• Ettanvandarnamn123

BIM februari 2023

Här kommer en ny lista för februari. För att lägga in dig på listan, kopiera senaste kommentaren med listan och lägg in ditt datum och namn, och om du vill också vilket nummer i ordningen det kommande barnet blir samt hur många försök du är på.

När du har fått ett + eller mens så uppdatera gärna listan igen :) 

4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

• Svar på tråden BIM februari 2023
  • Foodie92

Själv är man på ÄL +3 och väntar tills man själv får testa 😅 Ska tillbaka I veckan till gyn för att ge blodprov för att se att ägget släppte. Min tempkurva indikerar på det. 

• Dollooo
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-06 08:48:21 följande:

Tack dollooo! Vågar inte tro att det är sant! Kanske fel på tillverkningen!

Har beställt ett digitalt test som jag ska testa med imorgon! Är så himla nervös! Aldrig varit med om detta innan! 

håller tummarna att det visar samma på digital testet ❤️❤️ lycka till imorgon 🥰

• Ettanvandarnamn123

Foodie92: ja! Jag läste att det skulle gå på deras hemsida!

så kul att få dela med mig här, min man är så försiktig och vågar inte hoppas på något än! 

• Maymom
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-06 19:32:47 följande:

Foodie92: ja! Jag läste att det skulle gå på deras hemsida!

så kul att få dela med mig här, min man är så försiktig och vågar inte hoppas på något än! 

Solklart plus ju! Stort grattis!
  • sommar2020regn

Tjoho!

Hade glada gubben lörd 4/2 efter att fredag 3/2 varit hos gynekologen som bekräftade treskiktad slemhinna på 8 mm o en follikel på ca 21 mm, då också m rejäl molvärk. Fick till det 3 och 4e men inte därefter, håller tummarna.

Har varit gravid 2 (3 men gång för 16 år sen) tidigare varav en gång med mycket tidiga symtom och plussade sent, juli 2020, trots tvillingar. Och en gång nu i oktober 2021 då jag plussade typ ÄL+10, ca 2-3 dagar innan BIM. Den graviditeten blev dock avslutad.

Har nu enl min enkla mensapp beräknad mens ons-tors denna vecka och känner inte igen symtomen som jag hade med mina tidigare två graviditeter. Då hade jag tydlig molvärk, senast antecknade jag ned den typ ÄL+9 o testade därefter +10. 

Idag har jag dock haft en väldigt konstig känsla i livmodern, mer som stickningar och ilningar. Detta har pågått till o från hela dagen. Har heller inga dragningarna/ ilningar i brösten som när mjölken rinner till, men det kanske kommer senare?

Har haft en del "snoriga" slemflytningar, som vid ÄL. That's it.

Tänkte inte testa mig före torsdag eftersom jag inte har några symtom, om inte det här ilandet skulle kunna vara ett symtom? Någon som känner igen sig?

• sommar2020regn
    sommar2020regn skrev 2023-02-06 21:29:52 följande:

Tjoho!

Hade glada gubben lörd 4/2 efter att fredag 3/2 varit hos gynekologen som bekräftade treskiktad slemhinna på 8 mm o en follikel på ca 21 mm, då också m rejäl molvärk. Fick till det 3 och 4e men inte därefter, håller tummarna.

Har varit gravid 2 (3 men gång för 16 år sen) tidigare varav en gång med mycket tidiga symtom och plussade sent, juli 2020, trots tvillingar. Och en gång nu i oktober 2021 då jag plussade typ ÄL+10, ca 2-3 dagar innan BIM. Den graviditeten blev dock avslutad.

Har nu enl min enkla mensapp beräknad mens ons-tors denna vecka och känner inte igen symtomen som jag hade med mina tidigare två graviditeter. Då hade jag tydlig molvärk, senast antecknade jag ned den typ ÄL+9 o testade därefter +10. 

Idag har jag dock haft en väldigt konstig känsla i livmodern, mer som stickningar och ilningar. Detta har pågått till o från hela dagen. Har heller inga dragningarna/ ilningar i brösten som när mjölken rinner till, men det kanske kommer senare?

Har haft en del "snoriga" slemflytningar, som vid ÄL. That's it.

Tänkte inte testa mig före torsdag eftersom jag inte har några symtom, om inte det här ilandet skulle kunna vara ett symtom? Någon som känner igen sig?

Och kan då förtydliga: BIM 8-9/ 2

3:e barnet (dock tvillingar innan) och 2:a försökte efter avslut.

• hopemalin

Hej!

Uppdaterar tråden då min ägglossning (förmodligen) kom idag, dvs ca 2 veckor senare än beräknat (hej stresspåverkan efter nytt jobb i januari 🙃 ).

Nytt BIM blir alltså runt den 20/2.

