Vickan31 skrev 2023-03-28 17:35:20 följande:
Ja det är underbart att ha er att prata med, så förlåt att jag varit lite frånvarande den här cykeln

Notera att nu för tiden pratar vi om tiden i cykler och inte i månader eller veckor som vi kanske gjorde innan vi började den här skaffa barn resan, haha!
Tack för dina fina och peppande ord! 🥰 Jag har inte hört något mer från sjukhuset eller fertilitetskliniken, och de visste inte alls när de skulle få svar på om avtalet förnyas efter juni eller inte. Ja men precis, det är det där med snabba puckar som känns lite jobbigt, om de ringer och ba "kan du komma till Stockholm" imorgon och så är det liksom över 50 mil enkelväg och tågtrafiken är ju som den är 😅
Grymt bra jobbat att du klarat dig igenom hela perioden med sprutor nu, och att du även klarat av äggplocket! Det låter som att du hade ungefär samma upplevelse som jag hade av äggplocket, att det såklart finns trevligare saker att göra men att det ändå var hanterbart

Hur har det gått med befruktningen och insättningen? Vill veta allt och håller såklart tummarna för att du ruvar på ett fint embryo/blastocyst i skrivande stund

Det är inget att be om ursäkt för, men kul att tråden ändå lever lite 😊 Trodde alla hade dragit 🙃 Och ja haha det är sjukt, man gör ju verkligen det. Räknar tid i cykler alltså. Jag är exakt likadan.. Fyfaaaan vad skönt det ska bli den dagen den här barnresan är över. Tänk att vissa ska få ha det såhär svårt och spendera så många månader och år av sitt liv på att försöka skaffa barn 💔
Okej jag förstår. Läste i tråden att du hade en dålig månad, usch så tråkigt 😔 Så himla typiskt att kroppen ska hoppa över ägglossning just den månad man kanske tänker att man ändå har lite större chanser. Men har du fått mens än? Tänker att hoppet är aldrig ute förrän mensen kommer! 🙏🏻
Sprutorna tyckte jag var lättare än förväntat faktiskt och äggplocket var ju mer mentalt jobbigt än att det gjorde ont. Men var ju så otroligt bedövad och sköterskan var riktigt snabb med att fylla på med smärtlindring så fort hon såg att jag gjorde minsta lilla grimas typ 😊
Jag fick tillbaka ett färskt 3-dagars för en vecka sen ❤️ Så jag är på RD7 idag. Det är verkligen tortyr, dagarna går sååå långsamt och jag gör inget annat än att analysera kroppen typ 😔 Fast jag vet att för mig betyder symtomen varken det ena eller det andra 🙄 Har haft typ samma symtom alla gånger, oavsett graviditet eller mens. Ändå håller man på och känner efter som ett psycho 🙄
Har testdag den 6/4, men du som gjort IVF innan, vet du om kroppen följer den vanliga cykeln? För i såna fall väntar mens typ någon gång lördag-måndag. Tänker att den kan bli lite förskjuten av progesteronet men blödning får man väl ändå innan testdag om det inte gått vägen?
Jag har en dålig magkänsla, vill inte låta negativ men det är bara något som inte känns hundra. Inte fysiskt alltså, kan inte dra några slutsatser utifrån hur kroppen känns. Men mentalt så är jag typ inställd på att det inte kommer gå vägen 😔💔 Försöker nog skydda mig själv?