• Cykelhjul

BIM mars 2023

Laura90 skrev 2023-02-17 07:44:47 följande:

Jag och sambon hälsar på en gammal vän till mig i helgen och det första hon gör är att överraska med ultraljudsbilder. Blir och är såklart jätteglad men fyfan vad svårt sånt här blir när man själv har försökt ett tag?. Jag funderar på att berätta för henne hur det ligger till samtidigt som jag inte vill att så många ska veta om att vi försöker, vet inte riktigt varför egentligen. Har väl också alltid sett fram emot att kunna överraska med ultraljudsbilder :( Blä? Högre temp idag iaf så antagligen har ägglossning skett. Ska försöka ligga när min kompis tar sin gravid-nap. Less på att behöva timea och önskar jag också kunde säga ?det gick snabbare än vad vi trott?

Åh jag förstår dig! Jag ska annordna en babyshower för min bästa vän. Den svider lide samtidigt som man ändå är glad för hennes skull.. Jobbig känsla oavsett
  • Cykelhjul
    1/3 Jordgubbsfelle, försökt i 1år 5mån, 1a barnet
    1/3 Mathilda88, 16:e försöket, 1a barnet
    3/3 Elisabeth83, 4:e försöket, 4:e barnet
    4/3 Laura90, 8:e försöket, 1:a barnet
    4/3 Hannis1983, 7:e förösket, 4:e barnet
    5/3 Bär, 2:a försöket, 3:e barnet
    5/3 Ajn1993, första barnet, 6:e försöket efter ma
    6/3 Cykelhjul. Första barnet
    7/3 NellyGirl93, 1:a barnet
    10/3 Etaj, 3:e försöket efter ma, 6:e barnet
    10/3 Pappersdocka: 6 försöket, 2 barnet
    14/3 GuldKvinnan, 7e försöket, 1 barnet 
    16/3 Agnesmamma01 2:a försöker 3: barnet
    18/3 Anile, 7:e försöket, andra barnet
    18/3 garderobsblomma, 8:e försöket, första barnet 
    20/3 Anonymcola andra barnet
    26/3 Foodie92, första barnet

Jag hoppar in i tråden. 
    Påbörjad fertilitetsutredning och skulle spolas idag men den blev inställd då jag på CD 7 fick glad gubbe på ägglossningstestet! Skrattande
    Är på CD10 idag.

Detta är andra gången på ett år som jag fått positivt och första gången jag får äggviteflytningar! Så mitt hopp är verkligen högt denna månad (mer än vanligt haha) Jag har PCOS så ÄL sker inte allt för ofta. 
  • Cykelhjul
    jordgubbsfelle skrev 2023-02-20 11:34:18 följande:
    Cykelhjul: åh är du också en person med otroligt långa cyklar? Jag har cyklar på mellan 80-160 dagar. Har fått tre ägglossningar på ett år. Hade varit skönt med någon som har samma cykelproblem som mig, aldrig stött på någon med väldigt långa cyklar innan. (Om jag tolka dig rätt, ber om ursäkt annars 🥰)
    Alltså jag blöder en gång i månaden. Men jag har inte haft någon "rikig mens" på väldigt länge.
    Har haft svårt att lista ut om det är mens eller mellanblödning då det kan blöda 1-2 dagar. Får minimal blödning och blöder inte ut slemhinnan.
    För 1,5 år sedan var problemet det motsatta. Slutade med P piller för första gången på 15 år plus tog covid vaccinet. Blödde hela tiden istället.

Men har du PCOS också? Skönt med någon som förstår haha. Som jag har stressat mig själv med stickor och blivit frustrerad över vad folk menar med äggvitesekret när man själv var helt torr. Ni hade påbörjat utredning också va om jag inte minns helt fel?
  • Cykelhjul
    jordgubbsfelle skrev 2023-02-20 14:07:51 följande:
    Ahhh då förstår jag! vad jobbigt och inte veta om de är mensen. när du får dina små blödningar, har du koll på om du fått ägglossning då?

