
4/3 Hannis1983, 7:e förösket, 4:e barnet
5/3 Bär, 2:a försöket, 3:e barnet
7/3 NellyGirl93, 1:a barnet
10/3 Etaj, 3:e försöket efter ma, 6:e barnet
18/3 Anile, 7:e försöket, andra barnet
26/3 Foodie92, första barnet
Började ta rosenrot när jag fick senaste mensen och har redan nu börjat få äl flytningar samt lite molvärk. Beräknad äl är först om en vecka. Lär säkert bli lite tidigare då.
Gör om gör rätt! 😅
1/3 Raindear860, försök 13 tror jag,1a barnet
Guldkvinnan: jag bokade tid hos min gyn (går till privat) för att se om allt ser OK ut då vi försökt I ett år. Så gyn satte mig på spolning direkt (samt tagit massa prover) går de inte vägen nu så blir det även letrozol för min del.
Så tipsar att ta kontakt med gyn om du inte redan gjort det 😊
Någon som använt clearblues fertilitetsmonitor? Bra?