Elliot1 skrev 2023-02-28 14:19:14 följande:
Ja verkligen! Sånt gör mig så ledsen, de här som knappt kan/vill ta hand om de ungar de har men ändå envisas med att bara ploppa ut fler och fler 😞 Känner ett sånt par, som nu ska ha barn igen. Vi står inte varandra så nära men jag vet att de knappt kan ta hand om de barn de redan har.. 💔
Idag har jag äntligen pratat med läkaren!!! Mina prover såg faktiskt bra ut, de hittade inget avvikande. Blandade känslor, självklart är det skönt att kroppen fungerar men än mer frustrerande att det inte funkar om man inte ens har en orsak.. Men jag försöker tänka att ju mer i kroppen som funkar, desto mindre risk för ytterligare missfall 🙏🏻 Han sa dock att han kommer ge mig medicin oavsett, för den kan inte skada på något sätt och genom att sätta in den så optimerar man ju verkligen chanserna att lyckas.
Men det sjuka är ju alltså att vi kommer starta med hormonbehandling när jag får min nästa mens. VILKET JU ÄR I HELGEN 😳 Det känns helt sjukt. Så otroligt spännande men samtidigt jättenervöst. Hjärnan går på högvarv liksom. Är lite rädd för sprutorna, att jag inte ska palla ta dem. Får försöka stålsätta mig bara och tänka på belöningen ❤️ Men ja helt galet, nästa vecka är vi kanske igång liksom.. Och skulle det (peppar peppar) funka på första försöket så blir det väl ett till december-barn 😂 Vår son är född i december och även om man innerst inne skiter FULLSTÄNDIGT i vilket så är det ju verkligen ironiskt att man kanske lyckas pricka in det en gång till.. 🙈
Jag såg att du hade skrivit i ett annat inlägg att din temp hade sjunkit nu igen 😔 Så himla tråkigt. Men ge inte upp hoppet än! Min hoppade lite upp och ner men jag var ju gravid ändå 🤷🏻?♀️❤️ Jag håller tummarna in i det sista för er!!
Har ni hört något mer från läkaren angående att ni inte borde behöva vänta ett år till? 🙏🏻 Vad är er status nu liksom, väntar ni på återkoppling eller vad händer..?
Ja fy, det gör verkligen ont att bli påmind om sådana exempel som du nämner, så himla ledsen man blir 😔
Men du, vad skönt att du äntligen fått svar från läkaren och att provsvaren såg bra ut! 😃 Jag förstår såklart den känslan, att om allt ser bra ut så blir man ändå inte glad eller lättad för då ska man fortsätta på samma sätt utan att veta orsaken till varför det inte har gått. MEN, nu behöver ni inte fortsätta på samma vis utan nu får ni hjälp med både medicinen och med IVF! Jag förstår att nervositeten börjar krypa på, men det kommer att gå så bra, det känner jag verkligen!
Alltså det är ju så nära nu, så himla pirrigt! Jag är övertygad om att du, kanske med hjälp av din man, kommer att klara av sprutorna även om det kan kännas jobbigt inför. Jag tyckte inte att de var så illa som jag hade trott, och det finns ju t.ex. sådana där plåster och kräm (emla?) som man kan använda som smärtlindring där man ska ta sprutorna. De kommer säkert att berätta det för er, men en rekommendation är att ta på varannan sida så att man växlar varannan dag och inte bara sticker på samma ställe varje dag

Jag kan säkert komma på fler oombedda tips och råd från min IVF om du vill, haha! Hade varit så fint om ni fick ett till december-barn, som om det var meningen hela tiden liksom
Ja den sjönk igår och ligger på samma nivå idag, men det känns verkligen som att det du skrev gör att jag inte tappat hoppet helt ännu, så tack för att du sprider sån värme och hopp
Nej vi har inte hört något från läkaren utan hon sa att jag ska ringa när jag får mens och då bokar vi in äggledar-spolningen under mars så ska läkaren vid det besöket prata lite mer om hon kan påverkar väntetiden för IVF eller inte. Hon kändes väldigt fin och engagerad i alla fall, så man kan ju alltid hoppas att det kommer fram något bra när vi ses nästa gång