Ja jag känner samma, de blir många teststickor för jag har INGEN aning om när ÄL kommer, och jag får inte heller nåt sekret 🙈 mitt enda tecken jag får är ömma bröstvårtor typ två dagar efter ÄL och då är de lite försent haha.

jag har inte PCOS. De vet inte varför jag har så långa cyklar. Japp vi är inskrivna på fertilitetsutredning sedan september men allt tar sån tid, iaf i Skåne? har fått iväg remiss nu till letrozolbehandling men fick varning för att de kunde dröja lääänge innan vi får hjälp. Har krigat på med kost och träning för att optimera alla tänkbara chanser då jag är lite överviktig. Men -5,9kg visade vågen idag, på fyra veckor! 💪🏽 så jag är positiv 🥰 om de dröjer mer än ett halvår att få svar på remissen har vi sagt vi ska söka oss till privat istället.

på tal om vaccin? är jag den enda som nojar över att fertiliteten kan ha blivit sämre pga detta?🙈 jag är under 30 och har goda värden med fertilitet, men tanken har slagit mig att mina tre vaccinsprutor kanske har påverkat lite. Men vad vet jag. Jag letar väl bara desperat efter anledningar 😂🙊
    Jag har fått provera för att kicka igång den, jag tror det funkat (hoppas jag) för denna cykel känns bra. Och bröstvårtorna gör ont nu när du nämner det haha så det måste vara ett bra tecken på ÄL.

Jag läste att alla inte får så mycket sekret och att man kan ha ÄL ändå. Men att man kan känna med fingrarna vid tappen. Har du testat det?

Jag väntar också på att påbörja en letzerol behandling, vi inväntar sambons svar på spermaproverna först bara. Vi påbörjade utredningen i samma veva som jag sökte pga blödningarna (privatklinik) så bollen var i rullning väldigt fort för vår del. Men att ha väntat sedan september låter otroligt långt när man längtar såhär pass mycket! Om ni har möjlighet så sök privat redan nu, kostnaden är den samma som hos landstinget. Iallfall här, vet inte om det är olika för regionerna?

Men åh det är ju super duktigt, bra jobbat verkligen! Vem vet, det där kanske är det enda som behövs? Ibland är ju kroppen jäkligt lustig på så sätt :D

Jag är också lite nojjig över vaccinet, men som Laura90 säger så är det säkert något vi aldrig kommer få reda på tyvärr. Jag letar också och skyller på det dock haha. För mig så känns det ju som mina problem började i samma veva, men det är ju säkert slumpen. 
    Laura90 skrev 2023-02-20 14:17:16 följande:
    Jag har gjort två aborter innan corona. Och nu när man väl vill går det inte så har också funderat på om vaccinet har påverkat. Antar att vi aldrig kommer få svar på det
    Gällande Vaccinet så är jag också lite nojjig. Jag har också gjort 2st aborter var av ena gången skedde med kondom samt dagen efterpiller. Maximal otur. 
    Som du säger, när man väl vill så vill det inte haha

• Cykelhjul

Jag fick positivt ÄL test den 18e och fick precis en rosa flytning och har så jäkla ont i magen. Är det förtidigt för en nidblödning tror ni?

Det är antingen nidblödning eller en intensiv mens med PMS på G för jag började nästan gråta av ilska och besvikelse pga sambon kollat på en serie utan mig 😅😂

• Cykelhjul

Foodie92 - lycka till på spolningen! Om du orkar så berätta jätte gärna hur det gick. Jag skulle haft mi  spolning 20e men den blev inställd pga positivt ÄL test. Men kommer säkert få gå igenom den där spolningen vartefter 😅

Bär - åh vi håller tummarna! Jag har också  väldigt ont i magen denna omgång. Hoppas det är något för oss båda 

