Vickan31 skrev 2023-03-01 14:27:12 följande:
Ååh men tack för ditt fina svar

Så himla tråkigt att testet var negativt imorse, det är ju så himla jobbigt att se det där ensamma strecket 😔 Ja men jag tänker lite så också, hoppas att det är ett bra tecken i alla fall! Jag kände ju igen ditt namn från någon annan tråd men kunde inte komma på exakt vilken

Vilka symptom brukar du oftast känna av innan BIM? Kul att vi är lika gamla och har samma BIM den här månaden 😁
Ja jag blev lite chockad faktiskt, för när jag gjorde en utredning med mitt ex och bodde i Stockholm så fick vi göra IVF efter ett år, men nu när jag har en ny sambo och har flyttat så är det plötsligt nya regler, vilket gjorde mig lite nedslagen ska jag väl erkänna. Nu är jag ju dessutom äldre så man är ju inte så sugen på att ha längre väntetid då, men läkaren sa att baserat på mina tidigare år av ofrivillig barnlöshet (med mitt ex) så ville hon kolla om hon kunde göra något för att eventuellt kunna korta väntetiden något. Det låter ju som att ni verkligen gjort det ni kan och att allt dessutom ser bra ut enligt utredningen, så man hoppas ju verkligen att er graviditet inte ska vara långt borta nu när ni behövt försöka så länge
Jag och mitt ex försökte två år utan ett enda plus, och jag och min nuvarande har försökt i ungefär ett år (man tappar ju räkningen efter ett tag, haha). Kör också med ägglossningstester och tar tempen varje månad, äter vitaminer och har testat d-vitaminboost till exempel, men nu går jag mest och väntar på spolningen.
Vad skönt att höra att spolningen gick så bra för dig också

Jag gjorde en spolning under fertilitetsutredningen med mitt ex för några år sedan och jag upplevde den inte alls lika farlig som jag hade trott, så det kan verkligen vara individuellt det där. Jag kommer nog att bli lite nervös ändå inför spolningen den här gången, men jag ska försöka att komma ihåg dina ord då 🥰
Idag sjönk tempen och mensen kom, precis som beräknat. Har BIM 30/3 igen så vi får väl hoppas på en decemberbebis! Alltid hatat jul och nyår så det kanske är meant to be för att liva upp den månaden.
Jättemärkligt att ens behöva gå igenom processen igen? Visst att du har ny partner men då borde iaf ett års-regeln gälla. Hoppas barnmorskan kan snabba på processen för er! Vi har bestämt oss för ett barn vilket på ett sätt gör situationen mindre stressad. Men vem vet, man kanske ångrar sig den dagen man väl har ett barn, om nu ens det kommer gå.
Jag äter rosenrot från ägglossning till mens och diverse vitaminer. Försöker gå ner något kilo nu med träning och kost, allt för att fokusera på annat. Man gör vad man kan numera :(