SierraLeone skrev 2023-05-16 18:46:30 följande:
Förstår att tankar kommer när det blir så få befruktade på så många ägg. Jag förstår det i alla fall som så att alla ägg man får ut inte är mogna. Om jag minns rätt så hade du 11 som sedan blev 17 på kort tid så det kan ju säkert vara så att det fanns en del omogna. När jag haft min insättning så fick jag ett papper där det stod hur många ägg som plockades, hur många som användes av dessa. Jag fick ut 11 ägg men bara 10 användes och 6 blev befruktade. Fick 2 st fina blasto från mina 6 befruktade ägg så färre befruktade ägg betyder inte att du har en mindre chans det handlar om ägg kvaliten på de äggen som blir befruktade i slutändan :)
Nej så sant, det steg snabbt och förväntade mig bortfall, men snarare närmare runt 10 ägg (7-11 typ). Räknar också med bortfall under processen till blasto, därav man blir nedstämd när det inte blev lite större marginal. Då det är första gången så vet vi ännu inte hur min äggkvalité ser ut, men hoppas få prata med labb imorgon och få lite mer kött på benen. Hoppas det gick bra med dina 2!