• Ettanvandarnamn123

BIM februari 2023

Här kommer en ny lista för februari. För att lägga in dig på listan, kopiera senaste kommentaren med listan och lägg in ditt datum och namn, och om du vill också vilket nummer i ordningen det kommande barnet blir samt hur många försök du är på.

När du har fått ett + eller mens så uppdatera gärna listan igen :) 

4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

• Svar på tråden BIM februari 2023
  • shethegirl

Hoppar in i tråden jag med! Bim 11/2 och försök vet jag inte riktigt. Började försöka ordentligt i september men kört utan skydd i typ 14 månader. Vi kan säga försök 6 😝 tycker det värsta är alla vänner som inte fattar hur det är. när dom själv blivit gravida utan att försöka och samtliga har gjort flera aborter? själv har jag varit gravid 1 gång för 10år sedan.. försökte även 1 år med exet där det inte gick heller.. 
    men håller tummarna ännu för ett plus snart 🙏🏻

1/2 Raindear860, 1a barnet, typ 12e försöket
    1/2 annda97, 1a barnet, 4e försöket
    1/2 Alleb2a barnet, 2a försöket
    2/2 Dollooo, 3e barnet, tredje-fjärde försöket
    3/2 Loulou92, 1a barnet, 4e försöket
    3/2 Blomman8877,2à barnet, 1e försöket 
    4/2 Bär, 3:e barnet, 1 försöket.
    4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket
    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    4/2 Hannis1983, 4e barent, 6e försöket
    4/2 Nellygirl93, 1 barnet
    4/2 Laura90, 1 barnet, 7 försöket
    4/2 Magnolia010, 1 barnet 
    5/2 studerande 5 barnet ca 7 försöket? 
    5/2 82lindis - fjärde barnet, 7e försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    7/2 rubie, 2:a barnet, 2:a försöket
    7/2 timochi, 1a barnet
    7/2 trefaldigmästareikärlek 2:a barnet 7:e försöket 
    8/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöke
    8/2 Ajn1993, 1:a barnet, 4 försöket efter ma.
    8/2 Amaaanda00 1:à barnet, 9 försöket. Tempar med NC
    9/2 Etaj 2:a gemensamma barnet 2:a försöket efter ma
    9/2 Qwerty 4e barnet, 3e föröket.
    10/2 Linneaeli 2a barnet 8e försöket 
    11/2 shethegirl 2a barnet 6 försöket 
    12/2 Pappersdocka, 2 barnet, 5 försöket
    12/2 Cykelhjul, 1a barnet
    14/2 GuldKvinnan, 1a barnet 6e försöket 
    14/2 Ems99, 1a barnet, 5 försöket
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket
    16/2 Siris, 2a barnet, 1a försöker efter mf
    16/2 Frufröken12, 2a barnet, 3e försöket
    16/2 Millaann 2a barnet, 3dje försöket
    16/2 Syskonförsök 2 barnet, försök 10
    18/2 ovantadedrommen, 2 barnet, försök 3
    19/2 kazi2, 2a barnet, 14e försöket
    19/2 Maymom, 2a barnet, 2a försöket
    19/2 MommyA, 3 barnet, försökt i 1,5 år efter sent missfall. 
    20/2 Foodie, 1a barnet
    20/2 A13xandra13, 2a barnet, 9e försöket
    20/2 smulan57, 1:a barnet, försök 10
    21/2 fruffe, 2a barnet, 2a försöket
    21/2 Kattihatt 1a barnet, 2a försöket
    23/2 - Embarazada - 3:e barnet, 7:e försöket
    24/2 - Zizzom - 1a barnet, 9e försöket
    28/2 - Barbastraisend - 2a barnet, 10e försöket
    28/2 - Sannet - 1:a barnet, 2:a försöket 
  • Ettanvandarnamn123

Ni som har påbörjat/är mitt i/har gjort en fertilitetsundersökning, kan inte ni berätta lite om de olika stegen man går igenom och hur lång tid varje steg har tagit?

• Laura90
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-02 14:48:05 följande:

Ni som har påbörjat/är mitt i/har gjort en fertilitetsundersökning, kan inte ni berätta lite om de olika stegen man går igenom och hur lång tid varje steg har tagit?

