Ostronflickan skrev 2023-04-25 16:16:16 följande:
Det har gått bra idag men är trött och har ont.. Sköterskan fick trycka mycket på min mage för att de skulle nå ordentlig. Vi fick ut ?12 fina mogna ägg?, är väldigt nöjd även om det är betydligt färre än vad vi först trodde med tanke på antalet äggblåsor.
(Jag gjorde ett äggplock 2019 i Sverige, också med väldigt många äggblåsor där de lyckades få ut betydligt fler mogna ägg 30+. Däremot blev jag den gången ordentlig överstimulerad redan innan äggplock, hade mycket högre dos, så det blev totalfrys av 14 blastocyster. (Jag och min dåvarande hann gå isär innan det kom till FET efter sommarstängningen).
Var också väldigt inställd på att behöva ta blodprov och kanske göra ultraljud innan helgen innan något beslut togs om ET.. Men de gör ju undersökning precis innan iof, men segt att åka till Köpenhamn och sedan vända om..
Läkaren gjorde dock tydligt idag att han rekommenderade totalfrys men att vi kan få göra ett ET på söndag 30/4 om mitt allmäntillstånd är fortsatt ok. Vi ska diskutera här hemma men kanske kommer att chansa. Känner att jag vet vilka symtom jag ska hålla utkik efter och vilka risker som finns. Vi bor i storstad med bra möjlighet till vård om det skulle behövas.
Embryologen kommer höra av sig på torsdag om hur befruktningen har gått, tanken är att alla ska försöka odlas vidare till dag 5/6.
Är så pirrig och nervös!
Grattis till 12 ägg, håller tummarna att det blir många befruktade!
Hur blev de med de blastosysterna som frös den gången, "äger" man dom ihop som lesbiska, eller skulle de gå att "ta över" de som blev om man går isär?
Jag har tänkt på de, va tråkigt de skulle vara att ha kvar i frysen (vilket vi har) och gå i sär. Jag har funderat på att göra enbart ett äggplock. Måste bara skaffa ett bättre betalt jobb haha..
Svårt beslut, man är ju ivrig! Jag var så besviken när de började prata om totalfrys, hade väntat tillräckligt. Min uppfattning är att de flesta som blivit överstimulerade även blivit gravida, att det på något sätt främjar en graviditet. En teori helt grundad på familjelivs olika trådar haha..