• Ettanvandarnamn123

BIM februari 2023

Här kommer en ny lista för februari. För att lägga in dig på listan, kopiera senaste kommentaren med listan och lägg in ditt datum och namn, och om du vill också vilket nummer i ordningen det kommande barnet blir samt hur många försök du är på.

När du har fått ett + eller mens så uppdatera gärna listan igen :) 

4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

• Svar på tråden BIM februari 2023
  • Loulou92

Jag tog 100an men kanske lättare att dosera med den andra? Jag skickade ett Mail och fick jättebra svar :)
  • Syskonförsök

Men spännande! Då är det för sent denna cykel men tar det sig inte nu så ska jag prova nästa! tack ⭐️

Loulou92 skrev 2023-01-31 20:11:14 följande:

Jag tog 100an men kanske lättare att dosera med den andra? Jag skickade ett Mail och fick jättebra svar :)
  • Syskonförsök

Men spännande! Då är det för sent denna cykel men tar det sig inte nu så ska jag prova nästa! tack ⭐️

Loulou92 skrev 2023-01-31 20:11:14 följande:

• Lola92
    Syskonförsök skrev 2023-01-31 15:26:49 följande:

Men sluta 😭😭❤️❤️❤️ de är ett plus!!!! Gud!!! Köp ett digitalt, drick inte massor och ta det imorgon med morgonurin!!!

Jösses vad nervös jag blev! det blir mitt fjärde barn om detta är ett riktigt plus. Genomgick cancerbehandling för två år sedan så vågar knappt tro att det är sant 
  • studerade
    Syskonförsök skrev 2023-01-31 18:47:32 följande:

Det kan både tillkomma och försvinna för vätskan som reagerar fortsätter efter tiden, därför har de en avläsningstid! Oftast ökar de bara, dock! du hann inte ta kort då?? 

Jo har en bild där man ser svagt men vid tidigare tester har de blivit starkare och lättare att läsa av. 
  • studerade

Mina bröst är super ådriga, ser blidkär överallt från brösten och upp till axlarna 😍

• Cykelhjul
    Magnolia010 skrev 2023-01-30 19:07:57 följande:
    Vad skönt att du fick bra provsvar :) Det måste vara en lättnad!

Spolningen kändes knappt, som svag svag mensverk om ens det. Först kollar de på livmodern med en vättska, för att se att den är tunn och fin har jag för mig hon sa. Därefter gick de över till äggstockarna, kändes ingenting men det var kul att se på monetorn samt räkna ägg :)
    Åh vad skönt att höra, tanken på spolningen gör mig så otroligt nervös. Får ta alvedon inför besöket. När gjorde du din spolning?

Läste här på familjeliv att flera blivit gravida efter spolning så jag ser ändå fram emot den trots rädslan haha
  • Laura90

Testade negativt med clear blue digital nu, BIM 3/2, så är säker på att det är kört? Gjorde spolning 16/1, ÄL 20/1 och åt rosenrot från mens till ÄL. Hoppades så att spolning och/eller rosenrot skulle hjälpa men tyvärr, blev nog bara mer besviken än tidigare månader. Har slutsamtal på fertilitetsutredningen 10/2 iaf. Dock vet jag att mitt TSH och äggreserv/ägglossning ser bra ut så mest nyfiken på sambons spermaprov samt vad nästa steg blir. Hoppas det går bättre för er andra <3 (Behöver inte höra att det KAN slå om till positivt senare, trött på att leva på hoppet nu :( )

• Cykelhjul
    Laura90 skrev 2023-02-01 08:16:17 följande:

Testade negativt med clear blue digital nu, BIM 3/2, så är säker på att det är kört? Gjorde spolning 16/1, ÄL 20/1 och åt rosenrot från mens till ÄL. Hoppades så att spolning och/eller rosenrot skulle hjälpa men tyvärr, blev nog bara mer besviken än tidigare månader. Har slutsamtal på fertilitetsutredningen 10/2 iaf. Dock vet jag att mitt TSH och äggreserv/ägglossning ser bra ut så mest nyfiken på sambons spermaprov samt vad nästa steg blir. Hoppas det går bättre för er andra <3 (Behöver inte höra att det KAN slå om till positivt senare, trött på att leva på hoppet nu :( )

Åh jag förstår dig! :(
    Tänker inte säga "snart är det din tur!" för det hjälper inte just nu när det känns hopplöst. Det tar jätte mycket energi att hoppas hela tiden, att bli lurad på magkänslan man tror sig känna och att pröva sig fram med rosenrot/bidrottning/munkpeppar (jag har testat allt) och känna att just detta kanske är det som kommer hjälpa. 

Det är en bergochdalbana som helt ärligt suger. 
    Jag har vart säker på mina symptom så många gånger att jag snart är osäker på vad jag heter ens. Är också så otroligt trött och ledsen på att allt ska ta så långtid och hela tiden handla om tajming. Månaderna bara rinner iväg.

Förlåt för opeppande inlägg. Vi kan deppa tillsammans <3 
  • Syskonförsök

Åh, vi sitter i samma båt tjejer ❤️
    Det kunde verkligen varit precis jag som skrivit det du skriver cykelhjul!!

och det är helt OK att vara depp och skriva sådant här (enligt mig) det gör det hela att vi faktiskt stöttar och får ventilera med varandra. DET ÄR INTE LÄTT psykiskt att försöka skaffa barn, det är bland det tuffaste som finns och en vet aldrig om det är något fel, om något hjälper, om det går vägen hela vägen eller inte. Jag är så sjukt avundsjuk på alla dem som ?råkar plussa? (och vill ha barn då) och för dem som får till det på första försöket. 

Men det viktigaste - vi är inte ensamma och det var precis därför jag skaffade ett familjeliv inlogg och började engagera mig här just i februari. Sen är jag superglad för alla er som lyckas och genuint vill jag ta del av er resa men det är precis lika viktigt att få skriva sådana här inlägg som att vara jätteglad över ett plus ❤️❤️❤️

Cykelhjul skrev 2023-02-01 08:31:03 följande:
    Åh jag förstår dig! :(
    Tänker inte säga "snart är det din tur!" för det hjälper inte just nu när det känns hopplöst. Det tar jätte mycket energi att hoppas hela tiden, att bli lurad på magkänslan man tror sig känna och att pröva sig fram med rosenrot/bidrottning/munkpeppar (jag har testat allt) och känna att just detta kanske är det som kommer hjälpa. 

Det är en bergochdalbana som helt ärligt suger. 
    Jag har vart säker på mina symptom så många gånger att jag snart är osäker på vad jag heter ens. Är också så otroligt trött och ledsen på att allt ska ta så långtid och hela tiden handla om tajming. Månaderna bara rinner iväg.

Förlåt för opeppande inlägg. Vi kan deppa tillsammans <3 
    och med det sagt - ny dag och nya möjligheter (ja jag är ändå en väldigt positiv och glad filur)
    ?- HUR har det gått för alla er som eventuellt testar idag och är det någon som både har något roligt att dela eller vill pappa på att skriva ur sig hur skit de är att testet blev negativt?❤️ KRAM till er alla oavsett vart i båten ni sitter just nu.
Svar på tråden BIM februari 2023