• Ettanvandarnamn123

BIM februari 2023

Här kommer en ny lista för februari. För att lägga in dig på listan, kopiera senaste kommentaren med listan och lägg in ditt datum och namn, och om du vill också vilket nummer i ordningen det kommande barnet blir samt hur många försök du är på.

När du har fått ett + eller mens så uppdatera gärna listan igen :) 

4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

• Svar på tråden BIM februari 2023
  • sommar2020regn
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-09 22:51:23 följande:

sommar2020regn: tänk dig att man har druckit mjölk i ett glas och sedan häller vatten i. Då blir vattnet lite vitt. så var det :) vet inte exakt hur det var i trosan då jag hade menstrosor som absorberade?

Tror jag förstår tror inte att jag har haft så i mina tidigare graviditeter faktiskt. 

Testade negativt på BIM idag, och känner mig absolut inte gravid vilket jag gjort alla tre gånger tidigare. Släpper den här gången nu :)

• Cykelhjul
    Foodie92 skrev 2023-02-09 12:56:50 följande:

Samma för mig som Cykelhjul, går privat så kan inte se de tyvärr i journalen. Hade varit intressant att se 😊 ska in imorgon och lämna blodprov för att se om jag haft en ökning av hormon sen förra veckan, för att se om jag ägglossar 😊

Håller tummarna inför provet nu! Samt att bruna flytningen var en nidis! {#emotions_dlg.flower} Jag fick också en rosaflytning som gör att jag lever på hoppet nu haha
  • Ettanvandarnamn123

Syskonförsök: haha visst är det lustigt! aldrig i en normal värld pratar man så här mycket om flytningar!

sommar2020regn: hur har du känt dig gravid de andra gångerna? Jag känner mig inte alls gravid förutom att brösten ömmar nu, men det brukade de göra innan mens tidigare också? idag ska bebisen vara stor som en ärta om man går efter barnmorskans BF.

• siris
    siris skrev 2023-02-09 22:25:15 följande:

Jag har BIM+6 imån och hade tänk vänta att tästa mig tills på måndag (vi ska iväg i helgen) men jag kan inte hålla mig så kommer göra ett tidigt test i morgon, med risk att det kommer va förtidigt.

Hade tidigt mf i januari, och testade mig från blödningens slut fram till ÄL, så vet inte om mens kan ha blivit rubbad. Men får hoopas på det bästa😊

Dagens test BIM -6, Rfsu testa tidigt. Jag ser ett litet litet streck med är tveksam till om det endast är ett spöksträck. 

jag kommer testa med digitalt test på måndag morgon istället och hoppas det ger ett klarare besked😊

• Foodie92

Syskonförsök: jasså? Med vanlig sticka eller testa tidigt ? 😊 hade varit kul att berätta på alla hjärtans så kanske måndag morgon OM min temp stannar högt om den börjar dippa kommer jag inte våga testa 🙈

Cykelhjul: Det ger ju sån hopp !! Hoppas det stämmer för oss båda 🥺

• Oväntadedrömmen

Här är det äl+6, min känsla som jag hade innan ägglossning att den här gången blir det har sakta suddats ut. Har ju för övrigt inte riktigt lyssnat till den känslan innan heller. Hjärnan kan få för sig så mycket tok. Haha.

Det här med symtom är lustigt, då man tror att det kan vara varje gång. Men man inser att det nog exakt samma som det alltid är mellan ägglossning och mens. Den här gången har jag börjar skriva upp mina symtom i min app för att kunna jämföra framöver och se med fakta hur det faktiskt är varje period 

Mina symtom den här gången är ont i mage/rygg som nästan känns mer som håll, feberkänsla i kroppen, humörsvängningar och typ träningsvärk i jumskarna 😅

• sommar2020regn
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-10 08:22:44 följande:

Syskonförsök: haha visst är det lustigt! aldrig i en normal värld pratar man så här mycket om flytningar!

sommar2020regn: hur har du känt dig gravid de andra gångerna? Jag känner mig inte alls gravid förutom att brösten ömmar nu, men det brukade de göra innan mens tidigare också? idag ska bebisen vara stor som en ärta om man går efter barnmorskans BF.

Med mina tvillingar födda 2021 så plussade jag iof sent, men då hade jag fått större bröst, tydliga ilande känslor som när mjölken rinner till i brösten, mensvärk sedan typ en vecka och blev väldigt trött vid ansträngning (tränar mycket + ute med hund mycket).

Med min graviditet i oktober 2022 som tyvärr slutade med abort pga panik då jag hade en väldigt tuff graviditet med tvillingarna som slutade mkt tidigt & var nära att förlora dom båda, så fick jag också liknande symtom med ilning i brösten, molvärk men ev bara dagen innan jag plussade (ÄL+10 / BIM-2) samt lixom bara visste att jag var gravid. Illamåendet & kräk kom först v 5+1 typ, extrem trötthet redan vecka 4 och tydligt större bröst, dvs annan BH v 5+ något.

Den här gången känner jag inte igen mig alls, så mensen lär komma när som helst, sad but true.
  • Linneaeli

Äl+13 negativt test imorse, har tidigare graviditeter plussat på äl+11 så tycker det borde synas idag? 
    Tempen är dock väldigt hög och fin, någon som varit med om samma och plussat senare? 

• sommar2020regn
    Linneaeli skrev 2023-02-10 09:15:14 följande:

Äl+13 negativt test imorse, har tidigare graviditeter plussat på äl+11 så tycker det borde synas idag? 
    Tempen är dock väldigt hög och fin, någon som varit med om samma och plussat senare? 

Jag undrar också :p Jag plussade ca ÄL+10/11 sist, BIM-1.

MEN med mina tvillingar plussade jag BIM+6/7, testade nog inte mellan BIM och testet där en veckan efter, dock hade jag symtom då och misstänkte graviditet.  Har du symtom?

Den här gången har jag inte fått mens, BIM idag alternativt igår och har fortfarande lite snorig flytning. Dock inga typiska symtom för graviditet, o idag ÄL+11/12 beroende på hur man räknar, tror inte att jag är gravid men önskar.

Svar på tråden BIM februari 2023