• Cykelhjul
    Foodie92 skrev 2023-02-23 23:14:44 följande:

Trefaldigmästareikärlek: En del av fertilitetsutredningen antar jag 😊 som jag förstår det så görs det för att se att det är öppet i äggledarna, det kan de inte se om de inte spolar. Så hoppas verkligen att de blir bra, är väldigt nervös. Ska ta 2 Alvedon och 1 ipren innan sa gyn 😣

Cykelhjul: Åh synd men skönt ändå med ÄL hoppas du slipper spolningen ! Jag lovar att berätta så fort jag varit där på måndagen 🙈

Jag ska tänka på dig på måndag! Håller tummarna för att det går bra <3 
    Laura90 skrev 2023-02-24 07:33:21 följande:
    Jag gjorde spolning för några veckor sen! Tog en Alvedon innan och det var ingen fara alls. Skulle säga att cellprov känns mer. Nu kan det ju vara olika för alla och jag hade fri passage men skräm inte upp er <3
    Åh gud vad skönt att höra! Jag har tyvärr skrämt upp mig rejält, det är nästan så jag hoppas att jag är gravid denna cykel nästan enbart för att slippa spolningen haha xD
    Men vad skönt du hade fri passage och att det gick  bra. Jag får ha det som mantra att det inte gör ont <3 
  • Cykelhjul

Känns som denna månad är körd. Jag hade ÄL 18-20e (fick positivt ÄL test 18e) fick rosa flytning/blödning 23e och nu idag 25e så pass att jag behöver skydd.
    Plus jag har väldigt mycket molvärk i magen sedan ÄL.

Det gör liksom för ont och är för svullen. Jag tror mer att det är cystor som spökar och att kroppen inte ägglossade trots allt. För det känns verkligen som en rejäl spark i magen mensvärk ont i blygdläpparna och BIM är 6/3 så för många dagar bort för att vara riktigt mensvärk. Eller så är riktiga mensen på G dock mycket tidigare ☹️

• Cykelhjul
    jordgubbsfelle skrev 2023-02-25 10:52:33 följande:
    Åh? men mens på g redan känns ju konstigt? 😳 hur lång lutealfas brukar du ha?
    Jaa känna jätte konstigt! Jag är osäker på lutefasen, har psoc och ägglossar inte varje månad så väldigt osäker faktiskt då jag inte tempar heller 😅 men från förra mensen till ÄL så var det väldigt kort, bara 6-7 dagar. Vette tusan vad som sker med kroppen 😅
  • Cykelhjul

Jag tror nog att jag är borträknad i mars redan. Mellanblödningarna är alldeles för kraftiga för att vara i närheten av en nidblödning. Det förklarar varför det gjort så pass ont också. Mensen är på ingång helg enkelt :( 

• Cykelhjul
    Foodie92 skrev 2023-02-27 08:54:49 följande:

Jag har nu gjort spolningen, det var inga konstigheter, gjorde mindre ont än min vanliga mensvärk för min del 😊 allt såg också bra och normalt ut så det är väldigt skönt att höra

Vad skönt att höra! Vad glad jag blir att allt såg bra ut för dig :D 
    Det räckte med två st värktabletter innan alltså?
  • Cykelhjul
    Laura90 skrev 2023-03-01 09:20:51 följande:
    Testade imorse, tvärnegativt. Så nu inväntar jag mens på fredag och får sikta på ett december-barn. Alltid hatat jul och nyår så det kanske är meant to be 
    Då följs vi åt.. Testade också imorse och fick ett trasigt test, strecket dök upp, flyttade på sig och försvann sedan. Sen kom mensen 5 dagar för tidigt strax efteråt.. Så fort man testar så kommer mensen :( 

Jag avskyr också julen så det vore ju ironiskt man skulle få ett dec barn. Sedan så fyller alla i sambons släkt år i december. Så kanske är ödet
Svar på tråden BIM mars 2023