• Ettanvandarnamn123

BIM februari 2023

Här kommer en ny lista för februari. För att lägga in dig på listan, kopiera senaste kommentaren med listan och lägg in ditt datum och namn, och om du vill också vilket nummer i ordningen det kommande barnet blir samt hur många försök du är på.

När du har fått ett + eller mens så uppdatera gärna listan igen :) 

4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

• Svar på tråden BIM februari 2023
  • Laura90
    Cykelhjul skrev 2023-02-08 11:26:34 följande:

kul! Vad innebär slutsamtalet, är det dina provsvar samt din partners prover? :) 

Att man går igenom provsvaren och ser vad nästa steg blir :)
    Vet dock att jag har AHM 5.2 och TSH 2.1 vilket jag läst mig till ska vara normalt? Gjorde VUL två gånger under ägglossningsveckan där de såg många folliklar varav en större så tror jag ägglossar som jag ska då mensen är väldigt regelbunden också. Därför är jag främst nyfiken på min sambos provsvar? Vad har ni för värden?
  • Laura90
    Laura90 skrev 2023-02-08 13:57:49 följande:
    Att man går igenom provsvaren och ser vad nästa steg blir :)
    Vet dock att jag har AHM 5.2 och TSH 2.1 vilket jag läst mig till ska vara normalt? Gjorde VUL två gånger under ägglossningsveckan där de såg många folliklar varav en större så tror jag ägglossar som jag ska då mensen är väldigt regelbunden också. Därför är jag främst nyfiken på min sambos provsvar? Vad har ni för värden?
    "Ett AMH-värde under 0,5 µg/l anses lågt, 0,5 till 1 något nedsatt, 1 till 2 fullt OK och över 2 bra. Vid 5 och över är äggreserven mycket bra och äggstockarna har många äggblåsor och kallas för PCO eller multifollikulära." 
    Fast hmmm enligt det här har jag också PCO? Men jag tempar med tydliga ökningar och får positiva ägglossningstester. Blir intressant att se vad de säger på fredag! 
  • sommar2020regn

Någon mer med BIM i dagarna? Symtom? 

Jag har BIM imorgon el fredag, hade dock senarr ÄL så är kanske på ÄL+9 alt 10 idag beroende på hur man räknar.
    Hade rejält m molvärk kring ÄL som avtog typ 2 dagar efter ÄL. Fick en vecka efter ÄL, måndags, stickningar o huggningar höger sida + i mitten vid pubisbenet typ, under hela dagen. Igår kände jag ingenting. Testsde negativt i morse, ej testa tidigt.

symtom idag bim-1/2 och ÄL+9:
    - om flytningar är symtom så har jag det. Vita i trosan, blöt trosa och halkig på pappret. 
    - börjat få lite  central molvärk idag

någonstans tror jag att mensen är på väg, dock osäker om jag brukar ha så mycket flytningar då?

berätta gärna om er symtom som också har BIM snart el ÄL+9/10 :)

• Ettanvandarnamn123
    sommar2020regn skrev 2023-02-08 14:40:28 följande:

Någon mer med BIM i dagarna? Symtom? 

Jag har BIM imorgon el fredag, hade dock senarr ÄL så är kanske på ÄL+9 alt 10 idag beroende på hur man räknar.
    Hade rejält m molvärk kring ÄL som avtog typ 2 dagar efter ÄL. Fick en vecka efter ÄL, måndags, stickningar o huggningar höger sida + i mitten vid pubisbenet typ, under hela dagen. Igår kände jag ingenting. Testsde negativt i morse, ej testa tidigt.

symtom idag bim-1/2 och ÄL+9:
    - om flytningar är symtom så har jag det. Vita i trosan, blöt trosa och halkig på pappret. 
    - börjat få lite  central molvärk idag

någonstans tror jag att mensen är på väg, dock osäker om jag brukar ha så mycket flytningar då?

berätta gärna om er symtom som också har BIM snart el ÄL+9/10 :)

Exakt så var det ju för mig, tänkte: brukar jag ha så mycket flygningar? kändes liksom som att det var mensen som rann till/gjorde det blött. Men så när jag kollade så var det ingen mens. 

håller tummarna! när ska du testa dig?

