• Ettanvandarnamn123

BIM februari 2023

Här kommer en ny lista för februari. För att lägga in dig på listan, kopiera senaste kommentaren med listan och lägg in ditt datum och namn, och om du vill också vilket nummer i ordningen det kommande barnet blir samt hur många försök du är på.

När du har fått ett + eller mens så uppdatera gärna listan igen :) 

4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

• Svar på tråden BIM februari 2023
  • Syskonförsök

Ja med filter syntes det tydligt!😄 spännande!!

Swn skrev 2023-02-23 15:31:55 följande:

Såg en svag skugga på mitt test idag på morgonen. La filter på bilden och visst är det något? Vill dock kunna se det tydligt utan filter! BIM på lördag, detta blir spännande! 
  • Syskonförsök

Vad var det för test förresten?? Testa tidigt eller vanligt?

Syskonförsök skrev 2023-02-23 15:38:47 följande:

Ja med filter syntes det tydligt!😄 spännande!!

Såg en svag skugga på mitt test idag på morgonen. La filter på bilden och visst är det något? Vill dock kunna se det tydligt utan filter! BIM på lördag, detta blir spännande! 

• Sannet
    Syskonförsök skrev 2023-02-23 14:52:05 följande:

Ja det vore ju mest spännande med morgonurin?!
    själv kommer jag nog prova på lördag nästa gång och annars invänta mens eller icke mens om de inte syns något då. :)

Sannet skrev 2023-02-23 14:36:50 följande:

Absolut!! ☺️ 
    Det låter klokt! ❤️
  • Karrobruden
    Syskonförsök skrev 2023-02-23 11:11:24 följande:

Vad tog du imorse och hur svagt var det då?? Var detta starkare eller vart står vi?? Haha !

Försöker citera här till Sannet men går ju åt pipan! 

Men de där RFSU testerna är ju så svåra att tolka. Hade BIM igår. Testade med dem i söndags och igår. Tyckte jag såg streck men kunde ha inbillat mig. Testade idag med apotekets egna som var positivt så Testade med RFSU också. Men fortfarande så svagt så man tror man bara inbillar sig, och är på BIM+1. Tog ett digitalt vilket var positivt. 
    Men summa summarum, RFSU är svåra att tolka 😬

Lägger en jämförsbild på dagens tester 😂
  • Sannet
    Karrobruden skrev 2023-02-23 16:28:57 följande:
    Försöker citera här till Sannet men går ju åt pipan! 

Men de där RFSU testerna är ju så svåra att tolka. Hade BIM igår. Testade med dem i söndags och igår. Tyckte jag såg streck men kunde ha inbillat mig. Testade idag med apotekets egna som var positivt så Testade med RFSU också. Men fortfarande så svagt så man tror man bara inbillar sig, och är på BIM+1. Tog ett digitalt vilket var positivt. 
    Men summa summarum, RFSU är svåra att tolka 😬

Lägger en jämförsbild på dagens tester 😂

Haha skönt att det inte bara är jag som har krångel när man ska citera. 😅

Men oj!! Intressant läsning!! Och GRATTIS!!!!! 😍😍
    Det ger hopp 🥺❤️

• Sannet

För den som är kvackmagad - läs ej detta!! 
    Men visst är de flesta här immuna mot sånt? 😂

När jag var på toa för en liten stund sen kom det en liten brun ?klump?. Kan detta va rester från en nidblödning eller är jag både manisk och dum? 😂 Inget mer än det, bara den lilla klumpen, som jag, äcklig som jag är, tog kort på för att dokumentera. Haha asså jag blir så trött på mig själv? 😂❤️

• Sannet
    Sannet skrev 2023-02-23 17:01:44 följande:

För den som är kvackmagad - läs ej detta!! 
    Men visst är de flesta här immuna mot sånt? 😂

När jag var på toa för en liten stund sen kom det en liten brun ?klump?. Kan detta va rester från en nidblödning eller är jag både manisk och dum? 😂 Inget mer än det, bara den lilla klumpen, som jag, äcklig som jag är, tog kort på för att dokumentera. Haha asså jag blir så trött på mig själv? 😂❤️

Klump är egentligen fel ordval. En liten typ genomskinlig/vit klump med bruna trådar i för att vara mer korrekt.. 
  • Syskonförsök

Det bildas två former av ?klumpar? varje månad tydligen och många märker inte av det, hittade en engelsk artikel i ämnet när jag själv nämligen fick en tjock klump precis innan ägglossning som påminde om när jag väntade dottern och fick slemproppen innan värkarna drog igång? tydligen bildas en liten sån för att täcka och skydda livmodern och sitter i livmodertappen (skydda för att bakterier kommer upp) varje månad. Den släpper innan ägglossning för att spermierna ska få fri access och bildas sedan igen efter ägglossning för att skydda om de blir en bebis och blir så kallade slemproppen. Sen släpper den för att släppa ut mensblödningen om de inte blir en bebis. 

Är någon här inne läkare kanske den personen vet bättre och detta var inte en svensk sida så vet inte vad vi säger i ämnet och om de är sanning. Men spännande var det! Jag visste innan dess bara om slemproppen från att varit gravid en gång innan! 

Jag vet inte om detta var vad du fick eller helt enkelt tjocka/torkade flytningar så det kan ju betyda vad som helst Dock!

Sannet skrev 2023-02-23 17:22:30 följande:
    Klump är egentligen fel ordval. En liten typ genomskinlig/vit klump med bruna trådar i för att vara mer korrekt.. 
  • Elisabeth83

Idag kom testerna från testlagret jag beställde för ett tag sen. Kunde ju inte låta bli.. jag som inte skulle testa mer?  såg ett svagt streck. Blir spännande att se om det är något. 

• Elisabeth83

Spännande! Jag ser också 😊 
Svar på tråden BIM februari 2023