• Ettanvandarnamn123

BIM februari 2023

Här kommer en ny lista för februari. För att lägga in dig på listan, kopiera senaste kommentaren med listan och lägg in ditt datum och namn, och om du vill också vilket nummer i ordningen det kommande barnet blir samt hur många försök du är på.

När du har fått ett + eller mens så uppdatera gärna listan igen :) 

4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

• Svar på tråden BIM februari 2023
  • t123
    Elisabeth83 skrev 2023-02-20 20:23:19 följande:

Vad spännande! Har du precis plussat?

Ja, för en vecka sedan precis idag! Kan lägga in en bild, det var extremt svagt. Fick alltså 1-2 i samma urin då. Negativt dagen innan, men tre dagar senare fick jag 2-3 veckor på digitalt så det gick snabbt framåt 😅

• Elisabeth83
    Syskonförsök skrev 2023-02-20 20:58:48 följande:

Jag är fortfarande sex dagar innan bim (äl+8). Har massa tester så provar säkert varje morgon men räknar inte med att de visar än på ett par dagar om de är något men kan inte hålla mig från att testa!!

Att du lyckats hålla dig hittills 😊 Jag är alldeles för otålig! jag håller tummarna att det blir ett fint plus på stickan när du väl testar!
  • Elisabeth83

Åh grattis!! hur mår du?

t123 skrev 2023-02-20 21:17:09 följande:
    Ja, för en vecka sedan precis idag! Kan lägga in en bild, det var extremt svagt. Fick alltså 1-2 i samma urin då. Negativt dagen innan, men tre dagar senare fick jag 2-3 veckor på digitalt så det gick snabbt framåt 😅

• jordgubbsfelle

Hur länge är tempen förhöjd efter ÄL när det EJ blivit befruktning? Är det fram till mensen eller bara några dagar?  Ska jag hoppas på att något händer i magen när tempen fortfarande är hög på ÄL+7, eller är de bara en naturlig del av hela ägglossningens 14 dagar?

• Maymom
    jordgubbsfelle skrev 2023-02-20 22:55:54 följande:

Hur länge är tempen förhöjd efter ÄL när det EJ blivit befruktning? Är det fram till mensen eller bara några dagar?  Ska jag hoppas på att något händer i magen när tempen fortfarande är hög på ÄL+7, eller är de bara en naturlig del av hela ägglossningens 14 dagar?

Ungefär fram till mens. Generellt sett är tempen låg mens-ÄL, och sen hög från ÄL-mens. Vissa får sänkning 1-2 dagar innan mens, andra på samma dag som mensen.

Får du ytterligare en temphöjning runt äl+10 så är det ett gott tecken som kan betyda gravid. Läs mer om trifasisk cykel. Ett annat gott tecken är om tempen dippar en dag runt ca ÄL+5-8, det kan vara en sk implantationsdipp när ägget fäster.

• jordgubbsfelle
    Maymom skrev 2023-02-21 00:08:59 följande:

Ungefär fram till mens. Generellt sett är tempen låg mens-ÄL, och sen hög från ÄL-mens. Vissa får sänkning 1-2 dagar innan mens, andra på samma dag som mensen.

Får du ytterligare en temphöjning runt äl+10 så är det ett gott tecken som kan betyda gravid. Läs mer om trifasisk cykel. Ett annat gott tecken är om tempen dippar en dag runt ca ÄL+5-8, det kan vara en sk implantationsdipp när ägget fäster.

Tusen tack 😊 känns som man bör ha en temp med två decimaler för att ha bättre koll. NC ska definitivt införskaffas om de inte blir bebis denna gången 💪🏽
  • Maymom

Jordgubbsfelle: ja åtminstone i början när man lär känna sin temp. Jag tror absolut det funkar med vanlig också, det är ju inte så att man ligger på 35,95 innan ÄL och 36,04 efter, utan skillnaden brukar vara större. Men visst blir det enklare med ordentlig termometer. 

Svar på tråden BIM februari 2023