Ostronflickan skrev 2023-05-01 17:31:48 följande:
Den 12/5, men tror kanske jag lyckas hålla mig tills söndag max.. haha. Då har det gått 14 dagar sedan Ovitrelle så lär ju vara lugnt.
Min partner plussade första gången på ÄL+10 så då kändes det såå skönt att vi faktiskt tjuvtestade och fick lite ro i huvudet fram tills officiella testdagen men har också förr varit med om svagt svagt pluss tidigt som försvinner när det närmar sig testdag.
Kan tillägga att nu, 6 dagar efter äggplock, känner mig nästan helt återställd från överstimuleringen. För några dagar sedan kunde jag knappt sova för det var svårt att hitta bekväma positioner men både svullnaden och spänningarna i magen har försvunnit. Men som läkaren sa igår, kommer det tillbaka är det på grund av graviditet. Önsketänker mig ett scenario där jag både plussar och slipper mer överstimulering, har varit hemskt att känna sig så rörelsehindrad..
Ja det borde det ju vara! Hoppas veckan går fort!
Jag tycker de kan vara både och, har vart så nervös att strecket ska försvinna till testdagen. Första gången var det jättestarkt 2 dagar innan för att sen bli svagare. Nu senast var det jättesvagt dagarna innan istället, köpte ett annat test sen som var aningen bättre haha.
Vad skönt att det i stort sett gått över! Det är extra jobbigt när det inte ens känns bättre av att ligga ner, de som annars brukar mildra de värsta. Jag håller tummarna att ditt önskescenario blir sanning