Ms MR skrev 2023-04-02 13:37:33 följande:
Först grattis till er alla som pullsat och lycka till er som påbörjade med sprutor
Jag följer er i trädet även om jag är i inväntan för första samtalet. Någon nämnde uppe att man känner sig inte ensam i hela den här processen och är väldigt skönt att följa allt som ni skriver.
Jag har en fundering nu angående Malmö RMC och betalningar, någon skrev att ni är redo och köpt medicin, betyder detta att ni står bakum sina kostnader. Eftersom jag fick remiss dit från ginekolog och räknar att jag inte ska stå bakum alla kostnader, hade inte alls tänkt på detta utom att det är Blekinge som ska betala i så fall
Kan någon förklara för mig om hur det fungerar?
Jag ställde inte den här frågan tidigare, men undrar om någon av er här har någon kronisk smärttillstånd liksom fibromyalgi och använder medicin som hade avslutat använda under ivf proccesen? Ville lämna den här frågan när jag kommer till Malmö och första samtalet, men det betyder mycket om någon har likande situation som min och vill dela med sig. Tack.
M.
Du betalar bara för medicinerna och kanske något läkarbesök om du fått beviljad offentlig finansiering. Medicinerna kostar kanske någon tusenlapp beroende på vilken nivå du ligger på högkostnadsskyddet Och läkarbesök brukar väl vara 300 kr. Vi har fått ett barn via regionen och går nu privat för att förhoppningsvis få ett syskon. För oss kostade bara första besöket 5 000 kr och sedan kostar ett försök 40 000 och ingår bara en återföring? 😱 det är galet mycket pengar, men samtligt värt varenda krona. ❤️