Inlägg från: Ettanvandarnamn123 |Visa alla inlägg
  • Ettanvandarnamn123

BIM februari 2023

Här kommer en ny lista för februari. För att lägga in dig på listan, kopiera senaste kommentaren med listan och lägg in ditt datum och namn, och om du vill också vilket nummer i ordningen det kommande barnet blir samt hur många försök du är på.

När du har fått ett + eller mens så uppdatera gärna listan igen :) 

4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

• Svar på tråden BIM februari 2023
  • Ettanvandarnamn123

Vad kul med så många med första barnet! Hur gamla är ni? Jag är 31 år, inte varit så barnsugen förrän nu och mest fokuserat på att resa och göra allt det där som blir ?lite jobbigare? med småbarn. Känner mig rätt redo nu men bebisen verkar inte dyka upp.

Taktiken denna månad kommer nog att vara att ligga varannan dag fram tills BIM och varje dag under den mest fertila perioden. Tempar inte och tar inga test, använder bara app :) 

Min man och jag har slutat med alkohol och dricker knappt kaffe, försöker röra på oss lite mer och äter kosttillskott.

Anile, jag förstår dig! För alla andra runt omkring mig har det gått direkt eller till och med varit ett ?hoppsan? så naivt trodde jag att det skulle gå fort för mig med?hur lång tid tog det för dig med första barnet? 

• Ettanvandarnamn123
    hopemalin skrev 2023-01-07 19:22:22 följande:

Wiiie har letat efter denna listan 😀 Var med i januari-listan, men då mensen kom ganska punktligt (hade BIM den 7/1, den kom igår den 6/1 🙃), så hoppar jag hit 🤗

Uppdaterar listan. Har beräknad ägglossning runt den 23-25/1, så gissar att BIM är den 8/2. Jag får gå in och ändra sen när jag vet lite mer exakt 🤗

Känns så fint att följa alla i sådana här listor & trådar ❤️🥰

4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    ~ 8/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöket 
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket

Vi hade samma upplevelse då! Beräknad BIM 7e men den kom 6e :) för mig var det rätt väntat, och har en idé om att jag vill resa iväg i juni, vilket inte hade varit ok med alla bolag om jag varit gravid nu, så detta betyder att jag kan resa i alla fall! Men hoppas på att bli gravid denna gång! lite segt med ovissheten och inte kunna planera livet mer än några månader framåt tycker jag. 
  • Ettanvandarnamn123

Pernilla: vad är det för fertilitetstest som du ska göra? 

Anile: ja, lätt att man tänker att det går snabbt andra gången med om det gjorde det första gången. Min mamma behövde ta någon medicin för att få igång ÄL efter p-piller för första barnet och det tog väl över ett år innan hon blev gravid, med andra barnet gick det direkt. Det är så olika! 

Jag känner mig så kluven, å ena sidan vill jag vara tålmodig och vänta, det är ju normalt att det tar upp till ett år innan man blir gravid, men å andra sidan är jag orolig för att det är något fel och då vill man ju åtgärda det direkt.

• Ettanvandarnamn123
    PernillaAndersson skrev 2023-01-08 18:39:14 följande:
    Jag bor i England så vet inte om det är tillgängligt i Sverige, men det testar AMH och progesteron som tas med ett blodprov 1v innan beräknad mens.
    Intressant! Jag bodde i england ett tag och upplever att de tar mer tester där om man känner att något är fel (hade utebliven mens som de ville kolla upp genom blodprov och ultraljud osv, trots att jag själv inte tyckte det var konstigt att ha utebliven mens) och mer tester osv när man väl är gravid.
  • Ettanvandarnamn123

Mumlanz: då är vi rätt lika! jag testade att tempa men blev jobbigt för att jag inte kunde snooza på morgonen. ÄL test gjorde jag en månad med fick inget utslag. Så app får räcka för mig! 

här verkar det som att de flesta testar mkt för både ÄL och innan BIM. Så kul att se lite variation också, inget sätt är ju fel :) 

sannet: jag har inte heller varit så övertygad, är nog inte det helt 100% nu heller. Hade nog kunnat leva utan barn, har tre syskonbarn som känns mer än nog för mig och där jag är deras favorit. Men min man vill ha barn och eftersom jag är varken för eller emot så kommer vi att försöka. har blivit mer för barn nu när jag träffat honom helt klart. Innan dess tänkte jag att jag inte skulle skaffa alls. 

• Ettanvandarnamn123
    Timochi skrev 2023-01-15 23:05:32 följande:

Har följt dessa trådar länge utan att skriva själv, men känner att det kanske är dags nu. Hoppas så att det är vår tur snart, vi har försökt i 1,5 år nu..

1/2 Raindear860, 1a barnet, typ 12e försöket
    1/2 Sannet, 1:a barnet, 2:a försöket.
    1/2 annda97, 1a barnet, 4e försöket
    1/2 Maymom, 2a barnet, 2a försöket
    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    4/2 Hannis1983, 4e barent, 6e försöket
    5/2 82lindis - fjärde barnet, 7e försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    7/2 rubie, 2:a barnet, 2:a försöket
    7/2 timochi, 1a barnet
    8/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöket
    8/2 Ajn1993, 1:a barnet, 4 försöket efter ma.
    9/2 Etaj 2:a gemensamma barnet 2:a försöket efter ma
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket
    20/2 Foodie, 1a barnet

Vad tråkigt att det gått så lång tid för er! vi är ett halvår in och jag känner att bara det är länge? har ni gjort en utredning osv? Hoppas att det tar sig snart!! 
  • Ettanvandarnamn123

@a13xandra13: vad är det för fertilitetstester du har beställt?

nu är vi mitt inne i den fertila veckan! vi har kört varannan dag efter mensen och kommer köra varje dag i ca en vecka! hoppas att det tar sig!

• Ettanvandarnamn123

Ni som har påbörjat/är mitt i/har gjort en fertilitetsundersökning, kan inte ni berätta lite om de olika stegen man går igenom och hur lång tid varje steg har tagit?

• Ettanvandarnamn123

Laura90: tack så mycket för svar! Är inte där än men gillar att vara så förberedd som möjligt. 

Hoppas att du plussar och att tant röd inte kommer!

Jag har BIM på lördag, men inga symtom på något. Så kan gå åt ena eller andra hållet. 

Svar på tråden BIM februari 2023