• Bär

BIM mars 2023

Det gick inte för mig heller i februari :( 

4/3, Laura90, 8e försöket, 1a barnet
    4/3, Hannis1983, 7e försöket, 4e barnet 
    5/3 Bär, 2:a försöker, 3:e barnet.

• Bär

Tror det börjar bli dags för äl här vilket stämmer med mina uträkningar, för enligt uträkningar så ska det ske kring 16/17 mars! 
    Har känts som lång väntan sedan senaste mens. Hoppas att det tar denna gång :)

• Bär
    Laura90 skrev 2023-02-15 21:49:05 följande:
    Åh kul!! Jag har BIM dagen innan dig men beräknad ÄL 18/2 enligt NC så jag fortsätter testa, tempa och ha sex hahaha
    Spännande!! 
    Jag tog ett till ägglossningstest idag och där var det ingen tvivel om att ägglossning sker inom 24-48 timmar, mycket starkare än igår!
  • Bär
    Laura90 skrev 2023-02-16 09:01:25 följande:
    Jag fick positivt ägglossningstest idag tjoho! Brukar sluta testa efter första positiva och då utgå från temp istället så vi får se om den höjs imorgon eller på lördag :)
    Så roligt!! 
    Håller tummarna att det tar sig denna månad :D
  • Bär

Äl är över för denna månad, så nu är det vänta som gäller, vilket mitt tålamod inte klarar av, haha.
    Dock hann vi bara med sex en gång efter starkt positivt på äl-testet, men jag hoppas att den gången räckte.. 

• Bär
    Mathilda88 skrev 2023-02-19 15:41:00 följande:
    Nej den där väntan är jobbig var månad! Hunnit med 15 sådana hittills, 16e nu.. Hade min ÄL i onsdags så väntar liksom du nu! Jag låg dock i en smärtsam livmoderinfektion efter en cellförändrings-skrapning då, hade mys i fredags och söndagsnatt, men har tvingats knapra NSAID vilket försämrar fertiliteten, utöver infektionen i sig, så har redan gett upp om denna cykeln :( 
    Åh, beklagar verkligen att du varit med om det så många gånger..
    Och fy, vilken otur :( hur mår du nu?
  • Bär
    Laura90 skrev 2023-02-20 21:45:42 följande:
    Dååå börjar nedräkningen igen då
    Har samma dag!!
  • Bär

Gått 1 vecka sedan positivt utslag på ägglossningstestet och jag har haft molvärk sedan dess. Inte ovanligt att jag har det från till och från ägglossning tills mensen startar i vanliga fall, men denna gång gör det extra ont, som det känns vid tidigare graviditeter.
    Vid mina andra graviditeter så hade jag molvärk från ägglossning tills den dagen dom föddes, 

Jag hoppas det här är bra tecken och inte min kropp som spelar sig ett spratt!

• Bär
    Cykelhjul skrev 2023-02-23 19:58:07 följande:

Foodie92 - lycka till på spolningen! Om du orkar så berätta jätte gärna hur det gick. Jag skulle haft mi  spolning 20e men den blev inställd pga positivt ÄL test. Men kommer säkert få gå igenom den där spolningen vartefter 😅

Bär - åh vi håller tummarna! Jag har också  väldigt ont i magen denna omgång. Hoppas det är något för oss båda 

Håller tummarna för dig med!! Hoppas det onda betyder något!!
  • Bär
    Ajn1993 skrev 2023-02-23 20:09:50 följande:

Imorgon är det 1 vecka sen positivt utslag på ägglossningstestet, de ömma bröstvårtorna har övergått till ömma bröst och molvärken är här. Förra månaden hade jag absolut inga tecken på att ägglossning hade skett, så detta känns lovande 😊 när ska ni med bim kring den 5/3 testa? 😄

Kommer börja testa den 28/2 😄
  • Bär

Tog ett testa tidigt test idag, det var negativt.. är på cykeldag 26 och väldigt besviken..
    Tidigare graviditeter har jag inte testat förrän dag 27 fast med vanliga test och då har dom visat tydligt positivt, så känns som kört denna gång..

• Bär

Okej, jag tyckte mig se ett litet svagt streck så tog mitt digitala pga otålig och så fick jag upp det här?! 😭😭

• Bär
    Selmalight skrev 2023-02-28 09:49:30 följande:
    Ett från igår och två från idag. BIM -3 el BIM -4. vad troR ni? spökstreck? mer rosa i verkligheten.
    Tror inte att det är spökstreck då du fått det på 3 tester, stort grattis 😄
  • Bär

Tack snälla ni!
    Jag är i chock känner jag, trodde verkligen inte att det digitala skulle visa att jag var gravid 😭 

• Bär
    Laura90 skrev 2023-02-28 10:04:49 följande:
    Ååh skönt att lyckas på andra försöket. Så avundsjuk! 
    Håller tummarna att det går för dig med!
  • Bär
    Selmalight skrev 2023-02-28 10:08:52 följande:

Tror du inte? Är i chock. Undra om man ska ta digitalt.. grattis till dig Bär! När har/hade du BIM? vi lär ju va väldigt lika såfall Kanske. men vågar inte räkna mina som positiva än

Tror absolut att du är gravid!
    Testa digitalt, jag tog idag och jag har BIM den 5/3 😄
  • Bär
    Laura90 skrev 2023-02-28 10:48:42 följande:
    Jag har BIM 3/3 så borde egentligen också kunna testa tidigt. I normala fall brukar jag ha ömma bröst och humöret svänga denna period av cykeln men känner ingenting denna månad. Enligt ägglossningstest och temp hade jag ägglossning 17/2 så verkar inte vara en anovulatorisk cykel iaf. Blev klara med fertilitetsutredningen denna månad och alla resultat såg fina ut. Orkar bara inte bli besviken ännu en gång Gråter
    Åh, så du har inte testat ännu? Förstår att du inte vill bli besviken igen.. 
  • Bär

Beklagar ni som fått negativa test och mens. :(
    Håller tummarna hårt för er nästa månad! 

Tack Mathilda88 😄

Svar på tråden BIM mars 2023