• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • aminabe
    Mathilda88 skrev 2023-05-11 21:06:31 följande:
    Åh så spännande! Stort lycka till! Hjärta

Har ingen erfarenhet av Lutinus än, börjar förhoppningsvis nästa vecka om allt går väl, tills dess får jag se.
    Åh tack! Då får vi hoppas att du kan påbörja lutinusen nästa vecka. Är verkligen inte något charmigt överhuvudtaget att ta men vad gör man inte?
  • aminabe
    strelitzia skrev 2023-05-11 21:10:57 följande:
    Åh vad härligt, perfekt att distrahera tankarna lite med semester! Solig

Det stämmer! Fick missfall i v11 i december så det är omgång två och anledningen till varför jag ska ta de så länge. Haha det är inte bara du, det blir skönt att slippa de sen! 
    Åh beklagar, håller alla tummar och tår att det går bra denna gången. Jag har kort lutealfas så har stöttat upp med lutinus alla behandlingar jag gjort, sist jag var gravid tog jag det till vecka 12 om jag inte minns fel. Kändes nästan läskigt att sluta då. Men kan bara minnas att det rann så väldigt men är väl det jobbiga man kommer ihåg. 
  • strelitzia
    aminabe skrev 2023-05-11 21:34:03 följande:
    Åh beklagar, håller alla tummar och tår att det går bra denna gången. Jag har kort lutealfas så har stöttat upp med lutinus alla behandlingar jag gjort, sist jag var gravid tog jag det till vecka 12 om jag inte minns fel. Kändes nästan läskigt att sluta då. Men kan bara minnas att det rann så väldigt men är väl det jobbiga man kommer ihåg. 

Tack, fortfarande svårt att ta in.
    Då antar jag att du även nu vid positivt ska fortsätta till v12? Trappade du ner sist? Jag tycker det känns läskigt att helt sluta, funderar på att ta en per dag i en vecka till, inte för att de kanske nödvändigtvis gör någon skillnad men det stillar nog oron en aning. 

• aminabe
    strelitzia skrev 2023-05-12 08:39:52 följande:

Tack, fortfarande svårt att ta in.
    Då antar jag att du även nu vid positivt ska fortsätta till v12? Trappade du ner sist? Jag tycker det känns läskigt att helt sluta, funderar på att ta en per dag i en vecka till, inte för att de kanske nödvändigtvis gör någon skillnad men det stillar nog oron en aning. 

Denna gången blir det bara till v.9 som jag ska fortsätta  Var tydligen nya direktiv för det. Hur länge ska du ta det? Jag trappade ner mest för att det stod i bipackssedeln, ingenting som de verkar råda till däremot. 

• strelitzia
    aminabe skrev 2023-05-12 10:47:06 följande:

Denna gången blir det bara till v.9 som jag ska fortsätta  Var tydligen nya direktiv för det. Hur länge ska du ta det? Jag trappade ner mest för att det stod i bipackssedeln, ingenting som de verkar råda till däremot. 

Okej, då håller vi tummarna att lutinus från hänga med några veckor till! Glad
    Jag har fått olika direktiv av olika läkare, först var de 12, vid återinföring var det 9, så när jag skrev om att förnya recept och undra om jag kunde trappa ner sa den läkaren att jag ska ta de till 12, så jag tar de till 12 hahah. 11v idag så en vecka till. 
  • aminabe
    strelitzia skrev 2023-05-13 07:59:23 följande:
    Okej, då håller vi tummarna att lutinus från hänga med några veckor till! Glad
    Jag har fått olika direktiv av olika läkare, först var de 12, vid återinföring var det 9, så när jag skrev om att förnya recept och undra om jag kunde trappa ner sa den läkaren att jag ska ta de till 12, så jag tar de till 12 hahah. 11v idag så en vecka till. 
    Ja men då så! Skönt att du kan sluta med det snart iaf!

Det får vi verkligen göra. Har varit så hoppfull att detta är guldägget men är såklart väldigt nervös. Var så stressad i jobbet under två dagar efter återföringen så rädd att flingan inte ska ha fått den kroppsliga vila som den kanske behövde. Sen spelar det säker ingen roll men så börjar man överanalysera lutinusen och allt annat. Inte haft den där lutinus-forsen på många dagar nu och sist jag var gravid och tog det är det enda jag kommer ihåg att det rann så värst? suck!
  • strelitzia
    aminabe skrev 2023-05-13 09:45:26 följande:
    Ja men då så! Skönt att du kan sluta med det snart iaf!

Det får vi verkligen göra. Har varit så hoppfull att detta är guldägget men är såklart väldigt nervös. Var så stressad i jobbet under två dagar efter återföringen så rädd att flingan inte ska ha fått den kroppsliga vila som den kanske behövde. Sen spelar det säker ingen roll men så börjar man överanalysera lutinusen och allt annat. Inte haft den där lutinus-forsen på många dagar nu och sist jag var gravid och tog det är det enda jag kommer ihåg att det rann så värst? suck!
    Man får försöka tänka på att barn blir till under de absolut värsta förutsättningarna. jag tror inte din stress stod i vägen för dens möjlighet att fästa. Men ja de jäkla överanalyserandet kan äta upp en "om jag bara hade...." Du får njuta och ta det lugnt i Grekland! Solig
  • Bubbligoglad

Gjorde mitt första äggplock igår, jag hade lite ont efter men inte så farligt alls. Sedan på eftermiddagen och idag har jag varit så så svullen och superuppblåst från mitten av magen och uppåt mot revbenen och mellangärdet. Det känns som om jag har druckit 50 liter kolsyra?vill typ spricka? Någon som har haft liknande erfarenhet efter äggplock och vad kan det bero på? 

• aminabe
    strelitzia skrev 2023-05-13 10:06:03 följande:
    Man får försöka tänka på att barn blir till under de absolut värsta förutsättningarna. jag tror inte din stress stod i vägen för dens möjlighet att fästa. Men ja de jäkla överanalyserandet kan äta upp en "om jag bara hade...." Du får njuta och ta det lugnt i Grekland! Solig
     Blev ingen super start på semestern heller. Vår dotter blev magsjuk samma dag som vi gjorde återföringen och på förskolan varnade de för lång inkubationstid. Hann precis komma fram till hotellet och så blev jag magsjuk 😞
    mår bättre idag men hoppet att flingan har fått rätt förutsättningar är som bortblåst. Trodde verkligen på den här gången men nu vågar jag inte hoppas längre. Ruvardag 7 idag.
  • akinorev87

Negativt test såhär på TD. Försöker skaka av mig och ta nya tag i höst. Någon som lyckats på sin andra IVF och kan skicka pepp? Glad

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023