• sommar2020regn
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-08 15:46:02 följande:

Exakt så var det ju för mig, tänkte: brukar jag ha så mycket flygningar? kändes liksom som att det var mensen som rann till/gjorde det blött. Men så när jag kollade så var det ingen mens. 

Det rinner dock inte till för mig 😅 utan är vitt lite krämigt på trosan, men även generellt blött i trosan, o på papper vid tork mer halt. var ditt liknande Hehe? 

testade i morse ju, negativt. Så efter helgen om inte mensen kommit? Var gravid nyligen och då tänkte jag inte på flytningarna innan BIM, plussade dock ca ÄL+10/11 efter att jag börjat få molvärk. Har inte det nu på samma sätt, dålig magkänsla.

hade du molvärk innan BIM? 
  • Ettanvandarnamn123
    sommar2020regn skrev 2023-02-08 15:50:35 följande:

Det rinner dock inte till för mig 😅 utan är vitt lite krämigt på trosan, men även generellt blött i trosan, o på papper vid tork mer halt. var ditt liknande Hehe? 

testade i morse ju, negativt. Så efter helgen om inte mensen kommit? Var gravid nyligen och då tänkte jag inte på flytningarna innan BIM, plussade dock ca ÄL+10/11 efter att jag börjat få molvärk. Har inte det nu på samma sätt, dålig magkänsla.

hade du molvärk innan BIM? 
    Ja just det! Nej mina kändes typ som att de rann till, var lite vita men ändå vattniga. har inte haft någon värk eller att något huggit till. Bara ömma bröstvårtor. Känns inte alls som att jag är gravid (vilket oroar mig lite). Så det kan ju vara helt olika! vissa plussar ju flera dagar efter BIM, vet inte om det ?alltid? är samma för varje graviditet? Tänker att det kan ju vara annorlunda från din förra kanske? 
  • Laura90
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-08 16:23:50 följande:
    Ja just det! Nej mina kändes typ som att de rann till, var lite vita men ändå vattniga. har inte haft någon värk eller att något huggit till. Bara ömma bröstvårtor. Känns inte alls som att jag är gravid (vilket oroar mig lite). Så det kan ju vara helt olika! vissa plussar ju flera dagar efter BIM, vet inte om det ?alltid? är samma för varje graviditet? Tänker att det kan ju vara annorlunda från din förra kanske? 
    Fortfarande sååå kul att du är gravid <3 Vad snabbt ni fick till första möte med barnmorska ändå? Hur gick det mötet till, vad gjorde man osv?
  • sommar2020regn
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-08 16:23:50 följande:
    Jag har säkert inget på g tyvärr.

med min graviditet innan den i oktober så fick jag tvillingar, dvs dubbla hormoner. Plussade ändå en bit efter BIM, dock mycket (!!!) symtom.
  • Foodie92

Laura90: Jag fick aldrig se mina värden och det gick väldigt fort när läkaren ringde men hon sa bara att de bra bra

• Ettanvandarnamn123

Laura90: ja, jag gick bara in och kollade lite tider osv, så såg jag att det fanns en tid på kvällen. Tänkte vänta till veckan efter eller veckan efter det, men tiderna passade inte så bra. Min man följde med också, så hade känts lite onödigt om han hade gått under jobbtid. De ville att man skulle komma innan vecka 8.

De pratade om fosterdiagnostik (NIPT och KUB), kollade så jag inte hade problem med alkohol (fick fylla i om mina vanor), frågade om jag hade ärftliga sjukdomar osv. Sen gav hon info om vad de kommer att testa och när i veckan man är när man gör ultraljud och andra koller och så bokade vi in nästa möte (om 6 veckor!!).

Svar på tråden BIM februari 2023