• Ettanvandarnamn123

BIM februari 2023

Här kommer en ny lista för februari. För att lägga in dig på listan, kopiera senaste kommentaren med listan och lägg in ditt datum och namn, och om du vill också vilket nummer i ordningen det kommande barnet blir samt hur många försök du är på.

När du har fått ett + eller mens så uppdatera gärna listan igen :) 

4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

• Svar på tråden BIM februari 2023
  • pappersdocka

Jag har BIM på lördag och gjorde ett test igår som var totalblankt. Har haft samma symptom som månaderna innan när jag inte varit gravid, dvs molvärk veckan efter äl i några dagar som sedan går över och nu har jag ömma bröst. Inga flytningar men nu dagarna innan BIM lite, lite krämiga. Fick lite brunt i trosan nyss så antar att mensen är på g redan. :(

sommar2020regn skrev 2023-02-08 14:40:28 följande:

Någon mer med BIM i dagarna? Symtom? 

Jag har BIM imorgon el fredag, hade dock senarr ÄL så är kanske på ÄL+9 alt 10 idag beroende på hur man räknar.
    Hade rejält m molvärk kring ÄL som avtog typ 2 dagar efter ÄL. Fick en vecka efter ÄL, måndags, stickningar o huggningar höger sida + i mitten vid pubisbenet typ, under hela dagen. Igår kände jag ingenting. Testsde negativt i morse, ej testa tidigt.

symtom idag bim-1/2 och ÄL+9:
    - om flytningar är symtom så har jag det. Vita i trosan, blöt trosa och halkig på pappret. 
    - börjat få lite  central molvärk idag

någonstans tror jag att mensen är på väg, dock osäker om jag brukar ha så mycket flytningar då?

berätta gärna om er symtom som också har BIM snart el ÄL+9/10 :)

• Cykelhjul
    Laura90 skrev 2023-02-08 13:57:49 följande:
    Att man går igenom provsvaren och ser vad nästa steg blir :)
    Vet dock att jag har AHM 5.2 och TSH 2.1 vilket jag läst mig till ska vara normalt? Gjorde VUL två gånger under ägglossningsveckan där de såg många folliklar varav en större så tror jag ägglossar som jag ska då mensen är väldigt regelbunden också. Därför är jag främst nyfiken på min sambos provsvar? Vad har ni för värden?
    Jag fick inte veta mina värden, hon gick igenom dom i telefonen sedan en snabbis på besöket vi hade här om dagen. Jag är också supernyfiken på sambons spermaprover. Tyvärr så verkar det vara rätt så lång väntetid på det, från att remissen tas emot, till att få en tid och till att provsvaren kommer till vår läkare. Så ca 2 månader fram i tiden trodde läkaren.
    Provet ska analyseras i en annan stad och ska vara där inom en timme och den staden ligger 30 min bort om man tar motorvägen. Så det kommer bli intressant om det hinns lämnas i tid haha Tungan ute
  • Laura90
    Cykelhjul skrev 2023-02-09 10:35:24 följande:
    Jag fick inte veta mina värden, hon gick igenom dom i telefonen sedan en snabbis på besöket vi hade här om dagen. Jag är också supernyfiken på sambons spermaprover. Tyvärr så verkar det vara rätt så lång väntetid på det, från att remissen tas emot, till att få en tid och till att provsvaren kommer till vår läkare. Så ca 2 månader fram i tiden trodde läkaren.
    Provet ska analyseras i en annan stad och ska vara där inom en timme och den staden ligger 30 min bort om man tar motorvägen. Så det kommer bli intressant om det hinns lämnas i tid haha Tungan ute
    Jag loggade in på 1177 och såg mina provsvar där under "journalen"! Om ni bor i Sthlm så prova göra det, annars kanske er kommun har någon sida? Min sambo lämnade prov 18/1 och det var klart 1/2, har dock inte fått veta resultatet än men behövde veta att svaren kommit för att kunna boka slutsamtalet (vilket vi har imorgon). 
  • Cykelhjul
    Laura90 skrev 2023-02-09 10:50:59 följande:
    Jag loggade in på 1177 och såg mina provsvar där under "journalen"! Om ni bor i Sthlm så prova göra det, annars kanske er kommun har någon sida? Min sambo lämnade prov 18/1 och det var klart 1/2, har dock inte fått veta resultatet än men behövde veta att svaren kommit för att kunna boka slutsamtalet (vilket vi har imorgon). 
    Vi går privat och dom använder sig inte av samma journalsystem. Men jag kan be och få dom skickade till mig. Det är lite spännande att googla och se det, trots att läkaren redan berättat haha. 
    Åh det var ju snabbt! Läkaren kanske gav mig ett worst case senario i väntetiden. Kanske har er läkare fått svaren till sig då? Hoppas på det iallfall så ni får reda på ert nästa steg. Man vill ju bara att tiden ska gå och att detta ska vara bakom en 
  • sommar2020regn
    pappersdocka skrev 2023-02-09 09:31:10 följande:

Jag har BIM på lördag och gjorde ett test igår som var totalblankt. Har haft samma symptom som månaderna innan när jag inte varit gravid, dvs molvärk veckan efter äl i några dagar som sedan går över och nu har jag ömma bröst. Inga flytningar men nu dagarna innan BIM lite, lite krämiga. Fick lite brunt i trosan nyss så antar att mensen är på g redan. :(

Då har jag liknande, molvärk efter ÄL som gått över. 

jag har haft flytningar hela tiden, lite krämigare nu så det är nog mens idag el imorgon. 

hur går det med det bruna?

• Foodie92

Samma för mig som Cykelhjul, går privat så kan inte se de tyvärr i journalen. Hade varit intressant att se 😊 ska in imorgon och lämna blodprov för att se om jag haft en ökning av hormon sen förra veckan, för att se om jag ägglossar 😊

• sommar2020regn
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-08 15:46:02 följande:

Exakt så var det ju för mig, tänkte: brukar jag ha så mycket flygningar? kändes liksom som att det var mensen som rann till/gjorde det blött. Men så när jag kollade så var det ingen mens. 

håller tummarna! när ska du testa dig?

Tjoho igen!

okej, nu får jag känslan av att det bli lite blött och var smart m grå trosor idag så att jag inte missar haha. O när jag kikar om det är mens så är det en blöt flytning, med lite vitt i, men inte några floder utan typ som en 50-öring/ tia varje gång. Hur mycket blött fick du? Haha
  • Laura90
    sommar2020regn skrev 2023-02-09 13:45:06 följande:
    Tjoho igen!

okej, nu får jag känslan av att det bli lite blött och var smart m grå trosor idag så att jag inte missar haha. O när jag kikar om det är mens så är det en blöt flytning, med lite vitt i, men inte några floder utan typ som en 50-öring/ tia varje gång. Hur mycket blött fick du? Haha
    Åååh hoppas! Ser fram emot ditt testresultat <3 Håller tummarna! 
  • Ettanvandarnamn123

Sommar2020regn: men jaaa! Så var det för mig, mjölkaktig blöt flytning!! Kändes mer som att det rann till men var liksom inte floder i trosan. :)

• sommar2020regn
    Laura90 skrev 2023-02-09 14:17:56 följande:
    Åååh hoppas! Ser fram emot ditt testresultat <3 Håller tummarna! 
    Lite orolig i magen också, så tror ändå det blir mens imorgon. Helt förträngt hur flytning är dagen innan mens?
Svar på tråden BIM februari 2023