Elliot1 skrev 2023-01-25 16:28:17 följande:
Hehe jo det är sant, lite besatt är man ju 😅 Men det är ju mycket för att det är så skönt att ventilera, tankar kring detta florerar ju KONSTANT i hjärnan så det är så skönt att få skriva av sig tycker jag. Samt att beroende på vilken period man är sin cykel så går man ju in och läser samma trådar typ om och om igen för att se så man inte missar något 😂
Okej vad skönt ändå att kunna få positivt på test så pass ofta ändå. Även om det inte är en garanti på att ägget faktiskt släpper så är det ju en vinst att lyckas få
positivt på test! Kroppens signaler kan ju vara svåra att tyda annars. Jag får ganska tydligt sekret innan
ägglossning och brukar bli väldigt uppblåst i samband med (vad jag tror) är att ägget släpper. Annars tycker jag att jag har konstant molvärk typ 🙄 Det är så himla konstigt, jag tycker det molar och bränner direkt efter ägglossning fram till mens typ. Och nästan uteslutande på höger sida, både fram och bak. Jag var faktiskt påväg att kolla upp detta i somras, men just precis då blev jag gravid. Men ska definitivt nämna detta på läkarbesöket nästa vecka och be dem kolla. Sen vet jag inte om det var för att jag hade semester och inte var lika uppmärksam på symtom (upptagen med annat, så skönt!!) men just den månaden jag blev gravid tyckte jag inte att jag hade haft ont alls.
Ja herregud det där har man ju hört så mycket av. Så tröttsamt, det går ju inte att förklara för någon hur det känns. Och att man ska sluta tänka på det, jotack om man ändå kunde det 🙃 Samtalen funkar jättebra, vi pratar såklart om det vi går igenom och alltid lite extra om jag känner mig ledsen pga att jag fått mens eller så. Men framförallt så handlar det om hur man ska göra med tankarna som kommer, hur man kan bryta mönster osv. Man märker också på henne att jag inte är den första hon pratar med om detta ämne. Det är skönt! Blir lite långt att skriva här men kan antingen skriva ett eget inlägg med lite knep eller skriva ett privat meddelande till dig när jag får tillfälle 😊
Vi får se, jag tänker att huskurerna syftar mycket till att främja ägglossning och den känner jag inte att jag har problem med. Eventuellt att jag skulle kunna tänka
mig att testa Progesteronkräm men hade känts mer tryggt om man fått ok av en läkare. Håller mig nog till alla 648485843 vitaminer så länge 😅
Men så fint att höra att hans prov såg bra ut! Härliga nyheter 😃 Även om det fortfarande inte tar sig för er så kan ni ju iallafall utesluta en orsak. Och ditt progesteronvärde var ju superbra verkligen, riktigt högt!! Är ju klockrent. Hoppas verkligen ni få mer svar vid läkarbesöket, så ni kan få hjälp framåt!
Jag har BIM ca 31/1 beroende på när ägglossningen nu skedde. Men har 12 dagars lutealfas så 31/1 eller 1/2 skulle jag gissa på. Du då? När du nu hade ägglossning 🙈
Tycker bara det är intressant att se grafen! Du har ju absolut en poäng med att tempen var låg pga att du kanske skulle ägglossa, det tänkte jag inte på. Men om man skulle lägga in de två temparna du uteslutit, så borde ju ägglossningen kunnat ske CD16 utifrån grafen? Men fattar att det är svårt att veta om man inte kan koppla ihop det med positivt test osv. Frustrerande!
Min temp tog ett skutt idag. Blev så förvånad. Men känns inte som den är helt pålitlig, jag låg inte vaken så sätt men jag vaknade till typ vid 04 och somnade om
på några sekunder. Har förstått det som att det inte ska påverka? Men jag var varm när jag vaknade av klockan och skulle tempa vid 06, kändes som att vi hade varmare i sovrummet. Så nja, inte helt säker på att jag kan lita på dagens temp! Har dessutom massa molvärk som jag nämnde ovan, som jag inbillat mig att jag alltså INTE hade den enda månaden jag lyckades bli gravid 🙈 Så även om det är en vecka kvar till BIM så känns det ganska hopplöst.
