Elliot1 skrev 2023-02-24 14:34:25 följande:
Ja lite så. Man undrar hur mycket man ska mäkta med. Och just i den här karusellen också, det är så himla sjukt att vissa ska ha såna svårigheter och andra inte.. Hur vissa kan ploppa ut unge efter unge och vissa får kämpa i flera år för att ens få en 😪
Man känner sig absolut så otroligt missunnsam i vissa
lägen ja, men jag tror man får försöka tänka att man kan ha flera olika känslor samtidigt. Jag är såklart GLAD för deras skull, men ljuger om jag säger att jag inte tycker vi förtjänar det liiiiiite mer än dem just nu.. 💔 Men som
min man sa - vi kan ju inte förbjuda personer i vår närhet att skaffa barn bara för att vi har svårigheter - .. Villet ju är sant såklart, men svårt att låta bli att tänka så ibland.
Jag pratade med kliniken igen ja, men de hade sjukt nog fortfarande inte fått provsvaren. De väntar svar på 2 av 7 prover. Nu sa hon att jag skulle ringa på måndag igen så länge inte de hinner höra av sig först (vilket de inte gjort) och då kan vi ta en diskussion om vi ska vidare med nästa steg ändå. För inte bli snuvade på en hel cykel liksom, måste ju börja med sprutor vid nästa mens och den närmar sig ju.. Så nytt samtal på måndag helt enkelt!
Men gud vad frustrerande med fyra dagar i rad 😂 Det är ju tyvärr inte så att man tycker det är lattjolajban att ligga varje dag pga testen är positiva.. Tänk den dagen man kan ha luststyrt sex och inte bara i syfte att göra en unge 🤓 Men skönt att tempen bekräftat nu iallafall. Men konstigt också att de digitala testen ändå kanske var lite missvisande nu då, det är väl dem man ska kunna lita på
mest liksom..
Hur känns det nu då? Det har ju gått några dagar till nu.. Hur har du det med symtom, vad säger tempen osv.. ? Nyfiken! 😍
Ja verkligen, jag tycker att jag hör hela tiden om folk som plussar snabbt och föder barn på löpande band trots att de lever ohälsosamt, och jag blir extra frustrerad och arg när det händer personer som knappt bryr sig som sina barn, lever i dåliga förhållanden som går ut över barnen, är allmänt osympatiska och elaka mot människor i sin omgivning etc. Man säger ju att good things happen to good people, men jag vill ändå tro att vi hör till den skaran som räknas som "bra" människor, och ändå så händer det inte! Jag tycker ju också att ni förtjänar det mer än vad det låter som att dom gör, även om jag vet att det inte låter så bra att säga den åsikten högt, haha! 😁 Men du förstår vad jag menar, och även om din man har rätt i det han säger så kan man ju inte hjälpa att känna hur orättvis den här resan är.
Nämen, oj vad lång tid det verkar ta för kliniken! Men idag kanske du har fått höra något? Bra att få diskutera vägen framåt
Haha ja det var väldigt förvirrande med testerna, så har jag aldrig fått förut och det var också första gången jag testade dessa digitala, så jag tänker att nästa månad blir det gamla hederliga tester som jag brukat använda tidigare
Just nu är allt väldigt lugnt och stilla i kroppen, känner inga symptom på varken pms eller en eventuell graviditet. Tempen steg dock lite idag på ÄL+10 och det har den inte gjort tidigare vad jag kan komma ihåg, så det fick ju hoppet att stiga tyvärr, haha 😅 Jag försöker ju trösta mig med att om mensen kommer på BIM nu på fredag 3/3 så får jag i alla fall boka in en spolning av äggledarna under mars, men jag vet ju att jag och sambon kommer att bli ledsna ändå om mensen kommer för sjuttioelfte gången.
Hur mår du?