• Ettanvandarnamn123

BIM februari 2023

Här kommer en ny lista för februari. För att lägga in dig på listan, kopiera senaste kommentaren med listan och lägg in ditt datum och namn, och om du vill också vilket nummer i ordningen det kommande barnet blir samt hur många försök du är på.

När du har fått ett + eller mens så uppdatera gärna listan igen :) 

4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

• Svar på tråden BIM februari 2023
  • sommar2020regn
    Maymom skrev 2023-02-07 01:06:01 följande:

Sommar2020regn:
    välkommen hit!
    försökte hänga med i ditt inlägg..
    Om du hade positivt ÄL-test 4/2 borde ju ÄL ha varit runt den 5/2, kanske t.o.m. 6/2 eftersom du skriver att du hade äl-flytningar då. då måste väl din bim vara runt 17-18/2 om du brukar ha 12-13 dagars lutealfas?

(Dina symptom du beskriver låter ju dessutom som ÄL-symptom, så jag tror absolut ÄL kan ha varit så sent som igår)

Och jag är ganska säker på att ÄL var samma dygn dvs 28/1 alt natten till 29/1, för sen blev det mer negativt.

vid ÄL har jag molvärk som påminner om, men inte exakt likadan, som mens. igår var det sticlnknga/ ilningar. 

Äl sekret var det vid ÄL, det visade även gyn upp. Nu är det något liknande, men förstått att man kan få så innan mens också. 

• Syskonförsök

Ägget släpper 24-48h efter glad gubbe! så någon gång inom den tid gubben är låst på skärmen! :)

Lulu1987 skrev 2023-02-07 03:51:32 följande:

Ok kan någon det här med Clearblue Advanced och ägglossning. Alltså det står ju att när den väl upptäckt maximal fertilitet så står den fast så i 48 timmar.

Betyder det då att dag 2 är den faktiska ägglossningsdagen då eller? Ägget ska ju bara gå att befruktas under 24 timmar😅🤔

• Oväntadedrömmen

Nu går tiden sådär sakta igen. Beräknad ägglossning i lördags och vi prickade in alla dagar runt omkring.
    Nu är den eviga väntan igen, en dag känns som en evighet. 

Grattis till alla plus, superroligt att följa att så många redan plussat 😁⚘️

• Maymom
    sommar2020regn skrev 2023-02-07 06:48:45 följande:

Och jag är ganska säker på att ÄL var samma dygn dvs 28/1 alt natten till 29/1, för sen blev det mer negativt.

vid ÄL har jag molvärk som påminner om, men inte exakt likadan, som mens. igår var det sticlnknga/ ilningar. 

Äl sekret var det vid ÄL, det visade även gyn upp. Nu är det något liknande, men förstått att man kan få så innan mens också. 

Ok, ja det blev ju nåt annat med de datumen. :)

stickningar ilningar känns ju lovande. :)
    Äl-flytningar brukar ju vara just vid ÄL. Om kroppen inte lyckas ägglossa och försöker igen kan man ju få såna flytningar igen efter man trodde man först hade ÄL.
    men om de inte är exakt lika är det nog inte det.
    jag tyckte jag hade mycket flytningar innan jag plussade men har även haft det cykler jag inte plussat har jag insett nu när jag letat tecken, så det är ju inget supertydligt tecken på graviditet.
    Hoppas det tagit sig, väntar du till bim innan du tar test?
  • Cykelhjul

Idag ska jag och sambon på vårat första besök tillsammans hos läkaren för påbörjad fertilitetsutredning. Så nervös trots att jag vet att det idag inte kommer hända något mer än att bara prata och gå igenom mina blodprover och formulären jag och sambon fyllt i (antar jag).

Det är skönt att bollen är i rullning och att dom sett något är på tok så vi kan få hjälp. Samtidigt trots den vetskapen att det förmodligen är en bit kvar till barn så ser jag i appen att BIM är om 5 dagar och av gammal vana trogen så börjar man testa (negativt så klart) och känna efter extra noga i kroppen haha.

