akinorev87 skrev 2023-05-04 16:11:29 följande:
Tack för fina ord!
man känner ju sig så jäkla ensam i sina tankar men skönt att det finns forum som det här.
Hoppas verkligen att du börjar känna nåt snart och att det går vägen. Hejar på oss alla!
Tack, det hoppas jag med
Mathilda88 skrev 2023-05-04 17:20:13 följande:
Hej! Hur gick det på ultraljudet? Jag är på sprutdag 6 idag och har ultraljud imorgon, har också haft som ganska rejäl mensvärk med illamående i vågor sen två timmar efter första sprutan. När började du må så?
Oj, ja de sa iallafall på RMC Malmö att vi inte fick lyfta tungt från första sprutan. Och då har jag inte högt amh utan knappt 2, så än viktigare för dig som riskerar överstimulering att inte lyfta
. Men dom sa kanske det nu när du var där på ultraljudet?
Hur gick det idag?
Mathilda88 skrev 2023-05-04 17:33:03 följande:
Hur har ni alla som håller på/har genomgått stimuleringen mått? Jag fick rejält ont första natten, två timmar efter första sprutan och illamående, sen lättade det under resten av dygnet, men kliniken var på väg att avbryta då de var rädda för att ngt var fel med mig. Lyckades övertala att kollas upp först iallafall. Hittades inget på gynakuten och fick ok att fortsätta. Men imorgon så är det första ultraljudet och jag vet inte om jag vågar svara ärligt på om hur jag mår - inte lika illa som första natten, har kunnat sova bra nattetid, men har mkt molande som i vågor är molvärk/kraftig mensvärk och med det kommer illamående. Har svårt att äta normala portioner och tappat lite i vikt pga det. Sökt mig lite igår och idag men blir bättre/bra när jag går ut o går. Är så rädd att de ska få för sig att avbryta det om jag är ärlig! Jag är dessutom väldigt känslig sen innan då jag ofta spytt de två första menstruations-dagarna - men det är det ju aldrig ngn som lyssnar på att man är känslig när man berättar.
Har ni fått ngt mot smärtan eller illamåendet? Alvedon biter inte på smärta relaterat till livmodern för mig tyvärr.
Vad tråkigt :/ Jag minns att du var rädd o börja pga smärtan :/
Finns säkert alternativ och du kan säkert få smärtstillande :(