• Laura90

BIM mars 2023

Det gick inte i februari heller så startar en ny tråd....... :( 

4/3, Laura90, 8e försöket, 1a barnet

• Svar på tråden BIM mars 2023
  • Foodie92

Trefaldigmästareikärlek: En del av fertilitetsutredningen antar jag 😊 som jag förstår det så görs det för att se att det är öppet i äggledarna, det kan de inte se om de inte spolar. Så hoppas verkligen att de blir bra, är väldigt nervös. Ska ta 2 Alvedon och 1 ipren innan sa gyn 😣

Cykelhjul: Åh synd men skönt ändå med ÄL hoppas du slipper spolningen ! Jag lovar att berätta så fort jag varit där på måndagen 🙈

• Laura90
    Foodie92 skrev 2023-02-23 23:14:44 följande:

Trefaldigmästareikärlek: En del av fertilitetsutredningen antar jag 😊 som jag förstår det så görs det för att se att det är öppet i äggledarna, det kan de inte se om de inte spolar. Så hoppas verkligen att de blir bra, är väldigt nervös. Ska ta 2 Alvedon och 1 ipren innan sa gyn 😣

Cykelhjul: Åh synd men skönt ändå med ÄL hoppas du slipper spolningen ! Jag lovar att berätta så fort jag varit där på måndagen 🙈

Jag gjorde spolning för några veckor sen! Tog en Alvedon innan och det var ingen fara alls. Skulle säga att cellprov känns mer. Nu kan det ju vara olika för alla och jag hade fri passage men skräm inte upp er <3
  • Cykelhjul
    Foodie92 skrev 2023-02-23 23:14:44 följande:

Jag ska tänka på dig på måndag! Håller tummarna för att det går bra <3 
    Laura90 skrev 2023-02-24 07:33:21 följande:
    Jag gjorde spolning för några veckor sen! Tog en Alvedon innan och det var ingen fara alls. Skulle säga att cellprov känns mer. Nu kan det ju vara olika för alla och jag hade fri passage men skräm inte upp er <3
    Åh gud vad skönt att höra! Jag har tyvärr skrämt upp mig rejält, det är nästan så jag hoppas att jag är gravid denna cykel nästan enbart för att slippa spolningen haha xD
    Men vad skönt du hade fri passage och att det gick  bra. Jag får ha det som mantra att det inte gör ont <3 
  • Hejhopp69

Hej, tänkte se om någon varit med om samma eller vet vad som händer med kroppen min. Haha

Hade tidigt missfall i december fick mens slutet av januari igen enligt beräkningar av app skulle ägglossning ske 14 februari.
    Den 18 februari får jag en rosa flytning och tänker att kanske är de en nidblödning eller har jag haft ägglossning tidigare.
    Testade mig igår med CB ultra tidigt men de var negativ.

MEN!! idag fick jag flytning blandad med blod mer åt bruna och rosa hållet, på pappret när jag torkade mig och ursäkta mig nu men den luktade blod vilket flytningen 18 februari inte gjorde.

Vad tror ni? Kan det vara så att jag fick ägglossningsflytning den 18e och nu en nidblödning? ska ju inte ha mens först 1 mars enligt min app.

Vi längtar så efter ett syskon till vår förstfödde och försökt längre period nu? snart 1 år.

och juste hade svampinfektion efter mensen kan de vara så att den påverkat min ägglossning eller har jag bara senare ägglossning än vad jag trott.

• jordgubbsfelle

Här går allt långsamt. Har känt av svag molande verk runt livmodern i tre dagar nu. Det har jag aldrig gjort innan så jag hoppas de är ett gott tecken. Drömde inatt jag fick ett plus på stickan 🙈 känner mig för första gången hoppfull under en ägglossning. Jag går in med inställningen att jag förhoppningsvis är gravid. De värsta som kan hända är ju att man varit glad i onödan 🥰 och jag är hellre glad i onödan än orolig i onödan. Det är lite oklart när min BIM är iom jag fick fast gubbe på CB fyra dagar i rad. BIM borde vara mellan 28-2-2/2. Tänkte testa första gången på måndag med ett testa tidigt. Ni andra som har BIM i början på mars, när ska ni testa?

För övrigt önskar jag alla en härlig helg. Jag själv ska försöka hitta på massa grejer så att tiden går fortare!! låt nu denna tråden få fyllas av massa plus ❤️❤️❤️ tänker på varenda en av er!