Har använt mig av Ägglossningstest även denna månad, sedan den 20/1, men lessnade då det aldrig blev positivt. Slutade såklart precis när den sedan verkar ha dykt upp; märkte det i och med smärta i äggstockarna i helgen och elastsiskt sekret lördag-idag. Så jag gissar att den var idag! 

Vi har myst 1/2 och idag 6/2 så jag hoppas hoppas att vi inte missade den 🙏🏻❤️

Hur som! Här kommer listan 🤗

GRATTIS till alla er som plussat! Hoppas att även jag och alla ni andra härinne får ett plus inom kort 💞

Plussat:

Dollooo

Blomman8877
    Lola92

Qwerty1988

Fyran4

1/2 Raindear860, 1a barnet, typ 12e försöket

1/2 annda97, 1a barnet, 4e försöket

1/2 Alleb2a barnet, 2a försöket

3/2 Loulou92, 1a barnet, 4e försöket

4/2 Bär, 3:e barnet, 1 försöket.

4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket

4/2 Hannis1983, 4e barent, 6e försöket

4/2 Nellygirl93, 1 barnet

4/2 Laura90, 1 barnet, 7 försöket

4/2 Magnolia010, 1 barnet 

5/2 studerande 5 barnet ca 7 försöket? 

6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket

7/2 rubie, 2:a barnet, 2:a försöket

7/2 timochi, 1a barnet

7/2 trefaldigmästareikärlek 2:a barnet 7:e försöket 

8/2 Ajn1993, 1:a barnet, 4 försöket efter ma.

8/2 Amaaanda00 1:à barnet, 9 försöket. Tempar med NC

9/2 Etaj 2:a gemensamma barnet 2:a försöket efter ma

10/2 Linneaeli 2a barnet 8e försöket 

11/2 shethegirl 2a barnet 6 försöket 

12/2 Pappersdocka, 2 barnet, 5 försöket

12/2 Cykelhjul, 1a barnet

14/2 GuldKvinnan, 1a barnet 6e försöket 

14/2 Ems99, 1a barnet, 5 försöket

15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket

16/2 Siris, 2a barnet, 1a försöker efter mf

16/2 Frufröken12, 2a barnet, 3e försöket

16/2 Millaann 2a barnet, 3dje försöket

16/2 Syskonförsök 2 barnet, försök 10

17/2 ladylovely 4:e barnet

18/2 ovantadedrommen, 2 barnet, försök 3

19/2 kazi2, 2a barnet, 14e försöket

19/2 Maymom, 2a barnet, 2a försöket

19/2 MommyA, 3 barnet, försökt i 1,5 år efter sent missfall. 

20/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöket

20/2 Foodie, 1a barnet

20/2 A13xandra13, 2a barnet, 9e försöket

20/2 smulan57, 1:a barnet, försök 10

21/2 fruffe, 2a barnet, 2a försöket

21/2 Kattihatt 1a barnet, 2a försöket

23/2 - Embarazada - 3:e barnet, 7:e försöket

24/2 - Zizzom - 1a barnet, 9e försöket

28/2 - Barbastraisend - 2a barnet, 10e försöket

28/2 - Sannet -1:a barnet, 3:e försöket 

• Maymom

Sommar2020regn:
    välkommen hit!
    försökte hänga med i ditt inlägg..
    Om du hade positivt ÄL-test 4/2 borde ju ÄL ha varit runt den 5/2, kanske t.o.m. 6/2 eftersom du skriver att du hade äl-flytningar då. då måste väl din bim vara runt 17-18/2 om du brukar ha 12-13 dagars lutealfas?

(Dina symptom du beskriver låter ju dessutom som ÄL-symptom, så jag tror absolut ÄL kan ha varit så sent som igår)

• Lulu1987

Ok kan någon det här med Clearblue Advanced och ägglossning. Alltså det står ju att när den väl upptäckt maximal fertilitet så står den fast så i 48 timmar.

Betyder det då att dag 2 är den faktiska ägglossningsdagen då eller? Ägget ska ju bara gå att befruktas under 24 timmar😅🤔

• sommar2020regn
    Maymom skrev 2023-02-07 01:06:01 följande:

Sommar2020regn:
    välkommen hit!
    försökte hänga med i ditt inlägg..
    Om du hade positivt ÄL-test 4/2 borde ju ÄL ha varit runt den 5/2, kanske t.o.m. 6/2 eftersom du skriver att du hade äl-flytningar då. då måste väl din bim vara runt 17-18/2 om du brukar ha 12-13 dagars lutealfas?

(Dina symptom du beskriver låter ju dessutom som ÄL-symptom, så jag tror absolut ÄL kan ha varit så sent som igår)

Hehe skrev lite fel, positiv lörd 28/1 och fredag 27/1 sa gyn att det såg ut som om det var dags, hade även rikligt M fertilt sekret. Har en cykel på ca 24 dagar, bör komma imorgon el tors.
Svar på tråden BIM februari 2023