strelitzia skrev 2023-04-25 09:50:16 följande:
wow jag har läst många trådar men igen har vart närheten av 60 äggblåsor, hur gick äggplocket?
Har man pco/s ligger man automatiskt i riskgrupp för överstimulering, på mig tog de blodprov när de var oroliga för överstimulering. Jag låg inom ramen för okej men i de högre spannet så jag fick göra återinföring, men det var tal om totalfrys och då hade jag bara runt 16 om jag minns rätt. Ägget fäste och några dagar senare så kom överstimuleringen, det var jobbigt men jag hade tur i jämförelse med andra.
Det har gått bra idag men är trött och har ont.. Sköterskan fick trycka mycket på min mage för att de skulle nå ordentlig. Vi fick ut ?12 fina mogna ägg?, är väldigt nöjd även om det är betydligt färre än vad vi först trodde med tanke på antalet äggblåsor.
(Jag gjorde ett äggplock 2019 i Sverige, också med väldigt många äggblåsor där de lyckades få ut betydligt fler mogna ägg 30+. Däremot blev jag den gången ordentlig överstimulerad redan innan äggplock, hade mycket högre dos, så det blev totalfrys av 14 blastocyster. (Jag och min dåvarande hann gå isär innan det kom till FET efter sommarstängningen).
Var också väldigt inställd på att behöva ta blodprov och kanske göra ultraljud innan helgen innan något beslut togs om ET.. Men de gör ju undersökning precis innan iof, men segt att åka till Köpenhamn och sedan vända om..
Läkaren gjorde dock tydligt idag att han rekommenderade totalfrys men att vi kan få göra ett ET på söndag 30/4 om mitt allmäntillstånd är fortsatt ok. Vi ska diskutera här hemma men kanske kommer att chansa. Känner att jag vet vilka symtom jag ska hålla utkik efter och vilka risker som finns. Vi bor i storstad med bra möjlighet till vård om det skulle behövas.
Embryologen kommer höra av sig på torsdag om hur befruktningen har gått, tanken är att alla ska försöka odlas vidare till dag 5/6.
Är så pirrig och nervös!