• Laura90
    jordgubbsfelle skrev 2023-02-24 11:27:56 följande:

Här går allt långsamt. Har känt av svag molande verk runt livmodern i tre dagar nu. Det har jag aldrig gjort innan så jag hoppas de är ett gott tecken. Drömde inatt jag fick ett plus på stickan 🙈 känner mig för första gången hoppfull under en ägglossning. Jag går in med inställningen att jag förhoppningsvis är gravid. De värsta som kan hända är ju att man varit glad i onödan 🥰 och jag är hellre glad i onödan än orolig i onödan. Det är lite oklart när min BIM är iom jag fick fast gubbe på CB fyra dagar i rad. BIM borde vara mellan 28-2-2/2. Tänkte testa första gången på måndag med ett testa tidigt. Ni andra som har BIM i början på mars, när ska ni testa?

För övrigt önskar jag alla en härlig helg. Jag själv ska försöka hitta på massa grejer så att tiden går fortare!! låt nu denna tråden få fyllas av massa plus ❤️❤️❤️ tänker på varenda en av er!

Åh håller tummarna för dig! Jag har BIM 3/3 och kan testa tidigt 28/2 enligt clearblues-uträkning så tänkte hålla mig till det :) inte ett fan av att analysera streck så kör deras digitala då
  • jordgubbsfelle
    Laura90 skrev 2023-02-24 11:54:15 följande:
    Åh håller tummarna för dig! Jag har BIM 3/3 och kan testa tidigt 28/2 enligt clearblues-uträkning så tänkte hålla mig till det :) inte ett fan av att analysera streck så kör deras digitala då
    Åh spännande 🥳 jag har med beställt hem testa tidigt digitala. Hoppas dom kommer på måndag. Blir också helt koko av att analysera streck 😅
  • Laura90
    jordgubbsfelle skrev 2023-02-24 13:29:04 följande:
    Åh spännande 🥳 jag har med beställt hem testa tidigt digitala. Hoppas dom kommer på måndag. Blir också helt koko av att analysera streck 😅
    Ja jag orkar inte spä på varken hopp eller besvikelse mer än nödvändigt längre haha. Brukar utgå från denna och endast testa digitalt: se.clearblue.com/graviditetstest/tidigt-graviditetstest
  • Anonym (87Snart5)

Tänkte hoppa in i denna tråd nu med och hoppas hoppas på ett plus =) fick positivt på vb ÄL test i onsdags så nu håller vi tummarna för att det tar sig. Lägger till mig i listan.

1/3 Jordgubbsfelle, försökt i 1år 5mån, 1a barnet

1/3 Mathilda88, 16:e försöket, 1a barnet

1/3 Sockerkakan, 1.a försöket, 1a barnet

2/3 Alleb, 3:e försöket, 2:a barnet

3/3 Elisabeth83, 4:e försöket, 4:e barnet
    4/3 Laura90, 8:e försöket, 1:a barnet
    4/3 Hannis1983, 7:e förösket, 4:e barnet
    5/3 Bär, 2:a försöket, 3:e barnet
    5/3 Ajn1993, första barnet, 6:e försöket efter ma
    6/3 Cykelhjul. Första barnet
    6/3 Amaaanda00 första barnet, 10:e försöker, Tempar med NC
    7/3 NellyGirl93, 1:a barnet
    8/3 Lina95, 1a barnet, 7e försöket.
    9/3 87Snart5 5e försöket, 3:e barnet
    10/3 Etaj, 3:e försöket efter ma, 6:e barnet
    10/3 Pappersdocka: 6 försöket, 2 barnet
    14/3 GuldKvinnan, 7e försöket, 1 barnet 
    16/3 Agnesmamma01 2:a försöker 3: barnet
    18/3 Anile, 7:e försöket, andra barnet
    18/3 garderobsblomma, 8:e försöket, första barnet
    18/3 Potatisbulle, 4:e försöket, första barnet
    18/3 Gosis82, 4:e försöket, 3:e barnet
    20/3 Anonymcola andra barnet
    24/3 Embarazada - tredje barnet, 8:e försöket
    24/3 Lulu 1987, första barnet.
    25/3 trefaldigmästareikärlek, andra barnet 8:e (?) försöket 
    26/3 Foodie92, första barnet
  • Foodie92

Laura90: åh skönt att höra ! Är väldigt nervös för spolningen då jag hört att de gör väldigt ont 😫 men de hjälper verkligen när du säger att de inte gjorde ont ska försöka att inte oroa mig i onödan. Så skönt att spolningen gick bra för dig ! Ska du eller har du gjort något mer ?

Svar på tråden BIM mars 2023