Haha ja jag känner att jag blivit smått besatt av både fertilitetsapparna och familjeliv xD Men precis som du säger, man blir ju aldrig kvitt de här tankarna och det känns ibland som att man ska gå under ifall man ska gå med alla dessa tankar och känslor helt själv! Så det är väldigt värdefullt att få skriva av sig
Ja men precis, det är såklart ingen garanti att ÄL varit för att testet visar positivt, men jag vet att de frågade på min förra utredning om jag brukat få positiva ÄL-tester så då kände jag att jag ville kunna ge ett svar på det även den här utredningen. Vad bra att du ändå känner av din ägglossning ganska tydligt. Ungefär hur många dagar brukar du märka av fertilt sekret, och är det just på ägglossningsdagen eller några dagar inför? Jag tycker att det är så olika från månad till månad för mig, men generellt sett har jag inte jättemånga dagar med fertilt sekret (förlåt för fult ord, haha!).
Vad intressant, och märkligt, det där med dina känningar från ÄL till mens! Det låter absolut klokt att nämna det på läkarbesöket tycker jag, om inte annat för att kanske kunna få ett lugnande svar så att du kan släppa eventuell oro kring det.
Ja visst är det tröttsamt med de där utslitna fraserna, även om jag tror att de menar väl såklart. Det låter ju jättebra och givande, just att få verktyg för att kunna hantera de där tankarna och mönstren man hamnat i under den här berg-och-dalbanan. Du får jättegärna skriva lite fördjupande om det i ett direktmeddelande till mig om du vill och har tid
![Glad Glad](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Förstår att det är svårt att bara sammanfatta lite kort såklart.
Jag håller med om progesteronkrämen, det hade varit spännande att testa men det skulle helt klart kännas mer befogat och tryggare om en läkare godkänt det. Haha, ja det är ju fullt upp bara det att ta alla de vitaminerna då! xD
Tack snälla, det känns såklart jätteskönt att vi fick svar på hans prover så snabbt och att de verkar vara bra
![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
Ja jag hade ju högt progesteronprov då när de testade det faktiskt, annars så var det en sak jag funderade om jag kanske hade lågt värde eftersom jag upplever att min temp inte stiger så mycket. Ja herregud vad man försöker hitta förklaringar och teorier i ett ämne som är alldeles för komplext för mig xD Man inser ju nu vilket under det egentligen är att det föds så många barn, nu när man vet hur otroligt många saker som måste klaffa för att det ska gå vägen!
Åååh men då är det ju BIM ganska snart, då ska bara helgen gå i princip så är det nära!
![Skrattande Skrattande](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Är 31/1 alternativt 1/2 före eller efter ert läkarbesök nästa vecka? Min ena app säger att jag hade ÄL på CD16 och den andra appen säger fortfarande CD13, men jag tror mer på CD16 faktiskt och då blir min BIM i så fall kring den 5/2, så dagen innan vårt läkarbesök.
Vad spännande med tempen! Jag har förstått det på samma sätt, att om du vaknar kl. 4 men inte kliver upp och att du somnar om ganska snabbt så ska det inte påverka tempen alls. Men jag håller med om att tempen inte känns helt tillförlitlig alla dagar, just för att det är så många faktorer som kan spela in. Så jobbigt när man känner redan en vecka innan BIM att chanserna är låga, men det är ju bara något man fått för sig och behöver ju inte alls stämma i verkligheten: många berättar ju om att de fick exakt samma symptom som innan mens men att de plussade istället
![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
Jag håller tummarna för att din temp ska fortsätta att hålla sig hög och fin