• Bubbligoglad

Vi som startar IVF 2023

Hej på er! 

Ny i tråden, det är så spännande att följa er alla det gör verkligen att man inte känner sig så ensam. 

Jag och min sambo påbörjade vårt första försök av IVF den 3/3 och är inne på min 6e sputdag idag, första UL imorgon för att se hur det ha utvecklats.
    IVF är den ända lösningen och chansen för oss att skaffa barn då min sambo haft cancer och inte längre har några spermier kvar alls. Vi ser dock positivt på att han innan han påbörjade de starka behandlingarna lyckades frysa in 10 strån med spermier av god kvalité!

Håller tummarna, någon som har erfarenhet av frysta spermier dela gärna med er i så fall hur det har gått. 😀

• Bubbligoglad

@loppan92

Låter som väldigt många ägg, vilken tur att det går snabbt!

Lyckades alla 12 ägg bilda blastocyster? 😍

Jag har kanske missat din berättelse tidigare i tråden och det kanske är en jobbig fråga men varför gör ni ivf? ❤️

• Bubbligoglad

Gjorde mitt första äggplock igår, jag hade lite ont efter men inte så farligt alls. Sedan på eftermiddagen och idag har jag varit så så svullen och superuppblåst från mitten av magen och uppåt mot revbenen och mellangärdet. Det känns som om jag har druckit 50 liter kolsyra?vill typ spricka? Någon som har haft liknande erfarenhet efter äggplock och vad kan det bero på? 

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023