Jag ringde GynStockholm/Läkarvillan i Stockholm i mitten av december. Fick första tiden 21/12 där jag och sambon fyllde i hälsodeklarationer och svarade på frågor. Jag lämnade också blodprov för TSH (sköldkörtel) och AMH (äggreserv). Sen behövde vi invänta nästa mens för att komma vidare då spolning av äggledare och VUL görs precis innan ägglossning så det gjorde jag 16/1 samt 19/1. Sambon lämnade spermaprov 18/1. Sista återbesöket har man tillsammans och det har vi 10/2 där vi får veta provsvaren samt hur vi kommer vidare. Jag hoppas fortfarande på att kunna ställa in det mötet, BIM imorgon, men testat negativt och är 99% säker på att mensen kommer som den ska tyvärr. Jag kan rekommendera Läkarvillan, tycker det gått snabbt och smidigt hittills! 
  • Syskonförsök

Rosenrot gjorde under med min cykel!
    det ska ju vara hormonbalanserande och hjälpa vid utebliven mens etc. Så de hjälper absolut med cykeln. mer lust visste jag inte ens och det är inget jag märkt! 
    nu hade jag slut på rosenrot denna månaden så kör utan nu och då är ägglossningen redan sen och ute på vift 🤷🏼?♀️ så får köpa till nästa gång om de inte tar sig nu!

hopemalin skrev 2023-02-01 21:49:36 följande:

Ja visst är det knepigt? Jag får liksom inte kläm på den här månadens cykel känner jag 😐🤔☺️
    Jag brukar mörka den typiska riktiga äggvitan som liksom gör det halt (sorry för info men alla här är nog immuna vid det här laget 😄😇), men denna gång har jag uppmärksammat klistriga & elastiska, inte den klassisk äggvitan. Svårt att veta dock eftersom vi myser ganska ofta här hemma och det man tror är flyttningar kan ju även vara rester från myset dagen innan så att säga 😄😅😇

Jasså kan rosenrot vara positivt för cykelns längd? Jag hade bara hört att det ökar själva sexlusten (och det behövs inte i vårt fall 😇🥰). 

Tack söta du för ditt svar ! ❤️❤️ 
    (och grattis alla ni i tråden som fått plus 😍🤩😍💞)

• Syskonförsök

MEN HUR MISSADE JAG DENNA POST IMORSE?!

åh grattis!!❤️❤️❤️ 

Blomman8877 skrev 2023-02-02 07:55:32 följande:
    Iiiiih, kunna inte hålla mig! 😍❤️
  • Bär

Här tror jag att det inte blev något denna gång.. 
    Är 2 dagar innan BIM, negativa test och började igår få rosa på papper när jag torkar mig efter toabesök.. Vilket jag brukar kunna få innan mens.. 

Besviken trots att jag försökt intalat mig själv att vi nog inte kommer lyckas på första försöket igen som vi gjorde med våra 2 första barn.. Men man hade ju ändå lite hopp över det...

• Syskonförsök

Åh förstår dig ❤️ vår första gick också direkt men nu tar det tid så vet känslan!

Bär skrev 2023-02-02 19:58:28 följande:

Är 2 dagar innan BIM, negativa test och började igår få rosa på papper när jag torkar mig efter toabesök.. Vilket jag brukar kunna få innan mens.. 

Besviken trots att jag försökt intalat mig själv att vi nog inte kommer lyckas på första försöket igen som vi gjorde med våra 2 första barn.. Men man hade ju ändå lite hopp över det...

• Elisabeth83

💕 Tror inte det blev något för min del heller. Känns som om mensen kommer vilken sekund som helst. Testade neg i morse också.

Bär skrev 2023-02-02 19:58:28 följande:

• trefaldigmästareikärlek

Blöh nu kommer nervositeten över besöket på gyn imorgon, undra om jag kommer sova något.. 
    Tänk om det visar sig att det inte alls finns några ägg, eller att det är något värre där inne med tanke på mina långvariga besvär 😑😔
    Har sjukt med molvärk idag och värk, möjligt att äl skett först idag? Fullt utslag senast 30/1. Ja Ja det borde ju gyn kunna se tänker jag. 

• Ettanvandarnamn123

Laura90: tack så mycket för svar! Är inte där än men gillar att vara så förberedd som möjligt. 

Hoppas att du plussar och att tant röd inte kommer!

Jag har BIM på lördag, men inga symtom på något. Så kan gå åt ena eller andra hållet. 

Svar på tråden BIM februari 2023