• Ettanvandarnamn123

BIM februari 2023

Här kommer en ny lista för februari. För att lägga in dig på listan, kopiera senaste kommentaren med listan och lägg in ditt datum och namn, och om du vill också vilket nummer i ordningen det kommande barnet blir samt hur många försök du är på.

När du har fått ett + eller mens så uppdatera gärna listan igen :) 

4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

• Svar på tråden BIM februari 2023
  • siris

Nägon här inne som blivit gravid direkt efter mf?
    Fick tidigt missfall i böran av januari, och hann gå till 4+6 innan jag började blöda. Nu har vi testat oss med äl-test till ägglossningen kom igång och håller tummarna att det kan bli ett plus om några veckor! 

har läst och hört att kroppen kan ha lättare att ta till sig en graviditet direkt efter ett mf? 

någon som har erfarenhet av det?

• Syskonförsök

låt oss veta hur det går imorgon!❤️ håller tummarna att de ser att det finns massor av fina ägg och att de kan se att du nyss hade ägglossning! Oavsett hur det går så skönt att få hjälp!!

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-02-02 20:24:57 följande:

Blöh nu kommer nervositeten över besöket på gyn imorgon, undra om jag kommer sova något.. 
    Tänk om det visar sig att det inte alls finns några ägg, eller att det är något värre där inne med tanke på mina långvariga besvär 😑😔
    Har sjukt med molvärk idag och värk, möjligt att äl skett först idag? Fullt utslag senast 30/1. Ja Ja det borde ju gyn kunna se tänker jag. 

• Syskonförsök

Jag har ingen personlig erfarenhet men två nära vänner till mig stämde det för! De hade tidiga missfall följt av fulländad graviditet. så vi håller tummarna Siris!❤️

siris skrev 2023-02-02 21:05:51 följande:

Nägon här inne som blivit gravid direkt efter mf?
    Fick tidigt missfall i böran av januari, och hann gå till 4+6 innan jag började blöda. Nu har vi testat oss med äl-test till ägglossningen kom igång och håller tummarna att det kan bli ett plus om några veckor! 

har läst och hört att kroppen kan ha lättare att ta till sig en graviditet direkt efter ett mf? 

någon som har erfarenhet av det?

• Lulu1987
    Zizzom skrev 2023-02-02 12:02:43 följande:
    Jag har använt mig av den med två men ska köra den med 4. För om jag inte har tolkat alla dessa underbara personerna på familjeliv fel, så läser den med 4 av både lh och progesteron. 😁
    Åh, tusen tack för svar! 🤗 Väntar ivrigt på den glada gubben symbolen, även fast jag vet att den borde komma i början på nästa vecka.

Dagarna går låååångsamt haha. Hoppas att vi plussar denna månad, håller tummar och tår för oss alla. 💖
  • Hannis1983

Här kom mensen idag så vi får se om vi ses i mars tråden! Håller tummarna för er andra 😃

• Zizzom
    Lulu1987 skrev 2023-02-02 21:51:48 följande:
    Åh, tusen tack för svar! 🤗 Väntar ivrigt på den glada gubben symbolen, även fast jag vet att den borde komma i början på nästa vecka.

Dagarna går låååångsamt haha. Hoppas att vi plussar denna månad, håller tummar och tår för oss alla. 💖
    Inga problem ☺️ jag håller mig för att testa denna veckan för ägglossningen bör inte komma förrän onsdag-fredag nästa vecka 😅
    Dagarna går alltid så långsamt när man väntar in ägglossning och sen tiden till ett förhoppningsvis plus 😅Håller tummar och tår. 🥰
  • trefaldigmästareikärlek

Syskonförsök: besöket gick bra, fick medicin för BV samt så har jag PCOS. Har inte haft äl ännu trots två pos omgångar på ältest. Förväntas ha äl om 7-10 dgr då en äggblåsa var 15mm. Så bara ligga i.. Hö-hö.. Ligga i.

Känns skönt att fått svar på varför cykeln är så varierande men samtidigt lite oroväckande, hon ville ta tester för att utesluta cancer i hypofys, men antar att det är "standard" vid misstänkt pcos. 

• t123

Är det fler som ligger ungefär lika i cykeln som mig? Alltså ett par dagar efter ÄL? Jag är på ÄL+2 eller 3 ☺️ Men vet inte vad jag ska tro om den här cykeln, tempen har hoppat upp och ner ända sen mensen (som jag tror var ett missfall, kemisk graviditet då jag plussade innan och sen kom mensen några dagar senare). Brukar ligga stabilt på 36,3 innan ÄL och sen över 36,7 efter. Men nu har det varit väldigt hoppigt! Så jag har inga stora förhoppningar riktigt men lite hopp finns förstås ändå eftersom jag tror att jag haft ägglossning.

• Syskonförsök

Men oj!! 

du kanske ska börja ta temp för att kunna se att ägget faktiskt släpper?❤️ då VET du ju till skillnad från ägglossningstester. 

otäckt med tester för Cancer men hoppas verkligen de ?bara? är pcos ❤️ 

vad innebär medicin för BV?

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-02-03 09:23:48 följande:

Syskonförsök: besöket gick bra, fick medicin för BV samt så har jag PCOS. Har inte haft äl ännu trots två pos omgångar på ältest. Förväntas ha äl om 7-10 dgr då en äggblåsa var 15mm. Så bara ligga i.. Hö-hö.. Ligga i.

Känns skönt att fått svar på varför cykeln är så varierande men samtidigt lite oroväckande, hon ville ta tester för att utesluta cancer i hypofys, men antar att det är "standard" vid misstänkt pcos. 

• Syskonförsök

Jag verkar vara några dagar innan ÄL trots att de borde varit igår? men hade också kemisk graviditet i januari och mensen kom sex dagar sent! Så kanske flyttade det ÄL också eller har ju otur hoppar den en gång nu? Förstår vad du menar med tempen? jag har fortfarande ibland tron att jag ändå är gravid trots negativt test och mens! 🙈 Tempen låg högt ett bra tag efter blödning (brukar gå ner samma dag som mensen) och haft konstigt känningar av och till. Nu har jag haft ÄL värk men samtidigt ont i livmodern ibland med i snart en vecka? 
    kroppen spökar SÅ MYCKET när en försöker få barn. 
    du får försöka hålla koll om de kommer en sänkning i temp 5-7 dagar efter ÄL för att sen höjas ytterligare. Det är såklart helt individuellt men det är så jag sett att ägget fäst för mig varje gång (även om det tre av fyra gånger varit kemisk graviditet då). Håller tummarna för oss❤️

t123 skrev 2023-02-03 09:52:59 följande:

Är det fler som ligger ungefär lika i cykeln som mig? Alltså ett par dagar efter ÄL? Jag är på ÄL+2 eller 3 ☺️ Men vet inte vad jag ska tro om den här cykeln, tempen har hoppat upp och ner ända sen mensen (som jag tror var ett missfall, kemisk graviditet då jag plussade innan och sen kom mensen några dagar senare). Brukar ligga stabilt på 36,3 innan ÄL och sen över 36,7 efter. Men nu har det varit väldigt hoppigt! Så jag har inga stora förhoppningar riktigt men lite hopp finns förstås ändå eftersom jag tror att jag haft ägglossning.

Svar på tråden BIM februari 2023