• Ettanvandarnamn123

BIM februari 2023

Här kommer en ny lista för februari. För att lägga in dig på listan, kopiera senaste kommentaren med listan och lägg in ditt datum och namn, och om du vill också vilket nummer i ordningen det kommande barnet blir samt hur många försök du är på.

När du har fått ett + eller mens så uppdatera gärna listan igen :) 

4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

• Svar på tråden BIM februari 2023
  • Ems99
    t123 skrev 2023-02-03 09:52:59 följande:

Är det fler som ligger ungefär lika i cykeln som mig? Alltså ett par dagar efter ÄL? Jag är på ÄL+2 eller 3 ☺️ Men vet inte vad jag ska tro om den här cykeln, tempen har hoppat upp och ner ända sen mensen (som jag tror var ett missfall, kemisk graviditet då jag plussade innan och sen kom mensen några dagar senare). Brukar ligga stabilt på 36,3 innan ÄL och sen över 36,7 efter. Men nu har det varit väldigt hoppigt! Så jag har inga stora förhoppningar riktigt men lite hopp finns förstås ändå eftersom jag tror att jag haft ägglossning.

jag ligger ÄL+3 tror jag, vet inte riktigt hur man räknar.
    verkar ha väldigt likt som dig, ligger oftast på 36,3 innan och 36,6 efter men idag hade jag bara 36,45 men NC bekräftade ändå min ägglossning. Känner mig inte så hoppfull tyvärr, trots jag gjort min första letrozolbehandling, äggen är jag inte så nervös över, alltid haft ett ägg som vuxit, även innan behandling men slemhinnan är tunn, var bara 7 mm nu vid ÄL, gyn var jättenöjd men jag hade önskat tjockare. Läst mig till att det räknas som väldigt tunt.:/ någon annan som vet nått om det? 

• Mathilda88
    siris skrev 2023-02-02 21:05:51 följande:

Nägon här inne som blivit gravid direkt efter mf?
    Fick tidigt missfall i böran av januari, och hann gå till 4+6 innan jag började blöda. Nu har vi testat oss med äl-test till ägglossningen kom igång och håller tummarna att det kan bli ett plus om några veckor! 

har läst och hört att kroppen kan ha lättare att ta till sig en graviditet direkt efter ett mf? 

någon som har erfarenhet av det?

Min svägerska och bror försökte under lite över halvåret, blev gravida men fick en MA, tog sig sen direkt på nästa ägglossning och det blev deras lilla son.
  • Mathilda88
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-02 14:48:05 följande:

Ni som har påbörjat/är mitt i/har gjort en fertilitetsundersökning, kan inte ni berätta lite om de olika stegen man går igenom och hur lång tid varje steg har tagit?

Jag och sambon fick vårt första möte i slutet av november, några veckor efter vi tagit kontakt. Då fick vi fylla i hälsodeklaration, prata om proceduren samt lämna blodprover. Sambon fick samtidigt inbokat två tillfällen för att lämna spermaprov (flera veckors väntetid). Jag hade passande nog mens så fick återkomma bara en vecka senare och göra spolning samt VUL. Varje spermaprov krävde fem veckors analys, så efter hans andra prov lämnats 22/12 så hade vi sista möte 30/1 där vi fick till oss alla resultaten. 
  • Mathilda88
    Cykelhjul skrev 2023-02-02 11:24:48 följande:
    Då har vi försökt ungefär lika länge. Hade ni sökt hjälp? (förlåt om jag redan frågat) 
    Vet du när du hade ägglossning? Känner du någonting? Hoppas du är en av dom som plussar sent bara! Hjärta
    åh nej är det sant? Jag som är super orolig för just spolningen pga rätt känslig :O 
    Höll på att kryta ur skinnet när läkaren förklarade med katetern och hela proceduren haha. Samtidigt så har man ju läst att det kan hjälpa och många blir gravida efteråt.

Bortse ifrån mitt tidigare svar. Kanske är mensen lite sen pga spolningen om du gjorde den denna månad? Jag känner igen ditt Alias ifrån tidigare trådar :) Även jag tog en paus ifrån FL av samma anledning och ska på parbesök om några dagar för att påbörja fertilitetsutredning. Det verkar som vi är ett gäng som följts åt och är i samma sits.

Hoppas verkligen ägget släpper och det tar sig nu! Hjärta 
    Ja vi har sökt hjälp, blev spolad i slutet av november (såg bra ut) och hade då ett superfint ägg med ÄL två dagar senare och trodde verkligen att denna gången sätter vi det! Men hade ju ont i magen så lyckades inte ha sex förrän på kvällen av ÄL, så för sent. 😔 Känner inte av ÄL alls, visste inte ens att det var så vanligt att känna av det som jag förstått här inne 🙃. Använder Flo och den stämmer alltid perfekt med med ÄL-testerna. Vaknade i måndags med känsla av mensvärk, var beräknad till i tisdags. Tagit nytt gravtest imorse men fortsatt negativt.
     Jag är helt ny här 😊 Glad jag hittade FL av en slump, helt underbara människor här verkar vara 💞🙏
    Håller tummarna för dig med!
  • Qwerty1988

Hej hej! 

Nu behöver jag er experthjälp!!

jag fick tidigt missfall i början på januari, blödde 6/1-10/1 alltså fem dagar, som en vanlig mens.

Min app (flo) har varit ganska punktlig med både ägglossning och mens. (test-narkoman) 😅 

Men enligt min app så ska jag inte ha ägglossning förrän runt 25/1.

Och testade dagarna innsn och efter och blev inte positivt, så tänkte att de kanske inte blev någon ägglossningen denna gången direkt efter missfall. 

jag har beräknad mens om 7 dagar, men har mått lite illa och fick GRAVID 2-3 idag? 🤔 

jJag får inte ihop de 😅

• Syskonförsök

Sannolikt var det bara en blödning (ja du kan blöda trots gravid ibland) och inget missfall ❤️
    Grattis!!??

• Syskonförsök

Eller hur tidigt missfall var det? Nu tolkade jag lite snabbt att det var väldigt tidigt bara dagar, men gick det längre KAN ju hormoner vara kvar några veckor ibland? 

kanske boka tidigt ultraljud och koll för att vara säker?❤️

Qwerty1988 skrev 2023-02-03 12:49:38 följande:

Hej hej! 

Nu behöver jag er experthjälp!!

jag fick tidigt missfall i början på januari, blödde 6/1-10/1 alltså fem dagar, som en vanlig mens.

Min app (flo) har varit ganska punktlig med både ägglossning och mens. (test-narkoman) 😅 

Men enligt min app så ska jag inte ha ägglossning förrän runt 25/1.

Och testade dagarna innsn och efter och blev inte positivt, så tänkte att de kanske inte blev någon ägglossningen denna gången direkt efter missfall. 

jag har beräknad mens om 7 dagar, men har mått lite illa och fick GRAVID 2-3 idag? 🤔 

jJag får inte ihop de 😅

• Maymom

qwerty1988: hade du negativa tester efter blödningen?
    annars är det stor chans att hormonerna fortfarande finns kvar. 3 veckor efter missfall rekommenderar de att man testar för att se så hormonerna gått ur kroppen.

• Maymom

qwerty1988:
    annars tänker jag att du hade ÄL runt 20e, testade du så tidigt med ÄL-stickor? För då kan det ju absolut vara ny graviditet.
    hade det varit samma så borde det väl ha stått 3+ på veckorna?

Svar på tråden BIM februari 2023