Inlägg från: jordgubbsfelle |Visa alla inlägg
  • jordgubbsfelle

BIM mars 2023

Hej! Jag hakar på. Har bara ÄL tre gånger om året och fick positivt ÄL-test igår för första gången sedan november. Överlycklig! Vet inte vilket försök vi är på så skriver hur länge vi försökt 😊

BIM-lista 
    1/3 Jordgubbsfelle, försökt i 1år 5mån, 1a barnet
    1/3 Mathilda88, 16:e försöket, 1a barnet

3/3 Elisabeth83, 4:e försöket, 4:e barnet
    4/3 Laura90, 8:e försöket, 1:a barnet
    4/3 Hannis1983, 7:e förösket, 4:e barnet
    5/3 Bär, 2:a försöket, 3:e barnet
    7/3 NellyGirl93, 1:a barnet
    10/3 Etaj, 3:e försöket efter ma, 6:e barnet
    10/3 Pappersdocka: 6 försöket, 2 barnet
    18/3 Anile, 7:e försöket, andra barnet

• jordgubbsfelle
    Laura90 skrev 2023-02-14 11:21:01 följande:
    Åh håller tummarna att det fungerar för er! Har du gått någon utredning om varför du har ägglossning så sällan? Borde ju finnas hjälp att få :)
    Japp vi går fertilitetsutredning. Haft långa cyklar sen dagen mensen kom som 13åring. Mina cyklar brukar vara 90-160 dagar så vi har inte många försök per år tyvärr. PCOS och sköldkörtelproblem hade jag inte enligt prover. Allt ser normalt ut på gynundersökning. Just nu är jag lite överviktig så håller på att gå ner några kilo för att få remiss till letrozolbehandling (man måste ligga under ett visst BMI). Så jag kämpar på med träning och kost och hoppas på mirakel under denna ägglossningen! 😍
  • jordgubbsfelle

Tack för all pepp 🙏🏼 skickar pepp till er också!! ❤️

En fråga! Jag har testat positivt på ÄL-test CB digitala tre dagar i rad nu. Aldrig hänt innan. Ägget ska väl lossna 24-48h efter positivt ÄL-test? 🤔 någon som varit med om detta som vet vad de beror på? För då har alltså mitt ägg fortfarande inte släppts?

• jordgubbsfelle
    Laura90 skrev 2023-02-15 13:32:44 följande:
    "LH är hormonet som orsakar ägglossning och detta hormon kan mätas i urinen upp till och under ägglossning. Vissa kvinnor testar positivt i 24 timmar medan andra kan testa positiva i 3-4 dagar. Det är dock det första positiva testet som gäller." hittade jag :)
    Tack, då lugnar jag ner mig lite 🥵 blev lite orolig över att kroppen försökt släppa ägget men att de inte gått 🤔
  • jordgubbsfelle
    Cykelhjul: åh är du också en person med otroligt långa cyklar? Jag har cyklar på mellan 80-160 dagar. Har fått tre ägglossningar på ett år. Hade varit skönt med någon som har samma cykelproblem som mig, aldrig stött på någon med väldigt långa cyklar innan. (Om jag tolka dig rätt, ber om ursäkt annars 🥰)
  • jordgubbsfelle
    Cykelhjul skrev 2023-02-20 13:29:06 följande:
    Alltså jag blöder en gång i månaden. Men jag har inte haft någon "rikig mens" på väldigt länge.
    Har haft svårt att lista ut om det är mens eller mellanblödning då det kan blöda 1-2 dagar. Får minimal blödning och blöder inte ut slemhinnan.
    För 1,5 år sedan var problemet det motsatta. Slutade med P piller för första gången på 15 år plus tog covid vaccinet. Blödde hela tiden istället.

Men har du PCOS också? Skönt med någon som förstår haha. Som jag har stressat mig själv med stickor och blivit frustrerad över vad folk menar med äggvitesekret när man själv var helt torr. Ni hade påbörjat utredning också va om jag inte minns helt fel?
    Ahhh då förstår jag! vad jobbigt och inte veta om de är mensen. när du får dina små blödningar, har du koll på om du fått ägglossning då?

