ISeeYou skrev 2023-04-27 13:25:56 följande:
Det är alldeles för lätt att fastna i skräckscenarion men är väl ett sätt att förbereda sig på det värsta?men är ju också viktigt att våga tro så det inte bara blir att kämpa i motvind. De flesta får ju barn tillslut 🙏🏼
Ja det är ett embryo från samma omgång IVF så är som du skriver ren slump vem som blir vem i syskonskaran 😅
Jaha ni samkör, häftigt! Ska bli spännande att följa hur det går för er 😍 Jag hoppades i början på att det skulle bli tvillingar, skulle bli kostnadseffektivt bland annat 🤣 Men vi fick en liten vilding så är glad att det bara blev han, tror hans mammor hade gått av annars 😝🥰
Haha åh, ja man vet ju inte vilket barn som kommer till en.. Men det får framtiden visa 🥰 Vi tycker det känns lyxigt om vi får till dubbel föräldraledighet och kan få vara mycket hemma med de små.
I skrivande stund är min partner faktiskt redan gravid (v.8+4) och vi väntar på ett andra tidigt ultraljud i nästa vecka men har fått se ett litet pickande där inne. Så om vårt försök i helgen tar sig blir det 5-6 veckor mellan barnen. Det bästa kanske hade varit ett par månader egentligen om jag försöker tänka mer rationellt och tänker att det kanske kan bli lättare att acceptera ett negativt test om det blir så.
Jag började försöka 2018 (i förra relationen) och det var otroligt påfrestande och tiden/väntan blev verkligen vår värsta fiende. Är så glad att allt inte är lika svart/vitt längre för på ett sätt är vi ju redan föräldrar till en liten mini-person, det är väldigt tryggt att få vara i denna processen när inte lika mycket står på spel men heller inte känna avund över att inte få försöka. ❤️
strelitzia skrev 2023-04-27 19:56:16 följande:
Så skönt att så många klarat sig så här långt!
Exakt, de tinar ett i taget. Jag försöker tänka att de som inte klarade sig, ändå inte hade fäst om de överlevt tiningen, men blev samtidigt väldigt besviken för varför skulle de det satte in klara sig eller de som är kvar för den delen. Nu var jag på tidigt vul igår och so far so god, men efter missfall i v12 i dec så är det svårt att ta sig till de här.
Vad skönt att du känner dig bättre! Jag hade också velat köra direkt. Att gå runt och känna sig konstant svullen är riktigt påfrestande. Hoppas intervjun gick bra!
Förstår att du är orolig med den erfarenheten, graviditeter verkar verkligen bara vara en lång väg av olika delmål man får kämpa framåt mot. Men tänk på alla 2-3dagars som blivit till barn där resten av äggen inte klarat sig till frys! ❤️
Jag är fortfarande ganska svullen och MYCKET blandade känslor av allt progesteron. Det drar och spänner mycket i magen även om jag inte har ont. Bara 2 dygn kvar till ET nu, klockan 13.00 har vi tid i Köpenhamn. Såklart är jag superorolig att embryologen kommer maila under morgonen när vi är påväg ner, men min partner försöker sitt bästa för att rädda mig från de katastroftankarna..