MaePhil skrev 2023-04-18 11:52:29 följande:
Hej,
Jag är ny i den här tråden. Jag undrar om det finns någon som har samma eller liknande situation som jag. Jag började ivf behandling 16e i mars men jag fick bara 3 blåsor. Den 24 i mars, slutade jag mina sprutor (menopur och fyremadel) och min läkare sa att vi ska börja om igen behandlingen när mensen kommer. Min sista mens innan ivf behandling var 14 i mars. Men tills nu, kommer mensen inte än. Ni som fick avbryta ivf försök på grund av få äggblåsor, hur lång tid mensen kommer tillbaka?
Hej, vi hade liknande. Jag genomförde sprutbehandlingen (rekovelle) men kroppen svarade inte riktigt och fick också bara 3 blåsor som växte, specifikt en som växte på sig och antagligen tog över från dem andra. Men valde därför att avbryta och inte gå till äggplock för att få ett bättre resultat med ett nytt protokoll. Då både antalet blåsor och ahm ser bra ut för mig annars, så läkaren var inte nöjd med resultatet.
Jag avslutade därför 31 mars, fick sedan min mens ca 8 dagar efter. Vilket kunde hända efter en stimulation tydligen, men blev lite orolig först då de sa 14 dagar. Väntar nu in min ägglossning i dagarna (tog LH test igår som visade svagt samt visar på natural cycle) och sedan mens i maj för att köra igång igen! Så verkar som att min kropp tickar på som vanligt bara flyttats bakåt 1 vecka.
Fått nya sprutor så denna gången blir det Gonal-f.
Vet inte vart du går, men jag behövde vänta en cykel utan stimulering innan jag fick börja. Alltså var mensen direkt efter avbruten stimulering en "bortfallsblödning" som jag inte kunde starta med.
Du kanske ska testa kontakta dem, har du regelbunden mens annars? Tror verkligen den kan göra lite som den vill efter en stimulering, vet du när du kroppen ägglossade efter du avbröt?
Hoppas den kommer snart i alla fall, denna eviga väntan för varje steg..