Ja jag känner samma, de blir många teststickor för jag har INGEN aning om när ÄL kommer, och jag får inte heller nåt sekret 🙈 mitt enda tecken jag får är ömma bröstvårtor typ två dagar efter ÄL och då är de lite försent haha.

jag har inte PCOS. De vet inte varför jag har så långa cyklar. Japp vi är inskrivna på fertilitetsutredning sedan september men allt tar sån tid, iaf i Skåne? har fått iväg remiss nu till letrozolbehandling men fick varning för att de kunde dröja lääänge innan vi får hjälp. Har krigat på med kost och träning för att optimera alla tänkbara chanser då jag är lite överviktig. Men -5,9kg visade vågen idag, på fyra veckor! 💪🏽 så jag är positiv 🥰 om de dröjer mer än ett halvår att få svar på remissen har vi sagt vi ska söka oss till privat istället.

på tal om vaccin? är jag den enda som nojar över att fertiliteten kan ha blivit sämre pga detta?🙈 jag är under 30 och har goda värden med fertilitet, men tanken har slagit mig att mina tre vaccinsprutor kanske har påverkat lite. Men vad vet jag. Jag letar väl bara desperat efter anledningar 😂🙊
  • jordgubbsfelle
    Cykelhjul skrev 2023-02-20 15:24:25 följande:
    Jag har fått provera för att kicka igång den, jag tror det funkat (hoppas jag) för denna cykel känns bra. Och bröstvårtorna gör ont nu när du nämner det haha så det måste vara ett bra tecken på ÄL.

Jag läste att alla inte får så mycket sekret och att man kan ha ÄL ändå. Men att man kan känna med fingrarna vid tappen. Har du testat det?

Jag väntar också på att påbörja en letzerol behandling, vi inväntar sambons svar på spermaproverna först bara. Vi påbörjade utredningen i samma veva som jag sökte pga blödningarna (privatklinik) så bollen var i rullning väldigt fort för vår del. Men att ha väntat sedan september låter otroligt långt när man längtar såhär pass mycket! Om ni har möjlighet så sök privat redan nu, kostnaden är den samma som hos landstinget. Iallfall här, vet inte om det är olika för regionerna?

Men åh det är ju super duktigt, bra jobbat verkligen! Vem vet, det där kanske är det enda som behövs? Ibland är ju kroppen jäkligt lustig på så sätt :D

Jag är också lite nojjig över vaccinet, men som Laura90 säger så är det säkert något vi aldrig kommer få reda på tyvärr. Jag letar också och skyller på det dock haha. För mig så känns det ju som mina problem började i samma veva, men det är ju säkert slumpen. 
    Laura90 skrev 2023-02-20 14:17:16 följande:
    Jag har gjort två aborter innan corona. Och nu när man väl vill går det inte så har också funderat på om vaccinet har påverkat. Antar att vi aldrig kommer få svar på det
    Gällande Vaccinet så är jag också lite nojjig. Jag har också gjort 2st aborter var av ena gången skedde med kondom samt dagen efterpiller. Maximal otur. 
    Som du säger, när man väl vill så vill det inte haha

Spermaprov fick vi svar på i januari men de går ändå segt för oss 😢 hoppas de går snabbare för er! yes blir privat om de dröjer för länge. men just dessa 14 dagarna försöker jag tänka att de inte behövs för jag kommer bli gravid 😂 om de visar sig att inget händer får vi ta tag i den biten igen 🥰

• jordgubbsfelle
    Potatisbulle skrev 2023-02-20 16:38:15 följande:

Hej på er!
    Jag hoppar också in här 😊 Har haft väldigt många år (ca 10) utan någon mens alls på grund av för mycket träning (och för lite mat). Men nu har jag fått ordning på tillvaron och har haft relativt regelbunden mens sedan förra sommaren och vi har försökt att bli gravida sedan november. Hoppas verkligen på att kroppen trots allt jag utsatt den för ska låta mig bli mamma snart!

