• Ettanvandarnamn123

BIM februari 2023

Här kommer en ny lista för februari. För att lägga in dig på listan, kopiera senaste kommentaren med listan och lägg in ditt datum och namn, och om du vill också vilket nummer i ordningen det kommande barnet blir samt hur många försök du är på.

När du har fått ett + eller mens så uppdatera gärna listan igen :) 

4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

• Svar på tråden BIM februari 2023
  • trefaldigmästareikärlek

Syskongörsök något säger mig att du plussar denna månad 😍 Håller tummarna stenhårt för dig!
    Testade idag utifrån första pos utslaget på ältester (äl+7 alldeles för tidigt jag veeeet) och det var blankt såklart 😂

Nu hoppas jag såååå hårt på att det tagit sig, besök på specgyn på fredag så förhoppningsvis kan dom åt minstone kartlägga om jag haft äl 👏 

• Syskonförsök

Men tack, det värmer ❤️❤️ Hoppas innerligt att du har rätt! Och håller självklart tummarna för dig med!

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-02-01 20:51:46 följande:

Syskongörsök något säger mig att du plussar denna månad 😍 Håller tummarna stenhårt för dig!
    Testade idag utifrån första pos utslaget på ältester (äl+7 alldeles för tidigt jag veeeet) och det var blankt såklart 😂

Nu hoppas jag såååå hårt på att det tagit sig, besök på specgyn på fredag så förhoppningsvis kan dom åt minstone kartlägga om jag haft äl 👏 

• hopemalin

Alltså hörni nu behöver jag era tankar lite ☺️ Min mens är oregelbunden nu för tiden pga flera års uppehåll, från att ha varit regelbunden när jag var yngre. 

De senaste cyklerna har jag haft ägglossning 19/11 & 23/12. Jag använder appen Flo som gissade att ägglossning skulle ske 23/1 denna cykel. 

Jag testar med Ägglossningstest (RFSU) varje dag (runt kl 11-12) sedan den 20/1 men inte fått något positivt. 

Tror ni att jag har missat stegringen, eller är den här cykelns ägglossning bara fördröjd? Jag började på ett nytt arbete den 2/1, vilket varit stressigt och omtumlande för mig. Tror ni att det lilla kan påverka cykeln så pass mycket? 

Jag har inga symptom på något än så länge, mer än något sporadiskt litet hugg i äggstocken då och då.

Snälla jag behöver verkligen få er syn på detta 🙏🏻❤️ Min sambo tror att jag hade ägglossning runt den 25-26/1, eftersom det andra strecket var det tydligaste hittills den 24/1. 

Åh jag hoppas få er tankar och råd ❤️❤️

• Syskonförsök

Oj vad svårt!
    inga flytningar som utmärkt sig heller?
    de är inte helt orimligt att du kan ha missat och det var ägglossning lite tidigare men ibland kan även ägglossningen hoppa en gång, så det är svårt att säga!

kan för övrigt tipsa dig om munkpeppar och rosenrot, de fick min cykel att ändra från oregelbunden och runt 30-40 dagar till att alltid vara 28-30 dagar. SÅ mycket enklare med ägglossning! ❤️

hopemalin skrev 2023-02-01 21:14:08 följande:

Alltså hörni nu behöver jag era tankar lite ☺️ Min mens är oregelbunden nu för tiden pga flera års uppehåll, från att ha varit regelbunden när jag var yngre. 

De senaste cyklerna har jag haft ägglossning 19/11 & 23/12. Jag använder appen Flo som gissade att ägglossning skulle ske 23/1 denna cykel. 

Jag testar med Ägglossningstest (RFSU) varje dag (runt kl 11-12) sedan den 20/1 men inte fått något positivt. 

Tror ni att jag har missat stegringen, eller är den här cykelns ägglossning bara fördröjd? Jag började på ett nytt arbete den 2/1, vilket varit stressigt och omtumlande för mig. Tror ni att det lilla kan påverka cykeln så pass mycket? 

Jag har inga symptom på något än så länge, mer än något sporadiskt litet hugg i äggstocken då och då.

Snälla jag behöver verkligen få er syn på detta 🙏🏻❤️ Min sambo tror att jag hade ägglossning runt den 25-26/1, eftersom det andra strecket var det tydligaste hittills den 24/1. 

Åh jag hoppas få er tankar och råd ❤️❤️

• hopemalin

Ja visst är det knepigt? Jag får liksom inte kläm på den här månadens cykel känner jag 😐🤔☺️
    Jag brukar mörka den typiska riktiga äggvitan som liksom gör det halt (sorry för info men alla här är nog immuna vid det här laget 😄😇), men denna gång har jag uppmärksammat klistriga & elastiska, inte den klassisk äggvitan. Svårt att veta dock eftersom vi myser ganska ofta här hemma och det man tror är flyttningar kan ju även vara rester från myset dagen innan så att säga 😄😅😇

Jasså kan rosenrot vara positivt för cykelns längd? Jag hade bara hört att det ökar själva sexlusten (och det behövs inte i vårt fall 😇🥰). 

Tack söta du för ditt svar ! ❤️❤️ 
    (och grattis alla ni i tråden som fått plus 😍🤩😍💞)

Syskonförsök skrev 2023-02-01 21:29:42 följande:

Oj vad svårt!
    inga flytningar som utmärkt sig heller?
    de är inte helt orimligt att du kan ha missat och det var ägglossning lite tidigare men ibland kan även ägglossningen hoppa en gång, så det är svårt att säga!

kan för övrigt tipsa dig om munkpeppar och rosenrot, de fick min cykel att ändra från oregelbunden och runt 30-40 dagar till att alltid vara 28-30 dagar. SÅ mycket enklare med ägglossning! ❤️

• Oväntadedrömmen

Syskonförsök: Ja, vi får hålla tummarna för varandra! 😁

Har haft en känsla redan sen förra cykeln att den här månaden är det dags. Skitfånigt och inget jag egentligen tar speciellt seriöst. Men får se om magkänslan har rätt eller inte. 😅

• Blomman8877
    Syskonförsök skrev 2023-02-01 18:36:22 följande:

Tror redan nu!!! det är exakt det test jag tog när jag väntade dottern och det var nog till och med svagare (mitt alltså!!) syntes ändå gravid 1-2!!❤️ lycka till!!

Iiiiih, kunna inte hålla mig! 😍❤️
  • Sannet
    Blomman8877 skrev 2023-02-02 07:55:32 följande:
    GRATTIS!!!!!! 😍😍❤️
  • Mathilda88
    Blomman8877 skrev 2023-02-02 07:55:32 följande:
    Grattis!!! 😍🥳🥳🥳
  • Sannet

Så kom mensen.. Lite lättad på sätt och vis eftersom det varit så otroligt förvirrande denna gång. Eftersom jag slutade med minipiller i oktober som gjort att jag inte haft mens så behöver nog kroppen bara komma i fas. 
    Även om rädslan är så enorm att inte kunna bli med barn (jag har levt med den rädslan länge), så försöker jag att bara tänka positivt att det kommer när det kommer.. 

Värsta mensvärken jag varit med om, men bara till att bita ihop. 😅 
    Ny chans redan denna månad med BIM 28/2. ❤️

Svar på tråden BIM februari 2023