Blir tokig på mig själv för givetvis tror jag även denna månad att jag har alla tidiga tecken på en graviditet haha Tungan ute

• sommar2020regn
    Maymom skrev 2023-02-07 07:31:25 följande:

Äl-flytningar brukar ju vara just vid ÄL. Om kroppen inte lyckas ägglossa och försöker igen kan man ju få såna flytningar igen efter man trodde man först hade ÄL.
    jag tyckte jag hade mycket flytningar innan jag plussade men har även haft det cykler jag inte plussat har jag insett nu när jag letat tecken, så det är ju inget supertydligt tecken på graviditet.
    Yes väntar, har haft mer symtom tidigare graviditeter o testat tidigare då, men nu har jag ingen molvärk, o stickningar över idag så jag inväntar mens alt symtom. idag är det istället vita trådiga flytningar i trosan - om du pallar den infon 😆
  • sommar2020regn
    Maymom skrev 2023-02-07 07:31:25 följande:

Men stickningar, är inte generellt någob enstaka gång de sker när det är positivt? jag hade ju till o fr en hel dag 
  • Ettanvandarnamn123

Det var ett plus! Vågar inte hoppas, men kan inte låta bli att le! 

Plussat:

Dollooo

Blomman8877
    Lola92

Qwerty1988

Fyran4
    ettanvandarnamn123

1/2 Raindear860, 1a barnet, typ 12e försöket

1/2 annda97, 1a barnet, 4e försöket

1/2 Alleb2a barnet, 2a försöket

3/2 Loulou92, 1a barnet, 4e försöket

4/2 Bär, 3:e barnet, 1 försöket.

4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket

4/2 Hannis1983, 4e barent, 6e försöket

4/2 Nellygirl93, 1 barnet

4/2 Laura90, 1 barnet, 7 försöket

4/2 Magnolia010, 1 barnet 

5/2 studerande 5 barnet ca 7 försöket? 

6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket

7/2 rubie, 2:a barnet, 2:a försöket

7/2 timochi, 1a barnet

7/2 trefaldigmästareikärlek 2:a barnet 7:e försöket 

8/2 Ajn1993, 1:a barnet, 4 försöket efter ma.

8/2 Amaaanda00 1:à barnet, 9 försöket. Tempar med NC

9/2 Etaj 2:a gemensamma barnet 2:a försöket efter ma

10/2 Linneaeli 2a barnet 8e försöket 

11/2 shethegirl 2a barnet 6 försöket 

12/2 Pappersdocka, 2 barnet, 5 försöket

12/2 Cykelhjul, 1a barnet

14/2 GuldKvinnan, 1a barnet 6e försöket 

14/2 Ems99, 1a barnet, 5 försöket

15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket

16/2 Siris, 2a barnet, 1a försöker efter mf

16/2 Frufröken12, 2a barnet, 3e försöket

16/2 Millaann 2a barnet, 3dje försöket

16/2 Syskonförsök 2 barnet, försök 10
    17/2 ladylovely 4:e barnet

18/2 ovantadedrommen, 2 barnet, försök 3

19/2 kazi2, 2a barnet, 14e försöket

19/2 Maymom, 2a barnet, 2a försöket

19/2 MommyA, 3 barnet, försökt i 1,5 år efter sent missfall. 

20/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöket

20/2 Foodie, 1a barnet

20/2 A13xandra13, 2a barnet, 9e försöket

20/2 smulan57, 1:a barnet, försök 10

21/2 fruffe, 2a barnet, 2a försöket

21/2 Kattihatt 1a barnet, 2a försöket

23/2 - Embarazada - 3:e barnet, 7:e försöket

24/2 - Zizzom - 1a barnet, 9e försöket

28/2 - Barbastraisend - 2a barnet, 10e försöket

28/2 - Sannet -1:a barnet, 3:e försöket 

• Foodie92

Ååh stort stort grattis igen !! 😍💕

Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-07 12:55:06 följande:

Det var ett plus! Vågar inte hoppas, men kan inte låta bli att le! 

• Foodie92

Cykelhjul: Stort lycka till ! Vi har vårt första parmöte nästa vecka. Gyn ringde mig precis och bekräfta att alla prover såg bra ut för min del så det är ju skönt!

Svar på tråden BIM februari 2023