1/3 Jordgubbsfelle, försökt i 1år 5mån, 1a barnet
    1/3 Mathilda88, 16:e försöket, 1a barnet
    1/3 Sockerkakan, 1.a försöket, 1a barnet
    3/3 Elisabeth83, 4:e försöket, 4:e barnet
    4/3 Laura90, 8:e försöket, 1:a barnet
    4/3 Hannis1983, 7:e förösket, 4:e barnet
    5/3 Bär, 2:a försöket, 3:e barnet
    5/3 Ajn1993, första barnet, 6:e försöket efter ma
    6/3 Cykelhjul. Första barnet
    7/3 NellyGirl93, 1:a barnet
    8/3 Lina95, 1a barnet, 7e försöket.
    10/3 Etaj, 3:e försöket efter ma, 6:e barnet
    10/3 Pappersdocka: 6 försöket, 2 barnet
    14/3 GuldKvinnan, 7e försöket, 1 barnet 
    16/3 Agnesmamma01 2:a försöker 3: barnet
    18/3 Anile, 7:e försöket, andra barnet
    18/3 garderobsblomma, 8:e försöket, första barnet
    18/3 Potatisbulle, 4:e försöket, första barnet
    20/3 Anonymcola andra barnet
    26/3 Foodie92, första barnet
    Hej och välkommen 😍 har bulimi i bakgrunden som min kropp fått stå ut med. Skriv om du behöver ventilera så kanske vi kan förstå varandra 🙏🏼
  • jordgubbsfelle

Här går allt långsamt. Har känt av svag molande verk runt livmodern i tre dagar nu. Det har jag aldrig gjort innan så jag hoppas de är ett gott tecken. Drömde inatt jag fick ett plus på stickan 🙈 känner mig för första gången hoppfull under en ägglossning. Jag går in med inställningen att jag förhoppningsvis är gravid. De värsta som kan hända är ju att man varit glad i onödan 🥰 och jag är hellre glad i onödan än orolig i onödan. Det är lite oklart när min BIM är iom jag fick fast gubbe på CB fyra dagar i rad. BIM borde vara mellan 28-2-2/2. Tänkte testa första gången på måndag med ett testa tidigt. Ni andra som har BIM i början på mars, när ska ni testa?

För övrigt önskar jag alla en härlig helg. Jag själv ska försöka hitta på massa grejer så att tiden går fortare!! låt nu denna tråden få fyllas av massa plus ❤️❤️❤️ tänker på varenda en av er!

• jordgubbsfelle
    Laura90 skrev 2023-02-24 11:54:15 följande:
    Åh håller tummarna för dig! Jag har BIM 3/3 och kan testa tidigt 28/2 enligt clearblues-uträkning så tänkte hålla mig till det :) inte ett fan av att analysera streck så kör deras digitala då
    Åh spännande 🥳 jag har med beställt hem testa tidigt digitala. Hoppas dom kommer på måndag. Blir också helt koko av att analysera streck 😅
  • jordgubbsfelle
    Cykelhjul skrev 2023-02-25 10:11:45 följande:

Känns som denna månad är körd. Jag hade ÄL 18-20e (fick positivt ÄL test 18e) fick rosa flytning/blödning 23e och nu idag 25e så pass att jag behöver skydd.
    Plus jag har väldigt mycket molvärk i magen sedan ÄL.

Det gör liksom för ont och är för svullen. Jag tror mer att det är cystor som spökar och att kroppen inte ägglossade trots allt. För det känns verkligen som en rejäl spark i magen mensvärk ont i blygdläpparna och BIM är 6/3 så för många dagar bort för att vara riktigt mensvärk. Eller så är riktiga mensen på G dock mycket tidigare ☹️

Åh? men mens på g redan känns ju konstigt? 😳 hur lång lutealfas brukar du ha?
  • jordgubbsfelle
    Negativt på testa tidigt idag. Är på BIM minus 3-5, lite osäkert. Känns hopplöst nu men jag testar varje dag fram till mens  ????
  • jordgubbsfelle
    jordgubbsfelle skrev 2023-02-26 10:54:36 följande:
    //

Nu blev jag osäker när jag såg bilden 😅 BIM minus 3-5, ser ni nåt eller ser jag i syne?

Känns som de streck jag anar isf sitter på fel ställe ????😂
Svar på tråden BIM mars 2023