• Svw

Planera bebis 2024

Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 

Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

• Svar på tråden Planera bebis 2024
  • Veeera
    Anonym (Mysigt) skrev 2023-04-16 20:23:20 följande:
    Jag har förmodligen BIM samtidigt om min kropp börjat komma i fas igen. Spännande! 😀
    Ja spännande!! Min BIM är osäker också, har ju bara haft en mens än så länge. Så vi får se. 

Hade glömt lite hur smärtsamt mens kan vara när man inte tar hormoner. Bör bli bättre om ett par dagar så bara att vänta ut. 
  • Anonym (Kicksson)

Kul tråd! Vi ska också börja försöka nu med första ägglossningen nu i dagarna 🙋🏼?♀️

• Anonym (Kicksson)
    Anonym (Kicksson) skrev 2023-04-20 12:31:01 följande:

Kul tråd! Vi ska också börja försöka nu med första ägglossningen nu i dagarna 🙋🏼?♀️

Oj konstiga emojis. Bortse från dem. 🤣
  • Anonym (Mysigt)

Som väntat inget denna månad, men då vet jag iaf att kroppen börjar komma igång igen 😁

• Moav

Kul med en sån här tråd! Jag hoppar in här också 🤗

Fyller 34 senare i år, har två barn födda 16 och 18, de har precis fyllt 5 och 7 år. Har varit heeeelt inställd på att bebisverkstan var stängd, men fick för mig att vi kanske ska ha en till ändå.
    Den senaste förlossningen kände jag mig lite ?snuvad? på, den gick i turbofart och sonen föddes hemma i badrummet, innan jag knappt hann förstå att han var på väg (hade såklart ont osv, men ändå 😂).
    Saknar att ha en liten bebis och längtar faktiskt efter att få en till, min man är lite kluven men ändå mer positiv.

Våra två är födda i slutet av mars. Har tänkt starta igång i maj men mer troligt juni eller juli med bebisverkstan. Tog sig på första försöket med de andra två, men nu är man ju ett par år äldre 😆 Så vill inte starta ?för tidigt?, då jag gärna får bebis närmare sommaren nästa år (om man ens kan bestämma..)

• Mathilda88

Påbörjat IVF förra veckan, hoppas på en liten knoddis 2024 Hjärta Jag fyller 35 i sommar och sambon 46. Första barnet för båda.

• Svw

Plussade idag! Hade egentligen inte tänkt börja förrän nästa månad eftersom januari gör mig lite skraj Cool Får väl knipa ihop över julhelgerna, haha! Hur har det gått för er andra? Har ni börjat ännu? 

• cutepenguin

Oh så kul att följa denna tråden. Jag och min sambo är på försök nr 1. Hade ÄL för en vecka sen och BIM är om en vecka. Jag hoppas SÅ även om jag vet att det är låg chans att bli gravid på ett försök. 

• Minti

Min första uppdatering är inte mycket till uppdatering...

Flytten är i full gång. Snart är det vi två under samma tak. 🥰

Kände dock en viss stress vid tanken på så många förändringar på så kort tid. Pratade med blivande sambon och vi bestämde oss för att vänta med att försöka till slutet av året. Vi har båda många mål och projekt som vi håller oss upptagna med (krävande jobb, utbildningar till hösten vid sidan om, resor, idrottande etc) + att jag gärna vill njuta av samboskapet bara vi två en stund innan barn kommer in i leken.

Det blir förhoppningsvis en 2024 bebis ändå, men inte i början av 2024. 😊

Kommer iaf hinna ladda upp mina folsyredepåer innan bebisverkstan sätter igång! 😅

• cutepenguin
    cutepenguin skrev 2023-05-14 15:29:18 följande:

Oh så kul att följa denna tråden. Jag och min sambo är på försök nr 1. Hade ÄL för en vecka sen och BIM är om en vecka. Jag hoppas SÅ även om jag vet att det är låg chans att bli gravid på ett försök. 

En uppdatering från min sida. Jag plussade igår! Trodde aldrig det skulle gå på ett enda försök.. är i chock, men SÅ otroligt glad! Skäms
Svar på tråden Planera bebis 2024