Vi som startar IVF 2023
Ska påbörja prayen imorgon och känner mig helt skrämd efter att ha läst biverkningen om blodpropp som kan ha dödligt ifall...känns lite sådär nu?även om det står att det är sällsynt.
Ska påbörja prayen imorgon och känner mig helt skrämd efter att ha läst biverkningen om blodpropp som kan ha dödligt ifall...känns lite sådär nu?även om det står att det är sällsynt.
Har nu genomgått äggplock och slutat med allt hormonstimulerande. Vet inte om någon annan upplevt samma men känner mig lite deppig i humöret nu efteråt. Kan det bero på att alla hormon stimulerande mediciner har lämnat kroppen och man nu får liten dipp efteråt?
Förstår att det är jobbigt men grattis till 11 äggblåsor :) nu är det bara att vänta in så de blir tillräckligt bra storlek för att öka chanserna att dina äggblåsor innehåller ägg. Hur många sprutdagar blir det totalt för dig?
När jag tog sprutorna var jag också tvungen att få förlängd tid men äggplocket skedde ändå samma vecka som det var tänkt från början men alla dessa sprutor är inte roliga för fem öre!
Jo jag fick tillbaka en blasto nu i början av veckan och äggplocket gick bra, kände i princip inget förutom när läkaren stack in nålen. Var så pass hög på morfin och allt möjligt jag fick att jag knappt minns något haha.
Detta var min första behandling och det har varit stressande och oroligt hela tiden för att jag varit rädd för att göra fel med mediciner och allt men det blev ändå bra trots allt och läkarna och personalen har varit helt fantastiska. Nu är det väntans tider i alla fall, bära eller brista. Jag försöker hålla mig positiv i alla fall :)
Negativt test såhär på TD. Försöker skaka av mig och ta nya tag i höst. Någon som lyckats på sin andra IVF och kan skicka pepp?
Hej! Jag hade tid för återföring idag (dag 5) och fick ett samtal att inget embryo finns för återföring och de ska vänta in tills imorgon för att se om det går att frysa något. Om inte så måste jag göra om allt igen?. känner mig ganska förkrossad då jag var så hoppfull (fick ut 15 ägg, 12 befruktade) men inget som klarade sig.:(
Jag beklagar att det inte gick vägen! ❤️
7,7 p/mol är 0,98 ng/ml. Det betyder att din äggreserv håller på att ta slut. Det är inte jättelågt men det är lågt. Jag har 0,84 och jag är yngre än dig och då fick jag besked om att jag hade få ägg i reserven kvar och de rekommenderade gonal f 300 dos och ICIS på grund av sambo hade få spermier och att de ville ta vara på de ägg som jag fick ut.